bugün
- guyana4
- bosna hersek3
- düşün ki o bunu okuyor17
- cezayir2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı6
- bir insana inanmak2
- arnavutluk2
- velvet13
- dünya5
- belçika2
- kolu kıllı kız3
- kadınları cinsel obje olarak gören erkek6
- sözlük kızlarının vücutları15
- hızlı para kazanmanın yolları4
- ingiliz şapkası takmıyor diye türkleri asmak10
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi14
- türk moğol kardeştir3
- özbekistan3
- nato zirvesi3
- fakirin sevmesi hak mıdır6
- fransa2
- gülüm diyen kız10
- falıma bakmak isteyen var mı24
- portekiz3
- yılmaz güney12
- kuzenin içine boşalmak14
- ahududu2
- 2026 dünya kupası20
- dolandırılan insanların genel özellikleri9
- her şeye saygı duyulması gerekir6
- arap gibi giyinerek sevap kazandığını sanan tip10
- üşengeçlikten 1 ay banyo yapmamak6
- aşk her şeyi affeder mi4
- futbol13
- coğrafya2
- eskiden sevilen kızı görünce gelen mide bulantısı4
- gün gelecek dün olacak5
- iveco daily3
- okullarda zorunlu din dersi meselesi5
- kafirlerin dünyaya kazandırdıkları8
- kılıçdaroğlu cemaati4
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi7
- haram ile cömertlik yapmak3
- kemal kılıçdaroğlu18
- insanın bilebilen bir varlık olması4
- yılmaz güney hayranı solcu feminist3
- otokar sultan2
- kadınlar başımızın tacıdır2
- chp'nin belediyeleri kaybedecek olması2
- yazarların saç şekillendirme taktikleri3
'şirk' dini sınıfına giren bir dindir. dinleri Allah'ın dünya üzerinde insanları başıboş bıraktığına ilişkindir. ancak her şeyin bir sebebi olduğunu söyleseler de, allah'ın bunca düzeni neden yarattığı sorusuna cevap verememektedirler. insana karışmayan bir yaratıcının varlığının bir önemi yoktur. hem içimizdeki hem de dışımızdaki şu koca kainatı düşündüğümüzde yaratıcının bizi başıboş bırakması kabul edilir şey değildir. bu hayatın bir anlamı olmalıdır. insanların yaptıklarının hesabı sorulmalıdır. yoksa büyük balığın küçük balığı yemesi gerekirdi.
ancak deistleri şu yönden taktir etmekteyim. allah'ın düzenini yaşamak nefslerine ağır geldiklerinden, arzularına göre yaşamayı tercih ettiklerinden, hak dini inkar etmişlerdir. nefislerini ilah edinmişlerdir. yani bunu iç dünyalarında kabul etmişlerdir. ancak gelin görün ki, müslüman olduğunu iddia eden bir çok insan, özellikle içinde bulunduğumuz coğrafyada, allah'ın dini yokmuş gibi yaşamaktadırlar. eğlence üzerine bir yaşamları vardır. bir gün hesaba çekileceklerini düşünmezler. sorduğunuzda "din var, allah var; inkar eden kafirdir" derler. madem inanıyorsun buna, o halde neden islam'a, kuran'a göre yaşamıyorsun? kuran'ı bir yaşam tarzı olarak görmüyorsun?
islam'ı uzaklaştırabildiğiniz kadar uzaklaştırmaya çalışıyorsunuz. yok devlet işlerine karışamaz, yok futbola karışamaz, yok şuna karışamaz, yok buna karışamaz. hiçbir şeye karışmayan bir dine niye inanıyorsunuz o halde? vallahi, asıl deist bunlardır. inandıklarını söylerler, ancak sadece söylerler. inanmak bir iddiadır, ispatı bunu yaşamakla mümkün olur. ankebut suresinde, "sadece inandık diyerek azaba çarptırılmayacağınızı ve hesaba çekilmeyeceğinizi mi zannediyorsunuz?" diyor. bu din iman ve amel dinidir. dini yaşamak zor geliyorsa, bari erkek ol da 'ben dini yaşayamıyorum, nefsime ağır geliyor' de. 'yok din şuna karışmaz, buna karışmaz' şeklinde delilsiz ahkam kesme. adam ol, mert ol; yaşayamıyorum de.
yok din sadece Allah ile kul arasındaymış, vicdan meselesiymiş, allah ile kul arasına kimse giremezmiş felan filan. yani neredeyse dini bir kutuya hapsedecekler. Allah'ın dini, sizin yürüyüşünüzden, düşünüşünüze; konuşmanızdan davranışlarınıza, devletinizden vicdanınıza, oğlunuzdan eşinize, kapınızdaki köpekten evinizde uçan sineğe kadar istisnasız her şeye karışır, islam'ın her şeye ilişkin sözü vardır. iki insan arasında yaşanmış hiçbir olay yoktur ki bu kuranda yer almasın. olacak şey değildir. din hayattır. dini hayatlarında tatbik edemeyenler, hayatlarını dine göre yaşayamayanlar, dini hayatlarına göre yorumlamışlardır/yorumluyorlardır. bu bir gaflettir. uyanın artık, Allah'ın katında hesabınızı veremeyeceğiniz şeyler peşinde koşmayın. allah bizleri dünyaya ona kulluk etmek ve onun yeryüzündeki halifeliğini yapmak için gönderdi. siz eğer her davranışınızla Allah'ın safında olduğunuzu belli etmiyorsanız, yaşamınızın her alanında allah'ın dinini hakim kılma peşinde değilseniz, halifelik ve kulluk görevini yapmıyorsunuz demektir. dini yanlız allah'a has kılmıyorsunuz demektir.
(bkz: ahireti inkar etmek)
ancak deistleri şu yönden taktir etmekteyim. allah'ın düzenini yaşamak nefslerine ağır geldiklerinden, arzularına göre yaşamayı tercih ettiklerinden, hak dini inkar etmişlerdir. nefislerini ilah edinmişlerdir. yani bunu iç dünyalarında kabul etmişlerdir. ancak gelin görün ki, müslüman olduğunu iddia eden bir çok insan, özellikle içinde bulunduğumuz coğrafyada, allah'ın dini yokmuş gibi yaşamaktadırlar. eğlence üzerine bir yaşamları vardır. bir gün hesaba çekileceklerini düşünmezler. sorduğunuzda "din var, allah var; inkar eden kafirdir" derler. madem inanıyorsun buna, o halde neden islam'a, kuran'a göre yaşamıyorsun? kuran'ı bir yaşam tarzı olarak görmüyorsun?
islam'ı uzaklaştırabildiğiniz kadar uzaklaştırmaya çalışıyorsunuz. yok devlet işlerine karışamaz, yok futbola karışamaz, yok şuna karışamaz, yok buna karışamaz. hiçbir şeye karışmayan bir dine niye inanıyorsunuz o halde? vallahi, asıl deist bunlardır. inandıklarını söylerler, ancak sadece söylerler. inanmak bir iddiadır, ispatı bunu yaşamakla mümkün olur. ankebut suresinde, "sadece inandık diyerek azaba çarptırılmayacağınızı ve hesaba çekilmeyeceğinizi mi zannediyorsunuz?" diyor. bu din iman ve amel dinidir. dini yaşamak zor geliyorsa, bari erkek ol da 'ben dini yaşayamıyorum, nefsime ağır geliyor' de. 'yok din şuna karışmaz, buna karışmaz' şeklinde delilsiz ahkam kesme. adam ol, mert ol; yaşayamıyorum de.
yok din sadece Allah ile kul arasındaymış, vicdan meselesiymiş, allah ile kul arasına kimse giremezmiş felan filan. yani neredeyse dini bir kutuya hapsedecekler. Allah'ın dini, sizin yürüyüşünüzden, düşünüşünüze; konuşmanızdan davranışlarınıza, devletinizden vicdanınıza, oğlunuzdan eşinize, kapınızdaki köpekten evinizde uçan sineğe kadar istisnasız her şeye karışır, islam'ın her şeye ilişkin sözü vardır. iki insan arasında yaşanmış hiçbir olay yoktur ki bu kuranda yer almasın. olacak şey değildir. din hayattır. dini hayatlarında tatbik edemeyenler, hayatlarını dine göre yaşayamayanlar, dini hayatlarına göre yorumlamışlardır/yorumluyorlardır. bu bir gaflettir. uyanın artık, Allah'ın katında hesabınızı veremeyeceğiniz şeyler peşinde koşmayın. allah bizleri dünyaya ona kulluk etmek ve onun yeryüzündeki halifeliğini yapmak için gönderdi. siz eğer her davranışınızla Allah'ın safında olduğunuzu belli etmiyorsanız, yaşamınızın her alanında allah'ın dinini hakim kılma peşinde değilseniz, halifelik ve kulluk görevini yapmıyorsunuz demektir. dini yanlız allah'a has kılmıyorsunuz demektir.
(bkz: ahireti inkar etmek)
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar