bugün

çakal, çakala yatmak,çakallık yapmak: 1 köpekgiller familyasından avcı bir hayvan.2 argo tabirde uyanık hin~~ kimse, uyanık davranma. la fontaine'nin insani özellikleri hayvanlara yüklediği fabl hikayelerinde olduğunun tersine, burada hayvana ait bir özellik insana aksedilmiştir.

çoğu zaman çakal ya da çakallık yapan bir tanıdığımızı ,sahip olduğu eğlenceli kişiliği ve pratik zekasından dolayı överiz, severiz.bu kişi kendisine çıkar sağlamak için dürüstlük kavramına uygun hareketler sergilemeyebilir.zaten dürüst olduğunu da iddaa etmez , dürüst görünmek gibi bir gaye taşımaz. sizi işletebilir,dolandırabilir,kandırabilir. bazen sempatik ,tatlı çocuklarımıza bile" çakal seni" diyerek sevgimizi gösteririz. kurnazlıkları hoşumuza gider. sevmeyedebiliriz.sevilmek umurlarında değildir ama oldukları gibi davranırlar.

lakin her kurduğu cümlede "allah" kelimesini kullanan, kıldığı beş vakit namazı olabildiğince çok gözlemcinin önünde sergileyen, ağzına küfür yakıştırmayan ve küfürlü konuşanlara yüzünü ekşiten, sigara alkol vs gibi kötü ve haram alışkanlıklardan kesinlikle uzak duran ve bunları alışkanlık edinmişlere saygı duymuş gibi davranıp ta yine yüzünü ekşiterek bu kişilere cennetine alınmayacak zavallılar edasıyla böbürlenerek bakan,hak hukuk diyen, açık kalmış ışıklar konusunda çok hassas davranan vs vs diye allaha hoş görünmekten ziyade toplum tarafından kabul gören(tamamen samimiyetsiz) kişiliğe bürünerek topluma hoş görünmeye çalışan(muhafazakar toplum şekile bakar) dindar kişinin çakallığı hümanizmden soğutan tek şeydir.

bu kişi işlerin yoğun olduğu zamanda hastadır, uykuya düşkündür ve yapılması gereken işlerin çoğu bünyesine iyi gelmiyordur.(diğer herkes keyinden yapıyordur hasta işe gelmeyi,uykusuz kalmayı).keyfi rapor almak elbetteki onun dini görüşüne hakkaniyet ilkesine terstir o yüzden hep eli sargılıyken rapor almaktadır eli hassastır sık sık sargıdadır. bazen çok dalgındır herhangi bir iş için birisi çağrıldığında bu kişi dalgınlığından dolayı bu çağrıyı duymaz, telefon zili duyulmaz çoğunlukla

görüldüğü gibi iki ayrı yüzü vardır bu çakal dindarların. biri sergiledikleri ifşa etmek için fırsat yaratıp çaba gösterdikleri yapmacık yüzleri, diğeri kalplerinde yer etmiş ben merkezcil çıkarcı düşünceleri sinsilikle gizlemeye çalıştıkları yüzleri.

bu kişilere sempatik bulamayız, içimizden gelmez. ama sadece sempatik bulmamakla kalınmamalıdır. onların özellikle gizledikleri ikinci yüzleri karşısında biz ikinci yüzümüzü, madalyonun öteki yüzünü, haksızlık ve kötü niyet karşısında samimi duygularımızı göstermeliyiz. göstermeliyiz ki utansınlar, yemediğimizi anlasınlar. daha fazla din satmasınlar.sözlerimi hayyamdan bir dörtlükle bitirmek bu duruma çok uygun düşecek.

için temiz olmadıktan sonra
hacı hoca olmuşsun, ne fayda
hırka,tespih,post,seccade güzel ama
tanrı kanar mı bunlara?