bugün
- usta şoförlerden acemi şoförlere tavsiyeler6
- ideal sevgilinin en önemli özelliği17
- chp'deki değişimciler3
- yürüyüş partisi6
- ismet gurbuz 20245
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar13
- hep aynı şeyleri yaşamak4
- ibne penis nah2
- dna testiyle ırk öğrenmek2
- ipkis2
- düşük iq belirtileri4
- gönüllü esaret paradoksu2
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle26
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması11
- alışveriş merkezlerinde çaresizce dolanmak2
- beyaz otomobil satın almak14
- 22 haziran 2026 arjantin avusturya maçı2
- iyi gibi davranan kötüleri nasıl ayırt ederiz2
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı7
- 2 buçuk yaşında çocuğuna şarap seçen anne5
- zaman gazetesi2
- house of the dragon2
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi10
- makarna süzmek5
- yaşlılığınız için insan biriktirin12
- yapay zekaya entry yazdıran yazar5
- uludağ sözlükteki sıcak ve samimi aile ortamı3
- sevgiliye gitmemesi için söylenen sözler2
- ayağında terlikle ülke yönetmek3
- bugün de meme atan olmaması13
- messi'nin arjantin'deki heykeli3
- 65 şut çekip gol atamamak5
- tgrt3
- cuckold esnasında karınızın belinin kırılması4
- 22 haziran 2026 fsm'ye amedspor bayrağı asılması4
- james deen2
- olmayacak duaya amin dememeyi öğrenmek3
- 48 takım içinde 47 nci olmak6
- 22 haziran 2026 keir starmer'ın istifa etmesi3
- anın görüntüsü15
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler3
- günün sözü3
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- teen slasher filmlerinde ilk olen kisi2
- kaya çilingiroğlu2
- gecenin şarkısı3
- iş kadını yazarlar6
- yazma diyince yazmayan erkek4
- tencerede yemek ısıtırken tencereyi yakmak2
- beyaz toros ile son ses mozart dinleyip turlamak2
entry'ler (71)
çok fiyakalı görünüyor. hayırlısı.
"ah, kimselerin vakti yok
durup ince şeyleri anlamaya"
diyebilmiş, büyük şair.
durup ince şeyleri anlamaya"
diyebilmiş, büyük şair.
muhteşem şiir.
türkçe'yi doğru yazabiliyor olmakla başlasa keşke.
"meh meh" diye gülesimi getiren gerçek. kürtçe'yi filan koy bi' kenara siktir et de, ulan bu kürtçe'nin dil olmadığı savını şöyle cümlelerle savunuyorlar ya, öpesim geliyor:
"tabikide kürtçe herşeyden önce bir dil değilki,kürtlerde yok zaten,tabikide dil değil kürtçe"
sikeyim. önce kendi dilini bi' konuşup yazabilsen, sıra kürtçe'nin olmazlığına da gelir belki.
"tabikide."
"tabikide kürtçe herşeyden önce bir dil değilki,kürtlerde yok zaten,tabikide dil değil kürtçe"
sikeyim. önce kendi dilini bi' konuşup yazabilsen, sıra kürtçe'nin olmazlığına da gelir belki.
"tabikide."
anne ve babanın hangi sınırlar dahilinde sevişip bireyi imal ettiği ile ilgili bir haz olan "türklük hazzı" ile, anne baba ve çevrenin etkisi ile gelişen, oluşumuda asla hür irade ve akıl bulunmayan bir dinsel aidiyet olan "müslümanlık hazzı"nın bir araya gelmesiyle oluşan sikindirik haz.
yüceliği nereden geliyor anlamış değilim. tesadüfi aidiyetlerden "haz" alanı "baz" alarak söylemek isterim ki, kafanız gerçekten pek çalışmıyor.
yüceliği nereden geliyor anlamış değilim. tesadüfi aidiyetlerden "haz" alanı "baz" alarak söylemek isterim ki, kafanız gerçekten pek çalışmıyor.
"olmayan bir dilin etkinliğidir" diyenlerin, resmi tarih kitapları ve ders kitapları dışında bi sikim bir şey okuduğunu sanmıyorum. kürtçe'nin olmayan bir dil olduğu savını ise tek destekleyebildikleri argüman, başka başka dillerden türemiş bir dil olması. pek bu "kürtçe diye bir dil yoktur" demeye yeterli mi? o halde aynı mantıkla türkçe'nin kolları kabul edilen bir sürü lehçeyi de dil olarak kabul etmeyelim? mesela "azerice bir dil değildir" diyebiliyor muyuz. diyemiyoruz.
neyse ki, milyar kişi bir araya gelip "kürtçe diye bir dil yokrerörerö" dese de, bu kürt dilinin var olduğu gerçeğini değiştirmeyecek.
kendi dilini konuşup yazmaktan aciz bünyelerin bu söylemi dile getiriyor olması ise ayrı bir gariplik.
neyse ki, milyar kişi bir araya gelip "kürtçe diye bir dil yokrerörerö" dese de, bu kürt dilinin var olduğu gerçeğini değiştirmeyecek.
kendi dilini konuşup yazmaktan aciz bünyelerin bu söylemi dile getiriyor olması ise ayrı bir gariplik.
sık yapılan yazım hataları.
bir entrym "forum-chat tarzı giriler silinir" gerekçesiyle uçuruldu. o entryi yazmış olma sebebim, artık yedi sekiz yaşında bebelerce bile kavranmış olan çok basit bir imla hatasını, uyardığım halde düzeltme yoluna gitmeyen bir yazara mecburi çemkirmiş olmam.
bu sözlükte yazmaya başladığım ilk andan taaa şimdiye kadar, sözlüğün yaş ortalaması hakkında ciddi endişe sahibiyim. bahsettiğim bu güruh, gayet sikindirik ve lüzumsuz entryleri bir de öyle budalaca yazım hatalarıyla süslüyorlar ki, okunması imkansız, ucube şeyler çıkıyor ortaya. yine de ben elbette gerekli/gereksiz entry meselesi hakkında laf etme hakkına sahip olduğumu düşünmüyorum zira burası neticede hür bir mecra olduğu için herkesin fikir ve ifade hakkının elbet saklı tutulduğu bir yer olacaktır. isteyen istediğini yazar. bu doğal. doğal olmayan ise neredeyse inatla çok basit yazım kurallarına dikkat etmeyen, bilmeyen ve bunları özellikle öğrenmek istemeyen yazarların bolluğu.
isteğim şu ki, bilmiyor olabilirsiniz, ama öğrenin lan. lütfen. çok çirkin oluyor. tüm dil bilgisi kurallarını hatmetmiş olmanıza lüzum yok. şu ayrı yazılan bağlaçlar meselesini bile çözmüş olsak sadece, burası çok daha kaliteli ve okunabilirliği artan bir yer olacak. budur.
bu sözlükte yazmaya başladığım ilk andan taaa şimdiye kadar, sözlüğün yaş ortalaması hakkında ciddi endişe sahibiyim. bahsettiğim bu güruh, gayet sikindirik ve lüzumsuz entryleri bir de öyle budalaca yazım hatalarıyla süslüyorlar ki, okunması imkansız, ucube şeyler çıkıyor ortaya. yine de ben elbette gerekli/gereksiz entry meselesi hakkında laf etme hakkına sahip olduğumu düşünmüyorum zira burası neticede hür bir mecra olduğu için herkesin fikir ve ifade hakkının elbet saklı tutulduğu bir yer olacaktır. isteyen istediğini yazar. bu doğal. doğal olmayan ise neredeyse inatla çok basit yazım kurallarına dikkat etmeyen, bilmeyen ve bunları özellikle öğrenmek istemeyen yazarların bolluğu.
isteğim şu ki, bilmiyor olabilirsiniz, ama öğrenin lan. lütfen. çok çirkin oluyor. tüm dil bilgisi kurallarını hatmetmiş olmanıza lüzum yok. şu ayrı yazılan bağlaçlar meselesini bile çözmüş olsak sadece, burası çok daha kaliteli ve okunabilirliği artan bir yer olacak. budur.
"ülkesini sevmiyorerererö" diyenlere memleket hasreti'ni dinlemelerini salık veririm. ülkeyi filan siktir et de, buraları seven adamdı vesselam. bundan eminiz.
en güzel şiir seslendiren adamlardan biri. o'nu söylediği şarkıları dinleyebileceğim bir çağın içinde yaşadığım için mutluluk duyduğum bir güzel adam.
(bkz: bir de)
o değil de, üzülerek bir kez daha görüyorum ki, dil bilgisi kurallarının artık neredeyse en bilinenlerinden biri haline gelmiş "bağlaçların ayrı yazılma meselesi" bu sözlükte zerre siklenmemekte. bu kuralı anlayıp uygulayabilmek için dil bilgisi konusunda doktora yapmış olmak gerekmiyor. hiç kitap, dergi, gazete okumadığınızı bile düşünsek, yine de sözlükler aleminde çokça dikkat edilen, ayar verilen, uyarılan, alay edilen, sinir getiren, ömür tüketen bu yanlış yazıma, sözlük dahilinde bulunduğunuz süre içinde de hiç dikkat etmiyor musunuz, diye sorası geliyor insanın. yazmak iyidir bak, ama bazen okumak da lazım.
tanım: en asil duyguların futbolcusudur.
edit: o hoooooo arkadaş. bir paragraf bi' şey yazıncaya kadar uçan uçmuş, kaçan kaçmış. bu yukarılar dutluktu hep.
o değil de, üzülerek bir kez daha görüyorum ki, dil bilgisi kurallarının artık neredeyse en bilinenlerinden biri haline gelmiş "bağlaçların ayrı yazılma meselesi" bu sözlükte zerre siklenmemekte. bu kuralı anlayıp uygulayabilmek için dil bilgisi konusunda doktora yapmış olmak gerekmiyor. hiç kitap, dergi, gazete okumadığınızı bile düşünsek, yine de sözlükler aleminde çokça dikkat edilen, ayar verilen, uyarılan, alay edilen, sinir getiren, ömür tüketen bu yanlış yazıma, sözlük dahilinde bulunduğunuz süre içinde de hiç dikkat etmiyor musunuz, diye sorası geliyor insanın. yazmak iyidir bak, ama bazen okumak da lazım.
tanım: en asil duyguların futbolcusudur.
edit: o hoooooo arkadaş. bir paragraf bi' şey yazıncaya kadar uçan uçmuş, kaçan kaçmış. bu yukarılar dutluktu hep.
kalite sıralamasında ktusozluk'un gerisinde bir sözlük.
şüphesiz ki sözlükler aleminin en kaliteli sözlüğüdür.
tedavi edilmesi gereken bir hastalık.
kullanıcılarının çoğunun yazım kurallarından bihaber olduğu sözlük.