bugün
- insanın geçmişinin karanlık olması5
- içtim şarabı12
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi8
- kadir inanır22
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet18
- aşure yapan sözlük kızları6
- rakı sevmemek6
- dünya da her insanın bir ismi olması3
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- bik bik'in mutfağına konuk olmak6
- aylık 395 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- bu sıcakta karpuz tarlasında çalışmak4
- şeriatçıları afganistana sürmek4
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar7
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi5
- yagmurcu3
- hayattaki şans seviyeniz4
- hesabı gizliye almak3
- sözlükteki gizli düşmanım6
- yapay zeka ile flört uygulaması yazmak2
- her insanın bir cini olması5
- portekiz'in dünya kupası kazanma ihtimali3
- anın görüntüsü20
- çok güzel ama manyak kadın7
- kemalist dünya24
- osurdum3
- kaşar5
- mustafa kemal atatürk7
- ye kürküm ye2
- aylık 394 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- beni seven var mıdır2
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- üniversitelerin gereksiz olması16
- içinden canavar çıkan insan4
- barış alper yılmaz2
- ilk sevgiliyle evlenmek4
- true'nun çaylak olması16
- pkk lı doktorlar2
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü4
- bu sıcakta penisi asfalta sürtmek2
- muşlettin amca4
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir4
- brad pitt ve edward norton'un türkiye abd maçını i2
- gizem3
- hırt4
- sağlam kafa sağlam vücutta bulunur3
- gizli oylayan yüreksizler2
- nervio5
- velvet28
(bkz: 16 mayıs 2013 rte nin abd ziyareti) ile iyice ortaya çıkmıştır.
cengiz çandar türkiye'nin tavrı/gücü ile ilgili yazıyor birkaç gündür.
ondan alıntı yapalım.
------ alıntı ------
Türkiye için Suriye de zor dönem
Tayyip Erdoğan, Washington San Francisco ya geçmeden önce beraberindeki Türk gazetelerinin genel yayın yönetmenlerine, önemli açıklamalar yaptı. Suriye konusunda somut gelişmeler oldu mu? sorusuna cevabı şu: En somut yanı Esad sız Suriye. Cenevre sonrası adım atılacaksa Esad sız bir süreç olacak Rusya madem Esad ın avukatı değilim diyor. Daha ne kadar yanında duracak görmek lazım. Göreceğiz Bu seyahatin ardından Rusya başta olmak üzere Suudi Arabistan ve bölgesel seyahatlar planlıyorum.
Şu da Suriye konusunda Obama yönetiminin bir ay öncesine göre farklı bir yerde durduğunu düşünüyor musunuz? şeklindeki ikinci soruya cevabı:
Daha kararlı gördüm. Ama askeri bir adım konusunda onlar da düşünmüyorlar. Cenevre sürecinde beklediğimiz neticeyi alabilirsek o zaman çok daha farklı kararların alınması mümkün olur.
Tayyip Erdoğan tam da bu nedenlerden ötürü, Obama dan ABD nin Başşar Esad ın devrilmesi için ABD nin Libya da ortaya koyduğu iradeye benzer bir tavır beklentisi ile Washington a gitmişti.
Türkiye, şayet, kendi gücüyle Ortadoğu ya yön verebilecek olsaydı, Washington dan böyle bir talebi de olmazdı, olamazdı.
Suriye krizi, Türkiye nin bölge gücü olarak sınırlarının Ankara nın tasavvurlarının altında olduğunu gösterdi. Türk ve bölge kamuoyunun, Türkiye nin gerçek gücününü bu olduğunun görülmesi istenmiyor olsa da, durum bu ve bunun daha da geriye gitmemesi için, Tayyip Erdoğan, Beyaz Saray ın kapısını çaldı
(akp için) ...büyük devlet patronlarına bağımlılıklarının bir kez daha ortaya çıkmasıdır.
Türkiye, gerçekten bir bölge gücü olarak davranabilseydi, bir başka deyimle ihtirasları ile imkanları arasındaki denge yi doğru biçimde kurabilseydi, Suriye konusunda, ABD-Rusya girişimi, Türkiye nin rolünün üzerine çıkamazdı.
Ya da, ABD, Suriye de Esad ı kollayan Rusya ile birlikte davranmayı; Esad ın yıkılmasını şart gören Türkiye ile eşgüdümlü davranmaya tercih etmezdi.
Washington da Obama, Tayyip Erdoğan tarafından ikna edilmedi; Tayyip Erdoğan, üzerinde ABD-Rusya yazılı ortak işletilen trene Cenevre II ye gitmek üzere binmeye mecbur kaldı. Türk diplomasisinin daha önce, Cenevre II ye ilişkin tüm inançsızlığına rağmen.
------ alıntı ------
http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/23346879.asp
(vay be! cengiz çandar'ın da iktidara laf soktuğunu gördüm ya ölsem de gam yemem)
Not: daha önce bu başlık (bkz: israil kadar olamayan bölgesel güç) altında belirtmiştim görüşlerimi ama şimdiki başlık daha uygun sanırım.
cengiz çandar türkiye'nin tavrı/gücü ile ilgili yazıyor birkaç gündür.
ondan alıntı yapalım.
------ alıntı ------
Türkiye için Suriye de zor dönem
Tayyip Erdoğan, Washington San Francisco ya geçmeden önce beraberindeki Türk gazetelerinin genel yayın yönetmenlerine, önemli açıklamalar yaptı. Suriye konusunda somut gelişmeler oldu mu? sorusuna cevabı şu: En somut yanı Esad sız Suriye. Cenevre sonrası adım atılacaksa Esad sız bir süreç olacak Rusya madem Esad ın avukatı değilim diyor. Daha ne kadar yanında duracak görmek lazım. Göreceğiz Bu seyahatin ardından Rusya başta olmak üzere Suudi Arabistan ve bölgesel seyahatlar planlıyorum.
Şu da Suriye konusunda Obama yönetiminin bir ay öncesine göre farklı bir yerde durduğunu düşünüyor musunuz? şeklindeki ikinci soruya cevabı:
Daha kararlı gördüm. Ama askeri bir adım konusunda onlar da düşünmüyorlar. Cenevre sürecinde beklediğimiz neticeyi alabilirsek o zaman çok daha farklı kararların alınması mümkün olur.
Tayyip Erdoğan tam da bu nedenlerden ötürü, Obama dan ABD nin Başşar Esad ın devrilmesi için ABD nin Libya da ortaya koyduğu iradeye benzer bir tavır beklentisi ile Washington a gitmişti.
Türkiye, şayet, kendi gücüyle Ortadoğu ya yön verebilecek olsaydı, Washington dan böyle bir talebi de olmazdı, olamazdı.
Suriye krizi, Türkiye nin bölge gücü olarak sınırlarının Ankara nın tasavvurlarının altında olduğunu gösterdi. Türk ve bölge kamuoyunun, Türkiye nin gerçek gücününü bu olduğunun görülmesi istenmiyor olsa da, durum bu ve bunun daha da geriye gitmemesi için, Tayyip Erdoğan, Beyaz Saray ın kapısını çaldı
(akp için) ...büyük devlet patronlarına bağımlılıklarının bir kez daha ortaya çıkmasıdır.
Türkiye, gerçekten bir bölge gücü olarak davranabilseydi, bir başka deyimle ihtirasları ile imkanları arasındaki denge yi doğru biçimde kurabilseydi, Suriye konusunda, ABD-Rusya girişimi, Türkiye nin rolünün üzerine çıkamazdı.
Ya da, ABD, Suriye de Esad ı kollayan Rusya ile birlikte davranmayı; Esad ın yıkılmasını şart gören Türkiye ile eşgüdümlü davranmaya tercih etmezdi.
Washington da Obama, Tayyip Erdoğan tarafından ikna edilmedi; Tayyip Erdoğan, üzerinde ABD-Rusya yazılı ortak işletilen trene Cenevre II ye gitmek üzere binmeye mecbur kaldı. Türk diplomasisinin daha önce, Cenevre II ye ilişkin tüm inançsızlığına rağmen.
------ alıntı ------
http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/23346879.asp
(vay be! cengiz çandar'ın da iktidara laf soktuğunu gördüm ya ölsem de gam yemem)
Not: daha önce bu başlık (bkz: israil kadar olamayan bölgesel güç) altında belirtmiştim görüşlerimi ama şimdiki başlık daha uygun sanırım.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar