bugün
- insanın geçmişinin karanlık olması5
- içtim şarabı12
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi8
- kadir inanır22
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet18
- aşure yapan sözlük kızları6
- rakı sevmemek6
- dünya da her insanın bir ismi olması3
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- bik bik'in mutfağına konuk olmak6
- aylık 395 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- bu sıcakta karpuz tarlasında çalışmak4
- şeriatçıları afganistana sürmek4
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar7
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi5
- yagmurcu3
- hayattaki şans seviyeniz4
- hesabı gizliye almak3
- sözlükteki gizli düşmanım6
- yapay zeka ile flört uygulaması yazmak2
- her insanın bir cini olması5
- portekiz'in dünya kupası kazanma ihtimali3
- anın görüntüsü20
- çok güzel ama manyak kadın7
- kemalist dünya24
- osurdum3
- kaşar5
- mustafa kemal atatürk7
- ye kürküm ye2
- aylık 394 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- beni seven var mıdır2
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- üniversitelerin gereksiz olması16
- içinden canavar çıkan insan4
- barış alper yılmaz2
- ilk sevgiliyle evlenmek4
- true'nun çaylak olması16
- pkk lı doktorlar2
- a milli futbol takımı'nın dünya kupası ndan dönüşü4
- bu sıcakta penisi asfalta sürtmek2
- muşlettin amca4
- trump ara seçimleri kaybederse soruşturma geçirir4
- brad pitt ve edward norton'un türkiye abd maçını i2
- gizem3
- hırt4
- sağlam kafa sağlam vücutta bulunur3
- gizli oylayan yüreksizler2
- nervio5
- velvet28
aşağıdaki yazıdaki bilgiler gözardı edilerek "çok da iyi güzel oldu" modundaki yurdum insanının gözünü boyamak için yapılan propoganda.
önce ne demiştim ben.
"ulan iki yakan bir araya gelmiyorsa. bütçeyi tutturamıyorsan. ha A dan borç almışsın ha B den"
hadi şimdi de rakamları verelim.
Murat Muratoğlu
IMF bitti, kaldı 337 milyar dolar
Büyük gün 14 Mayıs... Unutmuş olan yancı arkadaşlar olabilir, hatırlatmak lazım. Yaklaşık 422 milyon dolarlık son dilimi de ödeyince Türkiye, 52 yıldan beri borçlu bulunduğu IMF ile bir dönemi kapatmış olacak.
Aferin bize... Elemimizi kederimizi içimize attık, borcumuzu ödedik. Şunun şurasında ne kadar dış borcumuz kaldı? 2012 sonu itibarı ile 337 milyar dolar.
Beğenmediğimiz koalisyon hükümeti dış borcu AKP'ye 130 milyar dolardan devretmişti. Mevcut iktidar her yıl bu borca yaklaşık 21 milyar dolar ekleyerek yola devam etmiş. O kadar özelleştirme, lisans devirleri, ek vergiler, vergi aflarından, satılan madenler, akarsular, göllerden gelen paralar nereye gitti? Puff! Ortada yok.
Dış borçta ayrım yapılmaz
Kamunun yaklaşık 111 milyar dolar dış borcuna karşın, özel sektörün 226 milyar dolar dış borcu var. "Türkiye'nin dış borcu fazla ama bunun çoğu özel sektörün" diyen arkadaşlara neden korkmaları gerektiğini anlatayım. Dışarıdan borç alan parayı ne yaptı. TL'ye çevirdi. Para döviz havuzumuza katıldı. Geri ödemek için dış borç alan ne yapacak? Elindeki TL'yi Türkiye'de dövize çevirecek. Yine senin döviz havuzundan içecek. Havuzun suyu azalacak.
TL borcu önemli değil... Musluklar sende. Basarsın parayı doldurursun havuzu. Dolayısıyla özel sektör borç aldığında dövizi tut diye sana vermiş, karşılığında TL'yi almış. Geri istediğinde sen o parayı bulmakla yükümlüsün.
Sadece bu kadar da değil
Bitmedi, Kamuya gelirsek... Dış borcu açıklanandan çok daha fazla... Zira sıcak para borçtan sayılmıyor. Yabancı yatırımcı, Türkiye'ye döviz getirip bozduruyor ve iç borçlanma senetlerimizden alıyor.
Söz konusu alışveriş sonucunda kamu, içeride dış borç almış oluyor... Az buz da değil. Kabaca bakarsak 60 milyar dolar tahvil ve bonoda, 15 milyar dolar mevduatta, 75 milyar dolar hisse senetlerinde yatıyor. Yaklaşık 150 milyar dolar para, sıcak sıcak ülkemizde nemalanıyor. Faiz, giderler, kâr transferleri, net hata noksan falan derken oldu mu size 500 milyar dolar yükümlülük.
IMF'ye borcumuz bitiyormuş. Birileri bizimle ayran geçiyor herhalde!
http://sozcu.com.tr/2013/...ldi-337-milyar-dolar.html
önce ne demiştim ben.
"ulan iki yakan bir araya gelmiyorsa. bütçeyi tutturamıyorsan. ha A dan borç almışsın ha B den"
hadi şimdi de rakamları verelim.
Murat Muratoğlu
IMF bitti, kaldı 337 milyar dolar
Büyük gün 14 Mayıs... Unutmuş olan yancı arkadaşlar olabilir, hatırlatmak lazım. Yaklaşık 422 milyon dolarlık son dilimi de ödeyince Türkiye, 52 yıldan beri borçlu bulunduğu IMF ile bir dönemi kapatmış olacak.
Aferin bize... Elemimizi kederimizi içimize attık, borcumuzu ödedik. Şunun şurasında ne kadar dış borcumuz kaldı? 2012 sonu itibarı ile 337 milyar dolar.
Beğenmediğimiz koalisyon hükümeti dış borcu AKP'ye 130 milyar dolardan devretmişti. Mevcut iktidar her yıl bu borca yaklaşık 21 milyar dolar ekleyerek yola devam etmiş. O kadar özelleştirme, lisans devirleri, ek vergiler, vergi aflarından, satılan madenler, akarsular, göllerden gelen paralar nereye gitti? Puff! Ortada yok.
Dış borçta ayrım yapılmaz
Kamunun yaklaşık 111 milyar dolar dış borcuna karşın, özel sektörün 226 milyar dolar dış borcu var. "Türkiye'nin dış borcu fazla ama bunun çoğu özel sektörün" diyen arkadaşlara neden korkmaları gerektiğini anlatayım. Dışarıdan borç alan parayı ne yaptı. TL'ye çevirdi. Para döviz havuzumuza katıldı. Geri ödemek için dış borç alan ne yapacak? Elindeki TL'yi Türkiye'de dövize çevirecek. Yine senin döviz havuzundan içecek. Havuzun suyu azalacak.
TL borcu önemli değil... Musluklar sende. Basarsın parayı doldurursun havuzu. Dolayısıyla özel sektör borç aldığında dövizi tut diye sana vermiş, karşılığında TL'yi almış. Geri istediğinde sen o parayı bulmakla yükümlüsün.
Sadece bu kadar da değil
Bitmedi, Kamuya gelirsek... Dış borcu açıklanandan çok daha fazla... Zira sıcak para borçtan sayılmıyor. Yabancı yatırımcı, Türkiye'ye döviz getirip bozduruyor ve iç borçlanma senetlerimizden alıyor.
Söz konusu alışveriş sonucunda kamu, içeride dış borç almış oluyor... Az buz da değil. Kabaca bakarsak 60 milyar dolar tahvil ve bonoda, 15 milyar dolar mevduatta, 75 milyar dolar hisse senetlerinde yatıyor. Yaklaşık 150 milyar dolar para, sıcak sıcak ülkemizde nemalanıyor. Faiz, giderler, kâr transferleri, net hata noksan falan derken oldu mu size 500 milyar dolar yükümlülük.
IMF'ye borcumuz bitiyormuş. Birileri bizimle ayran geçiyor herhalde!
http://sozcu.com.tr/2013/...ldi-337-milyar-dolar.html
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar