bugün
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet8
- true'nun çaylak olması15
- kadir inanır14
- arkadaşlar uyudunuz mu6
- velvet28
- hiçbir şey yapmadığınız halde aşık olan erkekler2
- israil5
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- kemalist dünya19
- sözlüğü bırakmak istemek8
- 2026 dünya kupası27
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- yazarların iyi olduğu konular9
- aile evinde yaşamak13
- üniversitelerin gereksiz olması12
- salak erkek neden bu kadar çok8
- sedat pekmez21
- memesi güzel olan bir kadını alıp çıkacağım4
- arapça okuyabilen yazarlar3
- barda şişenin üstüne oturmuş kız görmek5
- futbol21
- türk soyu ve arap soyu birdir6
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- bir şeyler söyle3
- tüm mahlukatın cenneti yaşayacak olması3
- anın görüntüsü17
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- seri gizli artı oy veren melek7
- pringles 12 tl oldu kimsenin umrunda değil4
- allah yoluna cenk edelim şan alalım şan2
- yapay zekanın her entrymi silmesi2
- özlü sözler5
- birsin allahım2
- galatasaray lobisi11
- yeni tanışılan kızdan istemek5
- sözlük yazarlarının kombinleri9
- 26 haziran 20266
- birader yazar olmak13
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi11
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- türklere devşirme diye laf atan kürt5
- kürtçülerin algıları5
- kürtçülük5
- erleg han ile revani yemek3
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim6
- aylık 317 bin lira iyi para mıdır sorunsalı5
- ana dilimiz kürtçe olsun kampanyası4
- ktç abinin çaylak olması5
- canımın sürekli hamburger çekmesi7
- ingiliz aksanı6
yıllardır çıkışını beklememe rağmen, tıpkı age of empires 3, command and conquer 3 tiberium wars gibi grafik kastıracağım derken stratejinin içine zıçılmış sonu hüsranla biten heyecanlarımı düşünerek ürkekçe yaklaştığım oyun.
ancak aldım oynadım, karakterler ve üniteler çizgi roman lezzetinde biraz karikatürize edilmiş olsa da strateji anlamında beklentilerimin üzerinde çıktığı için memnuniyetimi kazanmıştır.
ayrıca command and conquer red alert 2 ile mukayese edilirken iki oyun arasındaki 10 yıllık zaman farkının getirmiş olduğu değişen strateji oyunu mantığının ve gelişen grafik tasarımlarının göz ardı edilmemesi gerektiği kanaatindeyim. bu bakımdan oyun red alert 2 mantığından kopuk ve çok da uzak gelmedi bana. ancak oyununun skirmish modunda red alert 2 ye nazaran harita sayısının ve çeşitliğinin yetersizliği ve haritalardaki mevcut alanın tamamının daha aktif halde strateji mantığına uygun kullanılamaması biraz insanın canını sıkabiliyor. mesela haritada yer alan karadan ulaşımı mümkün olmayan bir dağın tepesine helikopterle v3 indirerek düşmanın kafasına yağmur gibi roket indireyim düşünceleri kifayetsiz kalıyor.
oyunda rusların üniteleri silah ve araçları ilk başta görsel olarak da çok tırt gelse bile amerikanlarınkinden ve japonlarınkinden çok daha işlevsel ve güçlü. japon üniteleri ise daha bir teknolojik araç gereçleri daha bir cafcaflı daha bir komplike ama mukavemet bakımından daha yetersizler. bu sebeple japonlarla oynarken daha teknik bir strateji geliştirmek gerekiyor. yayılmacı politikaları ise ruslar ve amerikalılardan daha üstün. amerikalıları anlatma gereksinimi duymadım çünkü bildiğin vasat amerika işte.
rusların zaman makinesiyle yolculuk edip malaklıkla einstein'ı tarihten silmeleri de değişik bir atraksiyon olmuş. tam oh be nükleeer ünitelerden kurtulduk derken bu sefer de top secret alandaki alengirli süper silahların mevcudiyeti başımıza bela oluyor. özellikle takım savaşı oynarken rakiplerinizden birisinin bu silahlarla size saldırması sonrası, aynı takımdan diğer rakiplerinizin de illaki gelip bu zayıflamış ünitelere abanması üstünlük sağladığınız bir oyunda tarumar olmanıza sebep olabiliyor. bu sebeple düşmanlarınızın bu silahları geliştirmelerine izin vermemeniz gerekiyor.
arıca haritada düşmanlarınızın size saldırabileceğini öngördüğünüz noktalara kurduğunuz hayvani sayılardaki savunmalar da çözüm değil. çünkü böyle bir durumda düşmanlarınız hep aynı noktadan saldırmadığı için hiç saldırı almayacağını düşündüğünüz daha zayıf noktalardan zekice dalabiliyorlar. ya da mesela hava savunması kurduğunuz bir yere münkün olduğunca uçaklarla dalarak boşuna hava ünitelerini heba etmiyorlar. öncelikli olarak hava savunmalarınızı yok etme yoluna gidiyorlar ki bu durumda stratejik olarak oldukça başarılı bir mantık olmuş.
bir de bazı red alert 2 tutkunları red alert 3 deki karı kız dalgasına çok takmışlar. oyunda çok erkek odaklı cinsellikten şikayetçi olmuşlar. halbu ki hatunlar da bence oyuna renk katmış. o kadar üzerinde durulmayacak bir konu.
ancak aldım oynadım, karakterler ve üniteler çizgi roman lezzetinde biraz karikatürize edilmiş olsa da strateji anlamında beklentilerimin üzerinde çıktığı için memnuniyetimi kazanmıştır.
ayrıca command and conquer red alert 2 ile mukayese edilirken iki oyun arasındaki 10 yıllık zaman farkının getirmiş olduğu değişen strateji oyunu mantığının ve gelişen grafik tasarımlarının göz ardı edilmemesi gerektiği kanaatindeyim. bu bakımdan oyun red alert 2 mantığından kopuk ve çok da uzak gelmedi bana. ancak oyununun skirmish modunda red alert 2 ye nazaran harita sayısının ve çeşitliğinin yetersizliği ve haritalardaki mevcut alanın tamamının daha aktif halde strateji mantığına uygun kullanılamaması biraz insanın canını sıkabiliyor. mesela haritada yer alan karadan ulaşımı mümkün olmayan bir dağın tepesine helikopterle v3 indirerek düşmanın kafasına yağmur gibi roket indireyim düşünceleri kifayetsiz kalıyor.
oyunda rusların üniteleri silah ve araçları ilk başta görsel olarak da çok tırt gelse bile amerikanlarınkinden ve japonlarınkinden çok daha işlevsel ve güçlü. japon üniteleri ise daha bir teknolojik araç gereçleri daha bir cafcaflı daha bir komplike ama mukavemet bakımından daha yetersizler. bu sebeple japonlarla oynarken daha teknik bir strateji geliştirmek gerekiyor. yayılmacı politikaları ise ruslar ve amerikalılardan daha üstün. amerikalıları anlatma gereksinimi duymadım çünkü bildiğin vasat amerika işte.
rusların zaman makinesiyle yolculuk edip malaklıkla einstein'ı tarihten silmeleri de değişik bir atraksiyon olmuş. tam oh be nükleeer ünitelerden kurtulduk derken bu sefer de top secret alandaki alengirli süper silahların mevcudiyeti başımıza bela oluyor. özellikle takım savaşı oynarken rakiplerinizden birisinin bu silahlarla size saldırması sonrası, aynı takımdan diğer rakiplerinizin de illaki gelip bu zayıflamış ünitelere abanması üstünlük sağladığınız bir oyunda tarumar olmanıza sebep olabiliyor. bu sebeple düşmanlarınızın bu silahları geliştirmelerine izin vermemeniz gerekiyor.
arıca haritada düşmanlarınızın size saldırabileceğini öngördüğünüz noktalara kurduğunuz hayvani sayılardaki savunmalar da çözüm değil. çünkü böyle bir durumda düşmanlarınız hep aynı noktadan saldırmadığı için hiç saldırı almayacağını düşündüğünüz daha zayıf noktalardan zekice dalabiliyorlar. ya da mesela hava savunması kurduğunuz bir yere münkün olduğunca uçaklarla dalarak boşuna hava ünitelerini heba etmiyorlar. öncelikli olarak hava savunmalarınızı yok etme yoluna gidiyorlar ki bu durumda stratejik olarak oldukça başarılı bir mantık olmuş.
bir de bazı red alert 2 tutkunları red alert 3 deki karı kız dalgasına çok takmışlar. oyunda çok erkek odaklı cinsellikten şikayetçi olmuşlar. halbu ki hatunlar da bence oyuna renk katmış. o kadar üzerinde durulmayacak bir konu.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar