bugün
- 85 milyon kişi uludağ sözlük'ü okuyor12
- demet evgar10
- kadir mısıroğlu'nun soyu7
- bitcoin2
- her haltı atatürkçü olanlar yiyor13
- kemalistler7
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı14
- allah2
- venezuela6
- dinleri masonlar kontrol ediyor5
- araplar puta taparken türkler tek tanrıya inanırdı5
- erkeklerin her işi tek elle yapabilmesi3
- şu an ihtiyacım var dediğin şey6
- yazarların imza parfümleri14
- semavi dinlerin faydasını anlamayan ateist2
- sözlüğün tadının kaçması4
- kadınların yüzlerine sürekli bir şeyler sürmesi6
- boğa güreşlerini türkiye de yapsak3
- hızlı para kazanmanın yolları11
- aylık 311 bin lira iyi para mıdır sorunsalı3
- üniversitelerin gereksiz olması3
- türkiye abd maçını izleyecek misiniz8
- günün şiiri3
- abd'nin kaan'a motor satışına izin vermesi4
- akp'ye katılan belediye başkanları11
- curaçao fildişi sahili maçı saat 23 te trt spor da4
- 2026 dünya kupası22
- türk kızı egosu6
- mehdi hayatta ama herkes tanımıyor7
- erkekler neden az yaşar10
- bir insanı sevmek11
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler9
- kadınların yanlış yapması3
- dikkatli izlersen anlarsın haklı megatron3
- kürtler 13 000 yıldır anadoluda yaşıyor4
- dünya11
- am okşama4
- futbol17
- mutluluğun fark edilmemesi8
- 24 haziran 2026 venezuela depremi7
- fakirin sevmesi hak mıdır12
- türk erkeği egosu4
- imdat arkadaşlar4
- alan greenspan3
- falıma bakmak isteyen var mı24
- m uludagsozluk com da görsel yüklenmeme sorunu4
- kıskanmak7
- aşure2
- pkk nasıl biter5
- evde kaş bıyık alımı3
şimdi sen demişsin ya "hepiniz ermenisiniz, hepiniz piçsiniz" diye, hem de bunu hocalı katliamı için yapılan yürüyüşte demişsin ya, hah işte sana diyeceğim şudur ki o "hepimiz ermeniyiz" diyen piçlerden biri de benim.
ama bak sana şöyle söyleyeyim, ben bugün de "hepimiz azeriyiz" dedim. neden biliyor musun?
çünkü ben ermeniyim derken, bir etnik kimlikten, bir ulustan, bir kafa kağıdından bahsetmiyordum.
ben "hrant'ım" derken bir gazetecinin, bir vatandaşımın, bir gayrimüslim kardeşimin sadece etnik kimliğinden, düşüncelerinden, sözlerinden, yazısından dolayı bu ülkede sırtından vurularak yaşam hakkının elinden alınmasına karşı ben de onun tarafındayım diyordum,
ben "kürdüm" derken sadece kürt olarak doğduğu için adam yerine konmayan, tarlasını sürerken kafasına bomba inen, devleti tarafından vurulan, ırkdaşı tarafından zorla terörist yapılan insanların yanındayım diyordum,
ben bugün "azeriyim" diyorken masum çocukları bir hiç uğruna katledilen, işkence gören, insan olmayı becerememişlerin zulmüne uğrayanların safında olduğumu belirtmek için diyorum bunu.
ben türkiye'de doğdum, türk vatandaşıyım. i̇zmir'de büyüdüm. birçok imkanım vardı, ülkemin şanslı addedilen kısmında doğduğum için doğuştan vardı bu özgürlüklerim. ben zulüm görmedim, ben hor görülmedim, ben katledilmedim, ben rahat yaşadım. bana her sabah "türküm, doğruyum çalışkanım" dedirtti bu çark.
ama ben ne gördüm biliyor musun her sabah "türküm" derken,
önce insandım ben. önce insan olarak doğmuştum ben.
bak sana bir şey söyleyeyim mi. ben mart doğumluyum ama babamlar eylül'e kadar kimliğimi çıkarmamışlar. yani anlayacağın 6 ay kimliksiz emmişim annemin sütünü. yani 6 ay türk bile değilmişim ben. din hanemde yazacak bir dinim bile yokmuş anlayacağın. kan grubum yokmuş, sıra no, aile no yokmuş. babamın işgüzarlığı işte.
yani anlayacağın 5 aylıkken, beşiğimde takılırken ağzıma bir şey kaçsa da boğulsam ne olarak öleceğim bile belli değilmiş.
yani bana "1 türk bebek öldü" diyemezmişsin.
peki o zaman ben bir bebek olmayacak mıydım?
ben bir kardeşin olmayacak mıydım?
ben bir insan olmayacak mıydım cevap ver bana?
ha diyeceksin ki "büyümüşsün de hepimiz ermeniyiz diyen bir piç olmuşsun zaten."
haklısın kardeşim. ben bir piçim. ben bir gün "ermeniyim" bir gün "kürdüm" diyen bir piçe dönüştüm.
çünkü ben insanım güzel kardeşim.
zulme uğrayanın kimliğine bakmayacak, ölen bebeğin kafa kağıdına göre ağlamayacak kadar insanım.
ben şu pankartı açan sana "kardeşim" diye seslenecek kadar insanım.
sen nesin?
yok yok kimliğini gösterme. gerek yok anladım ben.
alıntı
ama bak sana şöyle söyleyeyim, ben bugün de "hepimiz azeriyiz" dedim. neden biliyor musun?
çünkü ben ermeniyim derken, bir etnik kimlikten, bir ulustan, bir kafa kağıdından bahsetmiyordum.
ben "hrant'ım" derken bir gazetecinin, bir vatandaşımın, bir gayrimüslim kardeşimin sadece etnik kimliğinden, düşüncelerinden, sözlerinden, yazısından dolayı bu ülkede sırtından vurularak yaşam hakkının elinden alınmasına karşı ben de onun tarafındayım diyordum,
ben "kürdüm" derken sadece kürt olarak doğduğu için adam yerine konmayan, tarlasını sürerken kafasına bomba inen, devleti tarafından vurulan, ırkdaşı tarafından zorla terörist yapılan insanların yanındayım diyordum,
ben bugün "azeriyim" diyorken masum çocukları bir hiç uğruna katledilen, işkence gören, insan olmayı becerememişlerin zulmüne uğrayanların safında olduğumu belirtmek için diyorum bunu.
ben türkiye'de doğdum, türk vatandaşıyım. i̇zmir'de büyüdüm. birçok imkanım vardı, ülkemin şanslı addedilen kısmında doğduğum için doğuştan vardı bu özgürlüklerim. ben zulüm görmedim, ben hor görülmedim, ben katledilmedim, ben rahat yaşadım. bana her sabah "türküm, doğruyum çalışkanım" dedirtti bu çark.
ama ben ne gördüm biliyor musun her sabah "türküm" derken,
önce insandım ben. önce insan olarak doğmuştum ben.
bak sana bir şey söyleyeyim mi. ben mart doğumluyum ama babamlar eylül'e kadar kimliğimi çıkarmamışlar. yani anlayacağın 6 ay kimliksiz emmişim annemin sütünü. yani 6 ay türk bile değilmişim ben. din hanemde yazacak bir dinim bile yokmuş anlayacağın. kan grubum yokmuş, sıra no, aile no yokmuş. babamın işgüzarlığı işte.
yani anlayacağın 5 aylıkken, beşiğimde takılırken ağzıma bir şey kaçsa da boğulsam ne olarak öleceğim bile belli değilmiş.
yani bana "1 türk bebek öldü" diyemezmişsin.
peki o zaman ben bir bebek olmayacak mıydım?
ben bir kardeşin olmayacak mıydım?
ben bir insan olmayacak mıydım cevap ver bana?
ha diyeceksin ki "büyümüşsün de hepimiz ermeniyiz diyen bir piç olmuşsun zaten."
haklısın kardeşim. ben bir piçim. ben bir gün "ermeniyim" bir gün "kürdüm" diyen bir piçe dönüştüm.
çünkü ben insanım güzel kardeşim.
zulme uğrayanın kimliğine bakmayacak, ölen bebeğin kafa kağıdına göre ağlamayacak kadar insanım.
ben şu pankartı açan sana "kardeşim" diye seslenecek kadar insanım.
sen nesin?
yok yok kimliğini gösterme. gerek yok anladım ben.
alıntı
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar