bugün
- bir scottish fold sahibi olmadan ölüp gitmek8
- sade soda erkeği vs meyveli soda erkeği4
- falıma bakmak isteyen var mı21
- arap gibi giyinerek sevap kazandığını sanan tip6
- hapşırırken aynı anda osurmak5
- çorapla uyuyan insanların sosyopat olması4
- evde mum bulundurmak4
- soğuk bulgur pilavı yerken ağlayarak 31 çekmek3
- metrobüs kliması3
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi3
- eril erkek meslekleri2
- utku gümrükçü4
- kemal kılıçdaroğlu14
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi9
- özel okul öğretmenleri açlık grevinde11
- ayrılığın 7 aşaması6
- aylık 307 bin lira iyi para mıdır sorunsalı5
- bir çift bacak arasında boğulmak4
- sıkıldım ulan sıkıldım anlıyor musun sıkıldım5
- akrabanın dilini koparıp ayak altında ezmek3
- attack on titan tarzı sözlük yazarları3
- göğüs dekoltesi olan erkek7
- sabah kahvesi eşliğinde sohbet etmek4
- aldım kabul ettim9
- yaz aşkı bulamamak7
- uludağ sözlük'ün kokusu6
- sokak köpekleri sorununun çözümü5
- benim gibisi bir iki senede bir gelir4
- jojo tarzı sözlük yazarları3
- erkek erkeğe açık oylaşmak11
- iş flörtü5
- hasidik yahudilik2
- ben kadın olsaydım ile başlayan yazar cümleleri2
- romanya romanı3
- kavuşma2
- paraya ip bağlayıp komşu fakir ülkeye atıp çekmek4
- spiritüalist instagram kokanası2
- müşriklerin esasında putlara tapmaması7
- chp izmir il örgütünü basan hırsızlık hükümlüsü4
- düşünürken tavana bakmak4
- herbokolog4
- bu saatte teyzesinde olduğunu söyleyen kız5
- yazarların hastalıkları2
- ofis masasında pörsüyen mandalina3
- kalamar ızgara3
- beyler gammazlandım3
- ısır diyor şu güvercin ayakları2
- itperestler yüzünden kuduzdan ölümlerin başlaması2
- muhalefet2
- chp den akp'ye jet geçiş5
suriye'deki uluslararası strateji savaşının minyatürüne ev sahipliği yapan, kürtlerin çoğunluğunu oluşturduğu, halep'e bağlı ilçe.
kobani'de (ayn el-arap) yaşanan savaşın taraflarını hedefleri itibariyle şu şekilde sıralayabiliriz:
1-
a- kuzey suriye'de bir "pkk devleti" kurulmasını isteyenler: abd, ab ve israil
b- suriye'de kontrolü sağlamak için fırsat yakalamyı hedefleyenler: rusya, iran ve esed rejimi
c- "maşa": pkk-ypg
2-
a- kuzey suriye'de bir "pkk devleti" kurulmasını istemeyenler: türkiye, kürdistan (peşmerge), özgür suriye ordusu (öso)
b- "doğal maşa" : ışid
kobani'de yaşanan savaşta bir sivil katliamından söz etmek pkk'lıların kopardıkları yaygaradan ibarettir çünkü henüz ışid saldırmadan pyd-ypg ya da pkk diyelim oradaki halka zaten zulmetmeye başlamış insanlar kaçmaya başlamıştı. kaldı ki ışid saldırmaya başlayınca bütün siviller türkiye tarafına geçti ve şu anda orada sivil yok (pkk'lı savaşçılara cephe arkası destek veren yemek yapan çamaşır yıkayan yaralılara bakanlar falan filan ki onların sayısı 500 kişi hariç). dolayısıyla denklemi yukarıdaki taraflar ve hedefleri üzerinden okumak lazım olay bir satranç oyunu gibi.
hamleler şöyle gelişti:
* "ırak ve suriye ordularının karşısında durmaadığı ışid kobani'deki pkkli kadın savaşçılarca durduruldu" denilerek kobani modern bir stalingrad'a dönüştürülmek istendi, nitekim bunun için büyük paralar harcandı ve medya kullanıldı.
* türkiye doğrudan desteklemediği ve destekleyemeyeceği halde içten içe "ışid'in gözü kör olsun bir türlü gebertemedi pkk'lıları" diye düşündü ve ha bugün ha yarın düşer de kurtuluruz diye bekledi ve pyd pkk ile aynıdır destekleyemeyiz dedi.
* kobani, tam düşecekken abd hamlesini yaptı ve "hayır pyd pkk ile aynı değildir" diyerek havadan silah ve gıda yardımı yaptı pyd-ypg'ye.
* esed ve ağababaları da ypg'ye destek oldular
* türkiye baktı ki türkiye'ye rağmen bir pkk devleti kurulacak, hemen iyi çalışılmış hamlesini yaparak karşı saftakilerin hepsine birden sağlam gol attı:
türkiye pkk ile yıldızı hiç barışamayan barzaniye bağlı peşmergelerin geçişine izin verdi böylece kobani'de doğacak tarihi kahramanlık "destanında başrolü 2'ye böldü, sonra şu "pkk devlet" işine de bir "takoz koyalım" diye düşünerek öso'nun girmesini sağladı böylece ilerideki "destanın" başrolü 3'e bölünmüş oldu ve suriye'nin toprak bütünlüğünü savunan öso'yu pkk'nın bir kalesine truva atı gibi yerleştirmiş oldu.
şu denklemin gelişimine göre türkiye önde ama asıl durum şimdi burada kazık yiyen büyük baş devletlerin türkiye'ye hazırladıkları uygun kumpası beklemek gerekiyor.
mesela "ışid kobani'nin tamamını alarak bir sükse yapabilir ardından abd doğrudan müdahale eder ve burayı pkk'ya verip orada devletini kurmasını sağlayabilir"
işte bu olursa büyük kazık olur. fakat bu devleti türkiye kurdurarak abd'ye yeni bir kazık atabilir.
herşey mümkün bu dünyada ve maç 90 dakika değildir
kobani'de (ayn el-arap) yaşanan savaşın taraflarını hedefleri itibariyle şu şekilde sıralayabiliriz:
1-
a- kuzey suriye'de bir "pkk devleti" kurulmasını isteyenler: abd, ab ve israil
b- suriye'de kontrolü sağlamak için fırsat yakalamyı hedefleyenler: rusya, iran ve esed rejimi
c- "maşa": pkk-ypg
2-
a- kuzey suriye'de bir "pkk devleti" kurulmasını istemeyenler: türkiye, kürdistan (peşmerge), özgür suriye ordusu (öso)
b- "doğal maşa" : ışid
kobani'de yaşanan savaşta bir sivil katliamından söz etmek pkk'lıların kopardıkları yaygaradan ibarettir çünkü henüz ışid saldırmadan pyd-ypg ya da pkk diyelim oradaki halka zaten zulmetmeye başlamış insanlar kaçmaya başlamıştı. kaldı ki ışid saldırmaya başlayınca bütün siviller türkiye tarafına geçti ve şu anda orada sivil yok (pkk'lı savaşçılara cephe arkası destek veren yemek yapan çamaşır yıkayan yaralılara bakanlar falan filan ki onların sayısı 500 kişi hariç). dolayısıyla denklemi yukarıdaki taraflar ve hedefleri üzerinden okumak lazım olay bir satranç oyunu gibi.
hamleler şöyle gelişti:
* "ırak ve suriye ordularının karşısında durmaadığı ışid kobani'deki pkkli kadın savaşçılarca durduruldu" denilerek kobani modern bir stalingrad'a dönüştürülmek istendi, nitekim bunun için büyük paralar harcandı ve medya kullanıldı.
* türkiye doğrudan desteklemediği ve destekleyemeyeceği halde içten içe "ışid'in gözü kör olsun bir türlü gebertemedi pkk'lıları" diye düşündü ve ha bugün ha yarın düşer de kurtuluruz diye bekledi ve pyd pkk ile aynıdır destekleyemeyiz dedi.
* kobani, tam düşecekken abd hamlesini yaptı ve "hayır pyd pkk ile aynı değildir" diyerek havadan silah ve gıda yardımı yaptı pyd-ypg'ye.
* esed ve ağababaları da ypg'ye destek oldular
* türkiye baktı ki türkiye'ye rağmen bir pkk devleti kurulacak, hemen iyi çalışılmış hamlesini yaparak karşı saftakilerin hepsine birden sağlam gol attı:
türkiye pkk ile yıldızı hiç barışamayan barzaniye bağlı peşmergelerin geçişine izin verdi böylece kobani'de doğacak tarihi kahramanlık "destanında başrolü 2'ye böldü, sonra şu "pkk devlet" işine de bir "takoz koyalım" diye düşünerek öso'nun girmesini sağladı böylece ilerideki "destanın" başrolü 3'e bölünmüş oldu ve suriye'nin toprak bütünlüğünü savunan öso'yu pkk'nın bir kalesine truva atı gibi yerleştirmiş oldu.
şu denklemin gelişimine göre türkiye önde ama asıl durum şimdi burada kazık yiyen büyük baş devletlerin türkiye'ye hazırladıkları uygun kumpası beklemek gerekiyor.
mesela "ışid kobani'nin tamamını alarak bir sükse yapabilir ardından abd doğrudan müdahale eder ve burayı pkk'ya verip orada devletini kurmasını sağlayabilir"
işte bu olursa büyük kazık olur. fakat bu devleti türkiye kurdurarak abd'ye yeni bir kazık atabilir.
herşey mümkün bu dünyada ve maç 90 dakika değildir
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar