bugün

hollanda

Geçen yaz gittiğim kuzeyde sayılabilecek bir avrupa ülkesi. ilk geldiğimde yeşilliğine ve doğallığına hayran kaldım. inekleri onlar için o kadar önemlidir ki, yol kenarlarına sesi geçirmemesi için bariyerler yapmışlardır.
Tabiki Hollanda diyince aklımıza gelen Amsterdam. insanların dilinde bu kadar çok dolaşması o kadar normal ki. Sınırların olmadıgı ülke Holanda resmen. Amsterdam'da çiçek pasajına gittim ve lolipop seklinde uyuşturucularla karşılaştım. 1 euro hemde. Ve meşhur redlight. Akşam gitmeme rağmen millet geceye hazırdı. Yanımdan pembe dar bir elbise giydirilmiş bir erkek geçti. Kafasının yerinde olmadığı açıkca belliydi zaten. Ama tüm bunlara rağmen o müthiş mimari, mutlu insanlar, nehir turu, Marken ve Volendam kasabası görülmeye değerdi. Ayrıca buraya geldiğinizde bisikletler tarafından ezilme tehlikesi geçirebilirsiniz. O kadar cok bisiklet var ki. Küçük bir hatırlatma: Pazartesileri öğlene kadar her yer kapalı. Birine sordugumda pazartesi sendromunu hafifletmek için olduğunu söylemişti. Ne kadar doğru bilemem.

Umarım yolum tekrar düşer Amsterdam'a. Kesinlikle tekrar tekrar gitmek isteyeceğim bir yer.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar
© copyright 2005 - 2026