bugün
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor11
- kadir mısıroğlu'nun soyu7
- demet evgar10
- sözlüğün tadının kaçması6
- boğa güreşlerini türkiye de yapsak3
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- kemalistler6
- üniversitelerin gereksiz olması3
- aylık 311 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- abd'nin kaan'a motor satışına izin vermesi4
- şu an ihtiyacım var dediğin şey6
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı4
- dinleri masonlar kontrol ediyor4
- venezuela5
- kadınların yüzlerine sürekli bir şeyler sürmesi6
- kadınların yanlış yapması3
- dikkatli izlersen anlarsın haklı megatron3
- curaçao fildişi sahili maçı saat 23 te trt spor da4
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi2
- yazarların imza parfümleri14
- alan greenspan3
- hızlı para kazanmanın yolları11
- türkiye abd maçını izleyecek misiniz8
- aşure2
- pozantı2
- türk kızı egosu6
- akp'ye katılan belediye başkanları11
- her gün poğaça simit yemek2
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler9
- kürtler 13 000 yıldır anadoluda yaşıyor4
- mehdi hayatta ama herkes tanımıyor7
- zippo2
- kazım koyuncu2
- cips alırken utanmak2
- erkekler neden az yaşar10
- am okşama4
- panter emel2
- 2026 dünya kupası22
- bir insanı sevmek11
- evde kaş bıyık alımı3
- türk erkeği egosu4
- imdat arkadaşlar4
- 2030 larda robotların aktif rol oynayacak olması2
- m uludagsozluk com da görsel yüklenmeme sorunu4
- dünya11
- güzel huylu kezo4
- vajinizm3
- 24 haziran 2026 venezuela depremi7
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı13
- mutluluğun fark edilmemesi8
Beni çok ciddi şaşırtan Doom oyunu. Dışarıdan baktığınızda 2016 Doom oyununun daha gelişmiş bir versiyonu, ben Far Cry seviyesinde bir değişiklik yapacaklarını düşünmüştüm, hiç alakası yok, görüntüleri çok benzer olsa da bu oyunlar bambaşka iki iş.
ilk oyun güzel bir old school shooterdı, her ne kadar eski Doomları oynamamış olsam da Old School FPS'e aşinayım, yeni bir anlayış ile eski FPS'yi güzel de diriltmişlerdi diyebilirim. Elinizdeki cephaneyi düşmana boşaltıp ilerleme ve mini keşif üzerineydi oyun temelde. Doom Eternal ise bunların hepsine sahip ama oyun daha da elden geçip gerçekten olabilecek en iyi noktaya getirilmiş.
Senaryo falan eklemişler de, yani Doom dan bahsediyoruz, hikaye kısmını çok ciddiye almadım ve komple skipledim ben. Merak edeni için yer alıyor hikaye.
Oynanış tarafında ise oyun gerçekten level atlamış. Bir kere oyunun temelinde değişikliğe gittiklerini belirtmede fayda var. ilk oyun daha kafa dağıtmalık diyebileceğimiz seviyede bir oyun iken eternal biraz daha dikkat gerektiren bir iş. iki oyunda da özel düşmanlar ve standart düşmanlar kategorisi hakim en başta. ilk oyunda bunlara mermi yağdırarak öldürmeniz mümkündü, canınız ve merminiz buna müsaade ediyordu. Dilerseniz önce ufaklıkları halledip ardından büyükleri indirerek ilerlemeniz mümkündü. Eternal buna izin vermiyor. Eternal, kaynaklarınızı inanılmaz derecede azaltmış. Çok hızlı şekilde merminiz ve canınız bitiyor öncelikle. Büyük düşmanlar ile kapışırken ufaklıkları kaynak yenileme olarak kullanmanız amacıyla vermiş oyun. Bu sebepten de ötürü sanırım ilk oyunda da mevcut olan özel düşmanların zayıf noktalarına çalışma mevzusu çok ön plana çıkıyor, çünkü düşmanlara doğrudan kafa göz dalmak Eternal için ölüm demek. Savaş alanını kontrol etmeye çalışıp bir yandan düşman ile uğraşıp bir diğer yandan da kaynak kontrolü yapmak Eternal'ın ana mekaniği olmuş durumda.
Oyuna aynı zamanda eklenen yeni mekanikler de mevcut. Öncelikle oyuna platforming gelmiş ki aslında savaşma için çok gerekli değil, oyunun keşif tarafını güçlendirmek adına koyulmuş, keyifli. Ama bu mekanik ile birlikte gelen boost özelliğinin oldukça iyi olduğunu söylemeden geçemeyeceğim, düşmanlarla savaşma sırasında bu özellik çok can kurtarıcı olabiliyor.
Keza oyuna yeni eklenen bir düşman grubu daha var ki, elite düşmanlar, bunlar için de oyun Kılıç eklemiş oyuna. Vurabildiği her düşmana tek atan bu silah hem bunlara karşı bir silah, hem de acil durumlarda kullanılabilmesi adına başarılı bir iş çıkartıyor. Yine eski oyunda olmayan super punch özelliği de alan kontrolü ve kaynak alımı açısından oldukça başarılı.
Atlayamayacağım bir konu da oyunun performansı. Doom Eternal gerçekten çok performanslı bir iş. 2060 ekran kartımla Ray Tracing açık şekilde DLSS'siz 100 fps dolaylarında oynadım ki inanılmaz. Başka oyunlarda Ray Tracing'i sırf performans adına kapatırken burada hala yüksek FPS aldığımı farkedince bıraktım. Çok hayatı kesinlikle değiştirmiyor ama hoş bir eklenti gibi oyunda var.
Oyuna dair söyleyebileceğim eksi ise, bir yerden sonra sıkmaya başlaması. Sonlara doğru özellikle zor ölen düşmanlardan fazlaca spawnlatması ve savaşın hep aynı mantıkla ilerlemesinden ötürü bayabiliyor. Kurtarıcı olabilecek sanırım orada çok güçlü silahların artık oyunun o noktasında erişilebilir ve kullanılabilir olması. Bir diğer zayıf noktası da sanırım boss fightlar olabilir. Pek yaratıcı değiller ve üzerinize düşman yağarken aynı şeyleri spamlemeniz üzerine kurulu çünkü en iyi çözüm onlar.
Game Pass'te de oyunun olduğunu düşünürsek, açıkçası eğer yeterli bir sisteminiz var ise kesinlikle şans verilebilir bir iş. Oynanış açısından gerçekten ne ekleyebilirler sorusunu sorduruyor bana artık son oyun, çünkü gerçekten bir sonraki oyunda da böyle radikal ve şahane değişikliklerle gelecekse ben okeyim.
ilk oyun güzel bir old school shooterdı, her ne kadar eski Doomları oynamamış olsam da Old School FPS'e aşinayım, yeni bir anlayış ile eski FPS'yi güzel de diriltmişlerdi diyebilirim. Elinizdeki cephaneyi düşmana boşaltıp ilerleme ve mini keşif üzerineydi oyun temelde. Doom Eternal ise bunların hepsine sahip ama oyun daha da elden geçip gerçekten olabilecek en iyi noktaya getirilmiş.
Senaryo falan eklemişler de, yani Doom dan bahsediyoruz, hikaye kısmını çok ciddiye almadım ve komple skipledim ben. Merak edeni için yer alıyor hikaye.
Oynanış tarafında ise oyun gerçekten level atlamış. Bir kere oyunun temelinde değişikliğe gittiklerini belirtmede fayda var. ilk oyun daha kafa dağıtmalık diyebileceğimiz seviyede bir oyun iken eternal biraz daha dikkat gerektiren bir iş. iki oyunda da özel düşmanlar ve standart düşmanlar kategorisi hakim en başta. ilk oyunda bunlara mermi yağdırarak öldürmeniz mümkündü, canınız ve merminiz buna müsaade ediyordu. Dilerseniz önce ufaklıkları halledip ardından büyükleri indirerek ilerlemeniz mümkündü. Eternal buna izin vermiyor. Eternal, kaynaklarınızı inanılmaz derecede azaltmış. Çok hızlı şekilde merminiz ve canınız bitiyor öncelikle. Büyük düşmanlar ile kapışırken ufaklıkları kaynak yenileme olarak kullanmanız amacıyla vermiş oyun. Bu sebepten de ötürü sanırım ilk oyunda da mevcut olan özel düşmanların zayıf noktalarına çalışma mevzusu çok ön plana çıkıyor, çünkü düşmanlara doğrudan kafa göz dalmak Eternal için ölüm demek. Savaş alanını kontrol etmeye çalışıp bir yandan düşman ile uğraşıp bir diğer yandan da kaynak kontrolü yapmak Eternal'ın ana mekaniği olmuş durumda.
Oyuna aynı zamanda eklenen yeni mekanikler de mevcut. Öncelikle oyuna platforming gelmiş ki aslında savaşma için çok gerekli değil, oyunun keşif tarafını güçlendirmek adına koyulmuş, keyifli. Ama bu mekanik ile birlikte gelen boost özelliğinin oldukça iyi olduğunu söylemeden geçemeyeceğim, düşmanlarla savaşma sırasında bu özellik çok can kurtarıcı olabiliyor.
Keza oyuna yeni eklenen bir düşman grubu daha var ki, elite düşmanlar, bunlar için de oyun Kılıç eklemiş oyuna. Vurabildiği her düşmana tek atan bu silah hem bunlara karşı bir silah, hem de acil durumlarda kullanılabilmesi adına başarılı bir iş çıkartıyor. Yine eski oyunda olmayan super punch özelliği de alan kontrolü ve kaynak alımı açısından oldukça başarılı.
Atlayamayacağım bir konu da oyunun performansı. Doom Eternal gerçekten çok performanslı bir iş. 2060 ekran kartımla Ray Tracing açık şekilde DLSS'siz 100 fps dolaylarında oynadım ki inanılmaz. Başka oyunlarda Ray Tracing'i sırf performans adına kapatırken burada hala yüksek FPS aldığımı farkedince bıraktım. Çok hayatı kesinlikle değiştirmiyor ama hoş bir eklenti gibi oyunda var.
Oyuna dair söyleyebileceğim eksi ise, bir yerden sonra sıkmaya başlaması. Sonlara doğru özellikle zor ölen düşmanlardan fazlaca spawnlatması ve savaşın hep aynı mantıkla ilerlemesinden ötürü bayabiliyor. Kurtarıcı olabilecek sanırım orada çok güçlü silahların artık oyunun o noktasında erişilebilir ve kullanılabilir olması. Bir diğer zayıf noktası da sanırım boss fightlar olabilir. Pek yaratıcı değiller ve üzerinize düşman yağarken aynı şeyleri spamlemeniz üzerine kurulu çünkü en iyi çözüm onlar.
Game Pass'te de oyunun olduğunu düşünürsek, açıkçası eğer yeterli bir sisteminiz var ise kesinlikle şans verilebilir bir iş. Oynanış açısından gerçekten ne ekleyebilirler sorusunu sorduruyor bana artık son oyun, çünkü gerçekten bir sonraki oyunda da böyle radikal ve şahane değişikliklerle gelecekse ben okeyim.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar