bugün
- bebeği gibi seven incitmeyen değer veren erkek42
- düşün ki o bunu okuyor17
- türkiye toplumunun ahlaksızlığa pratik zeka demesi13
- uludağ sözlüğe nasıl düştünüz21
- iğrenç bir his tarif et30
- sözlük kızlarının saç rengi18
- anın görüntüsü9
- icardi190510
- galatasaray12
- bülent uygun10
- hakim ziyech11
- 5 mayıs 2024 galatasaray sivasspor maçı17
- hayvancılık destekleneceğine neden ithalat10
- eksi ruyaları sözlük heyetinden istemek21
- eksi ruyalar ile yakaladığımız müthiş uyum21
- 170 iq üstü sözlük yazarları veritabanı18
- şöyle hanım hanımcık öğretmen bir kız bulamamak17
- sözlük yazarlarına gelen son mesaj14
- bebeği gibi seven incitmeyen değer veren kadın10
- bir türlü ısınmayan ayaklar9
- en yaşlı özelliğiniz14
- kocaeli de fabrikada yaşanan cinsel grup seks22
- insanlar melek mi şeytan mı10
- budweiser14
- kızların tipe bakmadığı gerçeği29
- bir kadın nasıl tavlanır19
- kediye kediş köpeğe köpüş diyen kız15
- hemşire kızlar nasıl oluyor27
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi15
- çağ dışı teknolojilere özlem duymak8
- bir gavatın soyadını nick yapmak10
- mert hakan yandaş13
- nude istemeyen erkek9
- numan kurtuluş dem parti görüşmesi29
- dursun özbek gibi olsam utanırım8
- yakışıklı ama zengin erkek14
- çift maaş alan akpli bürokratların ücretlerine zam18
- sözlük kızlarına yürüyen vizyonsuz9
- sözlük yazarlarının abileri11
- erkek çocuk için isim önerileri9
- aşkta yaş farkı önemli midir10
- atatürk'ün hiç seçime girmeden ülkeyi yönetmesi10
- içip içip entry girmek8
- arkadaşlar falıma bi bakar mısınız8
- bik bik bu sözlüğün divasıdır10
- emar15
- 170 boyunda 70 kilo erkek9
entry'ler (40)
işi olmayan şeylere burnunu sokan ya da gereksiz muhabbetle ortamın canını sıkan kişinin, en azından yetenekleri doğrultusunda değerlendirilip topluma kazandırılmasını amaçlayan cümle.
Neredeyse tanıdığım bütün hatunların hasta olduğu, ne var bunda bu kadar dedirten, bu sebeple inceden uyuz olduğum insan, tiyatrocu ve de oyuncu.
Ülkerin gizli kapaklı esrarengiz biçimde adını değiştirerek "as kraker" haline getirdiği, ama hala halk arasında taç kraker diye anılan atıştırmalık.
Requiem for a Dream'de kalantor zenci abinin, herkesin belki kendine göre içinde sakladığı, sapık sıradışı, kabul edilemez fantazilerini de sollayıp, cinselliğe ve hayal gücüne kazandırdığı yeni boyutun haykırışları.
Bursa/çirişhane
Kayseri/kiçikapı.
Kayseri/kiçikapı.
unutanlara mahsus olan şey.
Herşeyin ve herkesin ötesinde insanın kendisine söylediği yalanlardır. Çünkü herkes gider birgün hayatına devam eder biryerlerden. Geriye bir siz bir de kendinize söylediğiniz yalanlar kalır, hayat ise tüm gerçekliği ile sürmektedir.
sizde biliyorsunuzdur herşeyin apaçık ortada olduğunun, karşınızdaki de sizi iyice tanımış içinize işlemiştir. yine de diliniz varmaz bazı gerçeklere. bile bile lades olursunuz, onun da sonuna kadar gerçeğin farkında olduğunu bilerek söylersiniz beyaz yalanları.
Gücünüz kalmamıştır açıklamalara, savunmalara. Haklı olmaya çalışmak ya da ölesiye haksız olmak yormuştur sizi. tek ihtiyacınız olan o'dur sorgusuz sualsiz, artık konuşmaya da gücünüz kalmamıştır, son olarak bu iki kelime dökülür dilinizden "yanımda kal"... ve sonra gözlerinizi kapatıp huzuru yaşamak istersiniz koşulsuz, korkusuz.
aşkı gerçekten yaşamayı ve yaşatmayı bilen kişinin içini titreten sevgilinin adı lavinia. nazlı gururlu ve sevgi dolu lavinia. aşık olana bu muhteşem şiiri yazdıran, içinded o da yazar için tutuşan onsuz olamayacak olan, aşk dolu kız lavinia.
starsailor'ın en sağlam parçalarından birisidir. duygulu ama kabullenmiş. hüzünlü ama yeni umutlarla dolmaya başlamış bir havası vardır. Yolculuk kokar.
Denge anlayışının yokolduğu, terazinin birden fazla kolunun olduğu durumun sonucu. Bu durumda olan kişi içini açtığı kadar kapalıdır, çözüldüğü kadar karmaşıktır. Kurulan ilişkiler değildir belki de dengesiz olan..., zamanın, mekanın ve kişilerin birbirine girmesidir herşeyi dengesiz kılan. gözü görmez olur insanın, rüzgara bırakmak ister insan kendini kuru yaprak gibi, süzülmek ister akışına, içi rahattır, nereden gecerse geçsin, hangi hızla süzülürse süzülsün yine düşeceği yer topraktır.
Günümüz medya ve yayın döngüsünde dünyanın en acımasız katili ilan edilmiş, bana göre büyük güç odaklarını elinde bulunduran asıl büyük katillerin yanında adı bile anılmayacak kişi.
Nerdeyim lan? (Uçuk bir gecede limitaşımı alkol sonrası gidilen evin sabahı)
Aşık olduğunun henüz farkına varmamış olan kişinin içinde bulunduğunu durumu adlandırışı. Aşkın en tatlı dönemi, özellikle harika paylaşımlar, unutulmaz bakışlar, saatlerce yapılan nasıl geçtiği anlaşılmayan konuşmalar, ayrılır ayrılmaz sızlamaya başlayan yürek, hakim olunamayan ve sürekli onu düşünen bir beyin, onunla sızlayan yürek varsa. Bir de çılgınlık oldu mu içinde, hayatın anlamıdır.
Mısır mitolojisine göre, su ve bereket tanrıçası. Bir mit'e göre, eski krallığın çökmesine sebep olan sel felaketi, Tefnut ve Shu'nun kavgası sonucunda tefnut'un Mısır'ı terketmesi sonucu olmuştur.
Diğer yandan Tutkunun açığa çıktığıdır tefnut. Bir adım ötede, başka dünyalar kadar uzaktadır. Tefnut'un dokunuşları, bakışları, içindeki acı ve ateş; orada açığa çıkmıştır. O yer tektir tefnut efsanesinde, ya içinde yanılacaktır, ya içine gömüp gidecektir tefnut hiç sönmeyecek ateşini.
Diğer yandan Tutkunun açığa çıktığıdır tefnut. Bir adım ötede, başka dünyalar kadar uzaktadır. Tefnut'un dokunuşları, bakışları, içindeki acı ve ateş; orada açığa çıkmıştır. O yer tektir tefnut efsanesinde, ya içinde yanılacaktır, ya içine gömüp gidecektir tefnut hiç sönmeyecek ateşini.
Erciyes Üniversitesi Kampüsünün en yüksek noktalarından birinde yer alan, bünyesinde Müzik, resim, seramik, heykel ve grafik tasarımı bölümlerini barındıran fakültedir. Birbirinden ayrı3 binadan oluşan bir kompleks halindedir. Fiziksel ve teknik imkanları, oda sayısı, öğretim elemanı sayısı açısından Türkiye'deki GSF'lerin önde gelenlerindendir.
Yine Türkiye'nin sanat ve müzik eğitimi veren diğer fakülteleri ile kıyaslandığında, öğretim kadrosu kalitesi açısından üst sıralarda yer almaktadır. Yerli ve yabancı uyruklu öğretim elemanlarının bulunduğu kadrosu, alanlarında başarılı, çalışan, dinamik ve sanatçılık kariyerini sürdüren kişilerden oluşmaktadır. Öğretim elemanları, Türkiye'de az rastlanır şekilde konserler vermekte, sergiler açmakta, yurt içi ve yurt dışında, birçok sanatsal ve akademik faaliyete katılmaktadırlar.
Öğrenci profilinde aynı bölgeden gelenlerin sayısı çoğunluktadır. Kayseri bölgesindeki sanatsal faaliyetlerin azlığı ve fakülteye farklı şehirlerden gelen değişik profillerdeki öğrenci sirkülasyonunun çok az oluşu, öğrencilerin sanata ve çalışma düzenine olan bakış açılarını olumsuz etkilemektedir. Buna karşın E.Ü. G.S.F. Türkiyenin önde gelen sanat okullarından birisidir, ve bu yoldaki ilerleyişini hızlı bir şekilde ve yükselen ideallerle sürdürmektedir.
Yine Türkiye'nin sanat ve müzik eğitimi veren diğer fakülteleri ile kıyaslandığında, öğretim kadrosu kalitesi açısından üst sıralarda yer almaktadır. Yerli ve yabancı uyruklu öğretim elemanlarının bulunduğu kadrosu, alanlarında başarılı, çalışan, dinamik ve sanatçılık kariyerini sürdüren kişilerden oluşmaktadır. Öğretim elemanları, Türkiye'de az rastlanır şekilde konserler vermekte, sergiler açmakta, yurt içi ve yurt dışında, birçok sanatsal ve akademik faaliyete katılmaktadırlar.
Öğrenci profilinde aynı bölgeden gelenlerin sayısı çoğunluktadır. Kayseri bölgesindeki sanatsal faaliyetlerin azlığı ve fakülteye farklı şehirlerden gelen değişik profillerdeki öğrenci sirkülasyonunun çok az oluşu, öğrencilerin sanata ve çalışma düzenine olan bakış açılarını olumsuz etkilemektedir. Buna karşın E.Ü. G.S.F. Türkiyenin önde gelen sanat okullarından birisidir, ve bu yoldaki ilerleyişini hızlı bir şekilde ve yükselen ideallerle sürdürmektedir.
Artık ne kadar içimize girdiklerini, ne sayıda olduklarını, hangi iş sektörlerini ele geçirdiklerini bilemediğimiz gerçek tehlikenin (PKK) gelmiş olabileceği noktayı bize anlatabilecek olaydır. Dikkatli olmak gerekliliğinin, yanımızda, aramızda olanları iyi ayırdetmemiz gerekliliğinin geldiğine bir göstergedir.
daha önce bir çok üniversite şenliğine katılmış, konser vermiş, ortamın nabzını yoklamış birisi olarak, son derece amatör ve büyük ölçüde başarısız bulduğum şenliktir.
son üç yılıdır katılmış olduğum bütün şenliklerde aynı önemli sorunlar dikkat çekmektedir;
-bu sorunların bence üniversitenin diğer zamanlarında da problem teşkil eden en önemli olanı, güvenlik problemidir. üniversitenin çalışmış olduğu güvenlik şirketinin çalışanlarının içinde şüphesiz işini iyi bilen ve iyi niyetli insanlar olduğu gibi; deneyimsiz, eğitimsiz, cahil zihniyetli, insan ilişkisi ve üslubu kötü olan, kavga etmeye hazır, öğretim elemanları ve öğrencilere nasıl davranması gerektiğini bilmeyen birçok eleman bulunmaktadır. bu ana problem şenliklerde daha da çok kendini göstermektedir.
- şahit olmuş olduğum son üç yılki şenliklerde bir ortak problem daha göze çarpmaktadır; asıl hitap etmesi gereken kesim öğrenciler olması gerekirken, kayseri'de sosyal yaşamın ve etkinliklerin çok az olmasından dolayı, kayseri halkı da şenliklerde izdihama sebep olmaktadır. bu izdihamın içerisindeki insan grubu da yine kayseri'nin, eğitim seviyesi ve kültürü düşük kesiminden oluştuğundan, şenliğin vizyonu tamamen değişmektedir. arabalarını modifiye etmiş eğitimsiz gençlerin de rağbet etmiş olduğu şenlikte en son şahit olduğum kavga dün akşam otopark alanında gerçekleşmiştir.
-bu yıl şenlik komitesi tarafından halk problemine çözüm olarak getirilen bir proje ise; öğretim elemanları ve öğrencileri halktan ayırabilecek bariyerli ayrı bir alan yaratmaktadır. bu işlevsel bir fikir olabilecek iken, yine tehlikeli bir profile sahip halk kitlesinin akımı söz konusu olmuş ve güvenlik özel alana insan ayıklama konusunda başarılı olamamıştır. aynı zamanda güvenlik elemanları, dışarıdan gelen tanıdıklarını, arkadaşlarını ve akrabalarını ise gözlerimizin önünde özel alana almakta tereddüt etmemiştir.
-şenlikte yiyecek içecek alanı ise belli kurallar getirilmesine karşı bağırıp çağıran dönercilerin, köftecilerin, satıcıların gürültüleri ile çınlamakta ve bir pazar yerini andırmaktadır.
- üniversitenin en büyük olumsuzluklarından biri de, hiç bir üniversitede görmediğim serbest giriş çıkışlarıdır. kampüsün giriş ve çıkışlarında bariyer, kimlik kontrolü ya da görevli yoktur, bunuun için önüne gelenin kampüs alanına girebilmesi söz konusudur.
bu unsur sonucunda da, akşamları üniversite içinde trafik kilitlenmekte, kavgalar çıkmakta, ortam gerilmektedir. yayalar, ve şenliğe asıl katılması gereken öğretim elemanları ile öğrenciler bu durumdan tedirgin olmaktadırlar.
yukarıda belirttiğim şenliğin çok önemli olan ve üzerinde durulması gereken olumsuz özellikleridir. şüphesiz şenliğin olumlu tarafları da çoktur fakat bu can alıcı ve önbemli problemler çözülmedikçe, şenliğin görünümüne gölge düşmektedir.
son üç yılıdır katılmış olduğum bütün şenliklerde aynı önemli sorunlar dikkat çekmektedir;
-bu sorunların bence üniversitenin diğer zamanlarında da problem teşkil eden en önemli olanı, güvenlik problemidir. üniversitenin çalışmış olduğu güvenlik şirketinin çalışanlarının içinde şüphesiz işini iyi bilen ve iyi niyetli insanlar olduğu gibi; deneyimsiz, eğitimsiz, cahil zihniyetli, insan ilişkisi ve üslubu kötü olan, kavga etmeye hazır, öğretim elemanları ve öğrencilere nasıl davranması gerektiğini bilmeyen birçok eleman bulunmaktadır. bu ana problem şenliklerde daha da çok kendini göstermektedir.
- şahit olmuş olduğum son üç yılki şenliklerde bir ortak problem daha göze çarpmaktadır; asıl hitap etmesi gereken kesim öğrenciler olması gerekirken, kayseri'de sosyal yaşamın ve etkinliklerin çok az olmasından dolayı, kayseri halkı da şenliklerde izdihama sebep olmaktadır. bu izdihamın içerisindeki insan grubu da yine kayseri'nin, eğitim seviyesi ve kültürü düşük kesiminden oluştuğundan, şenliğin vizyonu tamamen değişmektedir. arabalarını modifiye etmiş eğitimsiz gençlerin de rağbet etmiş olduğu şenlikte en son şahit olduğum kavga dün akşam otopark alanında gerçekleşmiştir.
-bu yıl şenlik komitesi tarafından halk problemine çözüm olarak getirilen bir proje ise; öğretim elemanları ve öğrencileri halktan ayırabilecek bariyerli ayrı bir alan yaratmaktadır. bu işlevsel bir fikir olabilecek iken, yine tehlikeli bir profile sahip halk kitlesinin akımı söz konusu olmuş ve güvenlik özel alana insan ayıklama konusunda başarılı olamamıştır. aynı zamanda güvenlik elemanları, dışarıdan gelen tanıdıklarını, arkadaşlarını ve akrabalarını ise gözlerimizin önünde özel alana almakta tereddüt etmemiştir.
-şenlikte yiyecek içecek alanı ise belli kurallar getirilmesine karşı bağırıp çağıran dönercilerin, köftecilerin, satıcıların gürültüleri ile çınlamakta ve bir pazar yerini andırmaktadır.
- üniversitenin en büyük olumsuzluklarından biri de, hiç bir üniversitede görmediğim serbest giriş çıkışlarıdır. kampüsün giriş ve çıkışlarında bariyer, kimlik kontrolü ya da görevli yoktur, bunuun için önüne gelenin kampüs alanına girebilmesi söz konusudur.
bu unsur sonucunda da, akşamları üniversite içinde trafik kilitlenmekte, kavgalar çıkmakta, ortam gerilmektedir. yayalar, ve şenliğe asıl katılması gereken öğretim elemanları ile öğrenciler bu durumdan tedirgin olmaktadırlar.
yukarıda belirttiğim şenliğin çok önemli olan ve üzerinde durulması gereken olumsuz özellikleridir. şüphesiz şenliğin olumlu tarafları da çoktur fakat bu can alıcı ve önbemli problemler çözülmedikçe, şenliğin görünümüne gölge düşmektedir.
BÜLENT EVCiL
dünyaca ünlü türk flüt virtüözü.
1968 yılında istanbulda doğan sanatçı, ünlü müzik eğitmeni selahattin evcilin oğludur.
flüt çalmaya, 1980 yılında girmiş olduğu mimar sinan üniversitesi devlet konsevatuarı'nda başlamıştır. 1988 yılında bitirmiş olduğu bu eğitim sürecinde, ünlü flüt eğitmeni, prof. mükerrem berk'in öğrencisi olmuştur.
istanbul filarmoni vakfının bursu ile brüksel kraliyet konservatuarında marc grauwels ile eğitimine devam eden sanatçı, 1992 yılında flüt dalında''diplome superieur avec grande distinction''(üstün basari ile flüt yüksek diploması), oda müziğinde ise''premiere prix''(birincilik ödülü)alarak ile mezun olmuştur.
1994yılında heidelberg-mannheim müzik yüksek okulunda çalışmalarına jean-michel tanguy ile devam ederek, buradan da 1996'da''künstlerishe ausbildung''(sanatta yeterlilik) diplomasını pekiyi derece ile alarak mezun olmuştur.
''sir james galway''in 1992 yılında dublinde düzenlediği flüt seminerindeki''best performer''(en iyi yorumcu) yarışmasında 2.lik ödülü alarak 1992-1999 yılları arasında ünlü irlandalı flüt virtüozu ''sir james galway''in ögrencisi olmuştur.
dünyanın birçok ülkesinde, ünlü konser salonlarında, ünlü sanatçılar ve orkestralar ile sayısız konserler veren evcil, viyanada imperial concerts solist kapellada solo flütçü olarak görev yapmıştır.
ünlü flütçünün görev yapmış olduğu bazı yerler arasında, istanbul devlet opera ve balesi, istanbul borusan filarmoni orkestrası, arturo toscanini filarmoni orkestrası yer almaktadır.
evcil, 2005 ağustos ayında amerikan flütçüler birliği(nfa) tarafından düzenlenen 33. uluslararası flüt kongresinde türkiyeyi temsil etmek için 2 adet resital vermek üzre san-diego kaliforniyaya davet edilmiştir.
2006 mayıs ayında ise italya'nın milano kentinde düzenlenen uluslararası ‘’falaut’’ festivaline davet edilmiştir. 2006 ağustos ayında da ingiliz flütçüler birliği tarafından ıngilterenin manchester kentinde düzenlenen 5. uluslararası ıngiliz flüt festivaline davet edilen ilk türk flüt sanatçısı'dır.
sanatçı bütün görevlerinin, düzenlediği masterclass'ların ve solistlik kariyerinin yanında, itü miam "müzik ileri araştırmalar merkezi" yüksek lisans programında, flüt öğretim görevlisidir.
--spoiler--
http://www.bulentevcil.com
--spoiler--
dünyaca ünlü türk flüt virtüözü.
1968 yılında istanbulda doğan sanatçı, ünlü müzik eğitmeni selahattin evcilin oğludur.
flüt çalmaya, 1980 yılında girmiş olduğu mimar sinan üniversitesi devlet konsevatuarı'nda başlamıştır. 1988 yılında bitirmiş olduğu bu eğitim sürecinde, ünlü flüt eğitmeni, prof. mükerrem berk'in öğrencisi olmuştur.
istanbul filarmoni vakfının bursu ile brüksel kraliyet konservatuarında marc grauwels ile eğitimine devam eden sanatçı, 1992 yılında flüt dalında''diplome superieur avec grande distinction''(üstün basari ile flüt yüksek diploması), oda müziğinde ise''premiere prix''(birincilik ödülü)alarak ile mezun olmuştur.
1994yılında heidelberg-mannheim müzik yüksek okulunda çalışmalarına jean-michel tanguy ile devam ederek, buradan da 1996'da''künstlerishe ausbildung''(sanatta yeterlilik) diplomasını pekiyi derece ile alarak mezun olmuştur.
''sir james galway''in 1992 yılında dublinde düzenlediği flüt seminerindeki''best performer''(en iyi yorumcu) yarışmasında 2.lik ödülü alarak 1992-1999 yılları arasında ünlü irlandalı flüt virtüozu ''sir james galway''in ögrencisi olmuştur.
dünyanın birçok ülkesinde, ünlü konser salonlarında, ünlü sanatçılar ve orkestralar ile sayısız konserler veren evcil, viyanada imperial concerts solist kapellada solo flütçü olarak görev yapmıştır.
ünlü flütçünün görev yapmış olduğu bazı yerler arasında, istanbul devlet opera ve balesi, istanbul borusan filarmoni orkestrası, arturo toscanini filarmoni orkestrası yer almaktadır.
evcil, 2005 ağustos ayında amerikan flütçüler birliği(nfa) tarafından düzenlenen 33. uluslararası flüt kongresinde türkiyeyi temsil etmek için 2 adet resital vermek üzre san-diego kaliforniyaya davet edilmiştir.
2006 mayıs ayında ise italya'nın milano kentinde düzenlenen uluslararası ‘’falaut’’ festivaline davet edilmiştir. 2006 ağustos ayında da ingiliz flütçüler birliği tarafından ıngilterenin manchester kentinde düzenlenen 5. uluslararası ıngiliz flüt festivaline davet edilen ilk türk flüt sanatçısı'dır.
sanatçı bütün görevlerinin, düzenlediği masterclass'ların ve solistlik kariyerinin yanında, itü miam "müzik ileri araştırmalar merkezi" yüksek lisans programında, flüt öğretim görevlisidir.
--spoiler--
http://www.bulentevcil.com
--spoiler--