bugün
- insanın geçmişinin karanlık olması5
- içtim şarabı12
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi8
- kadir inanır22
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet18
- aşure yapan sözlük kızları6
- rakı sevmemek6
- dünya da her insanın bir ismi olması3
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- bik bik'in mutfağına konuk olmak6
- aylık 395 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- bu sıcakta karpuz tarlasında çalışmak4
- şeriatçıları afganistana sürmek4
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar7
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi5
- yagmurcu3
- hayattaki şans seviyeniz4
- hesabı gizliye almak3
- sözlükteki gizli düşmanım6
- yapay zeka ile flört uygulaması yazmak2
- her insanın bir cini olması5
- portekiz'in dünya kupası kazanma ihtimali3
- anın görüntüsü20
- çok güzel ama manyak kadın7
- kemalist dünya24
- osurdum3
- kaşar5
- mustafa kemal atatürk7
- ye kürküm ye2
- aylık 394 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- beni seven var mıdır2
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- üniversitelerin gereksiz olması16
- içinden canavar çıkan insan4
- barış alper yılmaz2
- ilk sevgiliyle evlenmek4
- true'nun çaylak olması16
- pkk lı doktorlar2
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü4
- bu sıcakta penisi asfalta sürtmek2
- muşlettin amca4
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir4
- brad pitt ve edward norton'un türkiye abd maçını i2
- gizem3
- hırt4
- sağlam kafa sağlam vücutta bulunur3
- gizli oylayan yüreksizler2
- nervio5
- velvet28
yurdum insanında sıklıkla görülendir. yurdum insanı bir makam / mevki sahibi olduğunda bu daha da belirginleşir.
en kötü örnekleri de iktidar partilerinde görülür. iktidarın ortak kabul görmüş inanışı / hayat tarzı ne ise yurdum insanı o çizgiye gelene kadar hayatına müdahele etmeye devam eder.
bundan yıllar önce birileri türbanın gericilik / siyasi simge vs. olduğuna inandığından yurdum kızlarının yaşamları değiştirildi. kızlarımız üniversitelere giremedi, memur olamadı vs.
bunun mağduru olarak gelenler ise kendi inandıkları gibi inanmayanları / yaşamayanları değiştirmek adına proje yürütüyorlar.
içkiye, kadına, basına karşı tavır da bunları hizaya getirme çabası da hep empati yoksunluğundan.
neymiş efendim. aleviler de cami de ibadet etmeliymiş. güzel kardeşim senin pragmatist zekan yüzünden bu insanlar yüzlerce yıllık inanç / gelenek / göreneklerinden vazgeçmeyecekler! sen bu insanlara inandıklarını yaşaması için ortam sağlıyor musun bunu söyle. yurdunda yaşayan hristiyanlara göterdiğin saygı kadar bu insanların inanışlarına saygı gösteriyor musun bunu söyle. müslümanlar için maaşlı imam atarken gayrimüslimların ibadetlerine yardımcı olacak din adamları için çabalarını söyle. yıllardır adamlar bağırıyorlar heybeliada ruhban okulu diye. aynı şekilde aleviler de "dedelerine" maaş bağlanmasını istiyorlar buna çözümün ne onu söyle. alevilerden topladığın vergilerle diyanete aktarılan paradan alevilerin inançlarına yönelik tahsis yapılmamasını konuş.
bugün kürtlere verdiğin ana dilde okuma hakkını arap vatandaşlarına ya da diğer azınlık unsurlara da verecek misin onu söyle. ya da onlar da inandıkları hakları almak için dağa mı çıksınlar?
son örnek 1 mayıs'tan. olabilir bir çoğunuz bunu fosilleşmiş solcu adeti olarak göebilirsiniz. ama iktidar bunu böyle göremez, görmemelidir.
senin görevin onların inandıkları / kendilerince kutsal olanı engellemeye çalışmak değil. onlara inandıklarının gerekleri yapacakları güvenli imkan sağlamak.
evet taksim meydanında inşaat var ama inşaat olmayan yerler de var. bırak mitingi burada yapsınlar. kendilerince kutlasınlar değil mi? ama yok illa benim eşşeğim önde yürüsün tavrı, bir sidik yarışı...
bazıları cemaatleri / şeyhleri yasaklamaya uğraştığında nasıl bir direnç gösterdiğinizi hatırla. ne oldu başarabildiler mi? hayır! çünkü yasaklamak çözüm değildir.
sen her milli bayramda hastalanıyorsun (!) diye bu halk da hastalanmak zorunda değil. ellerinde türk bayrağı ile anıtkabire yürümek istiyorlarsa bırak yürüsünler. polisi önlerine dikme. polisi yürüyenleri koruma görevi ile görevlendir engelleme görevi ile değil. halk ile güvenlik güçlerini karşı karşıya getirme!
insanların inançlarına / kutsallarına dokunma!
"güçlü olan her zaman haklıdır" yerine "güçlü olan güçsüz olanın da hakkını savunmalıdır" anlayışına geçtiğimizde gerçekten ileri bir toplum olacağız.
en kötü örnekleri de iktidar partilerinde görülür. iktidarın ortak kabul görmüş inanışı / hayat tarzı ne ise yurdum insanı o çizgiye gelene kadar hayatına müdahele etmeye devam eder.
bundan yıllar önce birileri türbanın gericilik / siyasi simge vs. olduğuna inandığından yurdum kızlarının yaşamları değiştirildi. kızlarımız üniversitelere giremedi, memur olamadı vs.
bunun mağduru olarak gelenler ise kendi inandıkları gibi inanmayanları / yaşamayanları değiştirmek adına proje yürütüyorlar.
içkiye, kadına, basına karşı tavır da bunları hizaya getirme çabası da hep empati yoksunluğundan.
neymiş efendim. aleviler de cami de ibadet etmeliymiş. güzel kardeşim senin pragmatist zekan yüzünden bu insanlar yüzlerce yıllık inanç / gelenek / göreneklerinden vazgeçmeyecekler! sen bu insanlara inandıklarını yaşaması için ortam sağlıyor musun bunu söyle. yurdunda yaşayan hristiyanlara göterdiğin saygı kadar bu insanların inanışlarına saygı gösteriyor musun bunu söyle. müslümanlar için maaşlı imam atarken gayrimüslimların ibadetlerine yardımcı olacak din adamları için çabalarını söyle. yıllardır adamlar bağırıyorlar heybeliada ruhban okulu diye. aynı şekilde aleviler de "dedelerine" maaş bağlanmasını istiyorlar buna çözümün ne onu söyle. alevilerden topladığın vergilerle diyanete aktarılan paradan alevilerin inançlarına yönelik tahsis yapılmamasını konuş.
bugün kürtlere verdiğin ana dilde okuma hakkını arap vatandaşlarına ya da diğer azınlık unsurlara da verecek misin onu söyle. ya da onlar da inandıkları hakları almak için dağa mı çıksınlar?
son örnek 1 mayıs'tan. olabilir bir çoğunuz bunu fosilleşmiş solcu adeti olarak göebilirsiniz. ama iktidar bunu böyle göremez, görmemelidir.
senin görevin onların inandıkları / kendilerince kutsal olanı engellemeye çalışmak değil. onlara inandıklarının gerekleri yapacakları güvenli imkan sağlamak.
evet taksim meydanında inşaat var ama inşaat olmayan yerler de var. bırak mitingi burada yapsınlar. kendilerince kutlasınlar değil mi? ama yok illa benim eşşeğim önde yürüsün tavrı, bir sidik yarışı...
bazıları cemaatleri / şeyhleri yasaklamaya uğraştığında nasıl bir direnç gösterdiğinizi hatırla. ne oldu başarabildiler mi? hayır! çünkü yasaklamak çözüm değildir.
sen her milli bayramda hastalanıyorsun (!) diye bu halk da hastalanmak zorunda değil. ellerinde türk bayrağı ile anıtkabire yürümek istiyorlarsa bırak yürüsünler. polisi önlerine dikme. polisi yürüyenleri koruma görevi ile görevlendir engelleme görevi ile değil. halk ile güvenlik güçlerini karşı karşıya getirme!
insanların inançlarına / kutsallarına dokunma!
"güçlü olan her zaman haklıdır" yerine "güçlü olan güçsüz olanın da hakkını savunmalıdır" anlayışına geçtiğimizde gerçekten ileri bir toplum olacağız.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar