bugün
- insanın geçmişinin karanlık olması5
- içtim şarabı12
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi8
- kadir inanır22
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet18
- aşure yapan sözlük kızları6
- rakı sevmemek6
- dünya da her insanın bir ismi olması3
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- bik bik'in mutfağına konuk olmak6
- aylık 395 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- bu sıcakta karpuz tarlasında çalışmak4
- şeriatçıları afganistana sürmek4
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar7
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi5
- yagmurcu3
- hayattaki şans seviyeniz4
- hesabı gizliye almak3
- sözlükteki gizli düşmanım6
- yapay zeka ile flört uygulaması yazmak2
- her insanın bir cini olması5
- portekiz'in dünya kupası kazanma ihtimali3
- anın görüntüsü20
- çok güzel ama manyak kadın7
- kemalist dünya24
- osurdum3
- kaşar5
- mustafa kemal atatürk7
- ye kürküm ye2
- aylık 394 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- beni seven var mıdır2
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- üniversitelerin gereksiz olması16
- içinden canavar çıkan insan4
- barış alper yılmaz2
- ilk sevgiliyle evlenmek4
- true'nun çaylak olması16
- pkk lı doktorlar2
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü4
- bu sıcakta penisi asfalta sürtmek2
- muşlettin amca4
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir4
- brad pitt ve edward norton'un türkiye abd maçını i2
- gizem3
- hırt4
- sağlam kafa sağlam vücutta bulunur3
- gizli oylayan yüreksizler2
- nervio5
- velvet28
en az "yolsuzluk olsaydı kuzular meeee der miydi?" kadar saçma bir sorudur!
yurdum insanı bunu yer mi?
kesin yer!
yoksa şark kurnazı rte çıkıp da yolsuzluk konusunu duble yollar, imf'ye borcun bitişi ya da milli gelirin artışı ile ilişkilendirmezdi. bu süreçte fazlaca küsüratlı rakam da veriyor ki inandırıcılığı artsın!
öncelikle rte'den bir bukle: peki milli bankamız merkez bankası'nın kasasında ne vardı? biz geldiğimizde 27,5 milyar dolar vardı. şu anda 136 milyar dolar var. yolsuzlukların olduğu bir iktidar bunu yapabilir mi?
http://haber.gazetevatan....z-konustu/596437/1/gundem
şimdi de gerçeklere bakalım merkez bankası rezervleri nasıl artmış?
(yazının bu kısmından sonrası ak kardeşlerin bünyesinde kaşıntı yapabilir! uyarmadı demeyin!)
şükrü kızılot 20.05.2013'te bu konuya değinmiş.
--- alıntı ----
http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/23324978.asp
tc merkez bankası'nın mart 2013 sonundaki toplam rezervinin dağılımı aşağıdaki gibi:
64.5 milyar dolar bankaların zorunlu karşılığı, (116.2 milyar tl'lik)
6.7 milyar dolar yurt dışındaki türklerin vd. döviz tevdiat hesabı,
21.0 milyar dolarlık altın,+ 34.5 milyar dolar merkez bankasına ait dolar
----
126.7 milyar dolar tc merkez bankası'nın toplam döviz rezervi.
--- alıntı ----
zorunlu karşılık ne mi güzel kardeşim? vatandaşın bankalara yatırdığı paranın bir kısmının (vadelere göre değişmekle birlikte kabaca %10 diyelim) merkez bankasında tutulması.
(merkez bankasının rezervlerinin altın kısmının artışına ilişkin olarak "rezerv opsiyon katsayısı uygulaması"na bakmakta fayda var.)
özetle
--------
vatandaşın cebindeki parayı bankalar aracılığı ile merkez bankasında tutan rte mitinglerde bununla övünüyor!
sizin paranızla size hava atıyor yani!
edit:
güngör uras 02.01.2014 tarihli yazısı.
iktisatçı uğur gürses kardeşimden rica ettim. merkez bankası'nın 2013 yılı sonundaki döviz rezervinin yapısını gösteren bir tablo hazırladı. tablo bu yazının altında veriliyor.
- merkez bankasının 2013 yılı sonunda 114 milyar doları döviz 20.9 milyar doları altın olmak üzere toplam 134.9 milyar dolar rezervi var.
- bu rezervin 93.8 milyar
dolarlık bölümü merkez bankası'nın döviz yükümlülüklerinden
(borçlarından) oluşuyor. döviz yükümlülükleri ise şunlar:
1) 57.5 milyar doları bankaların zorunlu karşılık olarak yatırdıkları döviz
2) 16.2 milyar doları bankaların zorunlu karşılık olarak yatırdıkları altınlar
3) 6.4 milyar doları kamunun (devletin) döviz hesapları
4) 5.4 milyar doları, yurtdışındaki işçilerin döviz hesapları bakiyesi
5) 8.3 milyar doları bankaların döviz hesapları bakiyesi.
- 134.9 milyar toplam rezervden 93.8 milyar dolar döviz yükümlülükleri çıkarılınca kalan 41.1 milyar dolar merkez bankası'nın net döviz rezervi olarak kabul ediliyor.
döviz rezervleri almanya'da 210 milyar dolar, fransa'da 156 milyar dolar, italya'da 155 milyar dolar, ingiltere'de 136 milyar dolar.
http://ekonomi.milliyet.c...detay/1816095/default.htm
yurdum insanı bunu yer mi?
kesin yer!
yoksa şark kurnazı rte çıkıp da yolsuzluk konusunu duble yollar, imf'ye borcun bitişi ya da milli gelirin artışı ile ilişkilendirmezdi. bu süreçte fazlaca küsüratlı rakam da veriyor ki inandırıcılığı artsın!
öncelikle rte'den bir bukle: peki milli bankamız merkez bankası'nın kasasında ne vardı? biz geldiğimizde 27,5 milyar dolar vardı. şu anda 136 milyar dolar var. yolsuzlukların olduğu bir iktidar bunu yapabilir mi?
http://haber.gazetevatan....z-konustu/596437/1/gundem
şimdi de gerçeklere bakalım merkez bankası rezervleri nasıl artmış?
(yazının bu kısmından sonrası ak kardeşlerin bünyesinde kaşıntı yapabilir! uyarmadı demeyin!)
şükrü kızılot 20.05.2013'te bu konuya değinmiş.
--- alıntı ----
http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/23324978.asp
tc merkez bankası'nın mart 2013 sonundaki toplam rezervinin dağılımı aşağıdaki gibi:
64.5 milyar dolar bankaların zorunlu karşılığı, (116.2 milyar tl'lik)
6.7 milyar dolar yurt dışındaki türklerin vd. döviz tevdiat hesabı,
21.0 milyar dolarlık altın,+ 34.5 milyar dolar merkez bankasına ait dolar
----
126.7 milyar dolar tc merkez bankası'nın toplam döviz rezervi.
--- alıntı ----
zorunlu karşılık ne mi güzel kardeşim? vatandaşın bankalara yatırdığı paranın bir kısmının (vadelere göre değişmekle birlikte kabaca %10 diyelim) merkez bankasında tutulması.
(merkez bankasının rezervlerinin altın kısmının artışına ilişkin olarak "rezerv opsiyon katsayısı uygulaması"na bakmakta fayda var.)
özetle
--------
vatandaşın cebindeki parayı bankalar aracılığı ile merkez bankasında tutan rte mitinglerde bununla övünüyor!
sizin paranızla size hava atıyor yani!
edit:
güngör uras 02.01.2014 tarihli yazısı.
iktisatçı uğur gürses kardeşimden rica ettim. merkez bankası'nın 2013 yılı sonundaki döviz rezervinin yapısını gösteren bir tablo hazırladı. tablo bu yazının altında veriliyor.
- merkez bankasının 2013 yılı sonunda 114 milyar doları döviz 20.9 milyar doları altın olmak üzere toplam 134.9 milyar dolar rezervi var.
- bu rezervin 93.8 milyar
dolarlık bölümü merkez bankası'nın döviz yükümlülüklerinden
(borçlarından) oluşuyor. döviz yükümlülükleri ise şunlar:
1) 57.5 milyar doları bankaların zorunlu karşılık olarak yatırdıkları döviz
2) 16.2 milyar doları bankaların zorunlu karşılık olarak yatırdıkları altınlar
3) 6.4 milyar doları kamunun (devletin) döviz hesapları
4) 5.4 milyar doları, yurtdışındaki işçilerin döviz hesapları bakiyesi
5) 8.3 milyar doları bankaların döviz hesapları bakiyesi.
- 134.9 milyar toplam rezervden 93.8 milyar dolar döviz yükümlülükleri çıkarılınca kalan 41.1 milyar dolar merkez bankası'nın net döviz rezervi olarak kabul ediliyor.
döviz rezervleri almanya'da 210 milyar dolar, fransa'da 156 milyar dolar, italya'da 155 milyar dolar, ingiltere'de 136 milyar dolar.
http://ekonomi.milliyet.c...detay/1816095/default.htm
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar