bugün
- yazarların imza parfümleri10
- erkekler neden az yaşar6
- kıskanmak6
- bir insanı sevmek11
- devlet gücü6
- chp'nin belediyeleri kaybedecek olması7
- haitinin gol atmış olması5
- akp'ye katılan belediye başkanları8
- çırılçıplak şekilde uyurken yatağa işemek3
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı13
- oyuncu koltugu4
- 24 haziran 2026 venezuela depremi3
- 2026 dünya kupası23
- ibadet4
- çalmak2
- fakirin sevmesi hak mıdır13
- aylık 386 bin tl iyi para mıdır sorunsalı3
- mutluluğun fark edilmemesi6
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler7
- akp seçmeni2
- kılıçdaroğlu tipi louserlık5
- insan5
- atatürk e yahudi diyen oç nin kaynağı3
- lionel messi11
- m r e r e c t o4
- cristiano ronaldo dos santos aveiro3
- anlamak3
- zalican2
- my number one3
- naruto dayi3
- karsan jest2
- duygusal yankı2
- düşün ki o bunu okuyor16
- ameliyat olmak8
- 25 haziran 2026 venezuela depremi3
- futbol16
- yazarların saç şekillendirme taktikleri4
- dünya8
- falıma bakmak isteyen var mı24
- dil3
- sözlük kızlarının vücutları15
- velvet13
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi9
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi14
- yılmaz güney12
- gülüm diyen kız10
- ingiliz şapkası takmıyor diye türkleri asmak10
- kolu kıllı kız4
- berhan şimşek2
- evde sağlık hizmeti yönetmeliği yürürlükte2
nedense farklı cephelerce farklı nedenlerle eleştirilen yada yüceltilen kurum.
kuruluş amacı da sonraki işlevi de kapitalist gelişme modeline karşı sosyalist (ama uygulamada faşist) yapılanma sağlamaktır. (zaten bu ikisi arasındaki benzerlikler farklardan daha çoktur).
tam olarak, yeni kurulan rejimin ve ankara nın halkı kontrol altına almasına yarayan ucuz maliyetli personel yetiştirme birimleriydi.
ayrıca dönemin en büyük korkusu (halen de öyle) dincilik olduğu için buralarda ateist bir kültür hakimdi.
sermaye birikimi yerine küçük bireysel işletmeciliği,
bireysel gelişim yerine ortak bilinç oluşturmayı,
konularda uzmanlaşma yerine her konudan anlayan (ama hiçbir konuda yeterli olmayan) kişiler yetiştirmeyi,
amaçlayan, bunda büyük ölçüde de başarılı olmuş kurumlardı.
buraların mezunları ilk öğretmenlerim olduğu için gözlemlerim çok.
çoğunlukla konular hakkında belli seviyeye kadar bilgileri vardı, ancak düşünce üretme kapasiteleri yoktu, çünkü orada onlara araştırmacı değil tapınmacı bir çerçeve oluşturulmuştu.
farklılık onlar için en kaka şeydi, herkes bir örnek ve mümkünse aynı olacaktı.
herkes atatürkçü olacak, bunun dışındaki fikir akımlarına zinhar heveslenilmeyecekti.
kişisel istekler sözkonusu olamazdı, herşey devlet içindi.
devlet insanlar için değil, insanlar devlet içindi.
....
bazılarına çok garip gelecek olsa da, köy enstitülerinin kuruluşu mussolini nin oradaki benzer yapılanmalarının buradaki uygulamasıdır. araştırıverin.
bugünkü (yüksek) eğitim kalitesinin yerlerde sürünmekte olmasının temel nedenlerinden biri köy enstitüleridir. çünkü amaç kalite değil, olabildiğince fazla kişinin belli tarzda şartlanmasını sağlamaktı.
o zamanın gerçeklerine, ülke ihtiyaçlarına uygun görülüp uygulandı, ama tc artık bu tarzı terkedip batı tarzı kapitalist gelişme modeline geçtiğinde tu-kaka edilip derhal vazgeçildi.
büyük ihtimalle bunların taraftarları da karşıtları da eksiyi basacaktır.
devir amigoluk devri, ya birşeyin taraftarı olup yücelteceksiniz, ya da karşıtı olup batıracaksınız.
kuruluş amacı da sonraki işlevi de kapitalist gelişme modeline karşı sosyalist (ama uygulamada faşist) yapılanma sağlamaktır. (zaten bu ikisi arasındaki benzerlikler farklardan daha çoktur).
tam olarak, yeni kurulan rejimin ve ankara nın halkı kontrol altına almasına yarayan ucuz maliyetli personel yetiştirme birimleriydi.
ayrıca dönemin en büyük korkusu (halen de öyle) dincilik olduğu için buralarda ateist bir kültür hakimdi.
sermaye birikimi yerine küçük bireysel işletmeciliği,
bireysel gelişim yerine ortak bilinç oluşturmayı,
konularda uzmanlaşma yerine her konudan anlayan (ama hiçbir konuda yeterli olmayan) kişiler yetiştirmeyi,
amaçlayan, bunda büyük ölçüde de başarılı olmuş kurumlardı.
buraların mezunları ilk öğretmenlerim olduğu için gözlemlerim çok.
çoğunlukla konular hakkında belli seviyeye kadar bilgileri vardı, ancak düşünce üretme kapasiteleri yoktu, çünkü orada onlara araştırmacı değil tapınmacı bir çerçeve oluşturulmuştu.
farklılık onlar için en kaka şeydi, herkes bir örnek ve mümkünse aynı olacaktı.
herkes atatürkçü olacak, bunun dışındaki fikir akımlarına zinhar heveslenilmeyecekti.
kişisel istekler sözkonusu olamazdı, herşey devlet içindi.
devlet insanlar için değil, insanlar devlet içindi.
....
bazılarına çok garip gelecek olsa da, köy enstitülerinin kuruluşu mussolini nin oradaki benzer yapılanmalarının buradaki uygulamasıdır. araştırıverin.
bugünkü (yüksek) eğitim kalitesinin yerlerde sürünmekte olmasının temel nedenlerinden biri köy enstitüleridir. çünkü amaç kalite değil, olabildiğince fazla kişinin belli tarzda şartlanmasını sağlamaktı.
o zamanın gerçeklerine, ülke ihtiyaçlarına uygun görülüp uygulandı, ama tc artık bu tarzı terkedip batı tarzı kapitalist gelişme modeline geçtiğinde tu-kaka edilip derhal vazgeçildi.
büyük ihtimalle bunların taraftarları da karşıtları da eksiyi basacaktır.
devir amigoluk devri, ya birşeyin taraftarı olup yücelteceksiniz, ya da karşıtı olup batıracaksınız.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar