bugün

gehinnom

ibranice ''Gözyaşı Vadisi'' anlamına gelen bir sözcük: Ge(Vadi), Hinnom(Gözyaşı)
Yani cehennem(gehinnom), aslında antik çağlarda çöplerin yakıldığı çöldeki bir vadidir. Yine bu dönemde ibraniler, Moleck adlı bir puta tapıyorlardı. Çok daha sonraları; özellikle de ibrahim ve Musa figürleriyle bildiğimiz monoteist Yahudilik inancı oluşarak Asherah, Moleck gibi putların yerini tek tanrı olan Yahweh aldı.
Gehinnom'ün/Gehenna Arapça'ya Cehennem olarak geçmesiyle birlikte dinlerdeki bugünkü cehennem kavramı oluşmuştur. Ne masallar uydurmuşlar be.. Cehennemden korkmayın, yukarıda bahsettiğim üzere Antik Çağlarda ölülerin ve suçluların yakıldığı yer.. Hatta düpedüz çöplük.. Haydi şimdi GeHinnom'un dibine gitmeye ve orada gezmeye..
ilgili linkler:
1) https://odatv.com/analiz/...da-bir-copluk-muydu-93856
2) https://reddit.com/r/Atei...%A7ocuk_kurban/?rdt=48726
görsel
görsel
görsel
görsel
© copyright 2005 - 2026