bugün

cennet e kilitlenmiş ve zevklerin aslına taip olmuşların sosyal yaşamını anlayama imkanı olmayanların yapmaya çalıştıkları irdeleme.
dinci olmanın kötü birşey olduğunu sana ateist bir rejime sahip insanların mantık dışı kabul edilebilecek açıklamalarından biridir.
anüs yoluyla 3 adımda sosyal analiz.
kücük topluluklar halinde yasarlar, uygun kosullar saglandıgında seriat isterük diyerekten adam yakarlar.
(bkz: buralar tarlaydı)
abdest aldım,namaz kıldım, yok şu ablalara sohbete gidelim, aa yeni eşarp mı aldın ben de aynısının şu renginden almıştım. gidip sürekli aynı konuları döndüre döndüre yazan yazarların kitaplarından okuyalım da kendi dünyamıza biraz daha kapanalım. birkarı/koca bulma vakti geldi evleneyim. ramazan hazırlıklarına başlamak gerek, bayramda ne giysem. havalar da çok sıcak klimasızyerde gezilmiyor en iyisi kış. kışın da sohbetlere gideriz... dir.
tahrik olmak icin sac tellerini kullanırlar.
60-70 yıl yaşayacağınız dünyanın zevklerine kanmayan insanların yaptıklarıdır. doğru yaparlar. beş on dakikalık zevkleri türlü türlü nimetlere tercih etmemişlerdir.
(bkz: inanç meselesi)
çay içerler, çay içerler, çay içerler kalan zamanlarda camide uyurlar.
sabah kalkıp ramazanda olsa mutlaka kahvaltı ederler, yaşlıca kokana olanları add ye giderler ya da çydd ye giderler, biraz vatan kurtarırlar, akşama dogru kızlarının yeni erkek arkadasları ile tanısacakları için evlerine dönüp hazırlık yaparlar, ulusal tv izleyip millete küfrederler, hayatlarını bir pinpon olarak sonlanacagı günü beklerler.
modern görünümlü faşist olacağıma, devletin nimetlerinden yararlanmak için iktidarda olanları vatan hainliğiyle suçlayarak şark kurnazlığı yapacağıma, vatan millet sakarya diyerekten vatansever olup diğer yandan askerlerin postallarını yalayarak hayatımı idame edeceğime yobaz olurum daha evladır.tikilerin avama bakışıda bu kadar olur zaten.savaşta göreceğim seni savaş olduğunda götün 1500 atarken o hakir gördüklerin bu vatanı koruyacak.sende gideceksin gavur illerine savaşın bitmesini bekleyeceksin kancıkça.savaş bitince gelip vatan millet sakarya diye yine nutuk atacaksın.
yobaz demişsin de gülüm herkes müslüman anlamış
obsesivite ile; evden çıkarken, sol ayakla başlar. *
ağızları biraz laf yapıyorsa kısa sürede hoca olacak çay ocağı cami derneği gibi ortamların aranan vaizlerinden olacaklardır. sosyal çevreleri geniştir. çok sayıda kendileri gibi insan tanırlar, kendileri gibi olmayanları muhatap dahi almaz, sadece fikirlerinin onaylanacağı sosyal ortamlara girerler.
1400 yıl öncesinin iddialarını dillendirirler hala.

''bize eskilerin masallarını anlatıyor dediler.''

bu günkü ateistler de öyle.

yobazlar bir tarafa da, müslümanların yaşamı böyle değil.
yobazlık terfi almıştır artık hakaret olarak algılamıyoruz efenim.Yeni tanımlar uydurun.
ak parti dışındaki partilere bok atmak.
insanların yobaz anlayışının değiştiğini gösteren sözlük şeysi.
ulan ne kadar da seveni varmış bu yobazların. birisi geliyor sen onun hazzını anlamazsın diyor, öbürü geliyor aslında yobaz değil de sadece namaz kılan normal kişidir diyor, öbürü geliyor, seni yobazlar becersin diyor. hayır isim belirtip bir insana yobaz denince onu savunursunuz, anlarım. ama başlıkta yobaz denilen kişiyi ne diye savunursunuz onu anlamam.
sosyallik zinaysa, yobazım.
sosyallik alkolse, yobazım.
sosyallik açılıp saçılmaksa, yobazım.
sosyallik haram yiyecekler yemekse, yobazım.
sosyallik karşısındaki insanları küçümsemekse, yobazım.
sosyallik sadece batı kültürünü kabullenmek ve ona göre yaşamaksa, yobazım.
sosyallik köylü gibi giyinmemekse, yobazım.
sosyallik sadece istanbul türkçesi konuşmaksa, yobazım.
yani; sosyallik müslümanca yaşamamaksa yobazım.

öncelikle yobazın bir tanımını yapmak gerekir kanımca. bir de kimin yobaz yaftası yapıştırdığı da önemli tabi.

helal dairede yaşayarakta hayatın tadını çıkarabilir insan. lakin müslümanın bu dünyada cenneti yaşamayı istemesi de zaten en büyük yanlışlıktır. sınırlamalar illa olacaktır ve olmalıdır. önemli olan bu sınırları neye göre oluşturduğundur.

hayatını belirli sınırlar dahilinde yaşayan insana yobaz demek, cahilliğin daniskasıdır.
Şimdilerin elit yani gaymak tabakası, vakti zamanında ki bu vakit taa 1930 lara kadar iner; mütenahi yerlerde balolar düzenler çakırkeyf hayat sürerlerdi.

Teoride köylü milletin efendisiydi fakat pratikte efendi bunlardı.Koçları Eczacıbaşıları Sabancıları filan meşhurdur. O zamanlar da ikinci kavimler göçü sayılabilecek içgöç daha başlamamıştı.

Neyse merhum Menderes devri iktidarında bir hareketlenme oldu ve günümüze kadar da devam eden köyden şehire göç epey yol aldı. Nerde hareket orda bereket.

50-60 sene evvelinin sakallı çarşaflı mahalle bakkalı ve elinde bakraçla süt satan amcaların torunları dev holdingler kurdular. Fakat bu gaymak tabakada bir hareketlenme olmadı. Kıskançlıklarından bu yeni nesil zümreye yobaz deyip içlerini ferahlatıyorlar. Boşverin efenim zenginliğimizin kefareti olsun. Desinler yobaz önemli değil. Memleketin direksiyonu bizim elimizde.
facebook tan ibarettir. (bkz: facebook u sosyal yaşam saymak)
bkz: Köy Enstitüleri mezunları.
* kadınları yalnızca doğurtmak için kullanılan birer eşya olarak görürler.
* 7 yaşında, henüz oyuncaklarıyla bile vedalaşmamış kız çocuklarının başını namus gerekliliği zihniyetiyle örtüp, okula türbanla yollamak için uğraşırlar.
* cinsiyetleri farklı kuzenleri çocukken bile aynı ortamda yalnız bırakmazken büyüdüklerinde birbirleriyle evlendirirler.
* evdeki her konuda, her daim evin erkeği karar verir, gerisinin ne istediği, ne düşündüğü önem teşkil etmiyordur.
* islâm dinine kendisi gibi bakmayanları direk olarak kafir ilan ederek dinden çıkmanın ilk koşulunu mutemadiyen her gün yerine getirirler.
* anlatılan hiçbir şeyi dinlemezler, bundan sebep de anlamalarını bekleyemezsiniz.
* düğünleri bile kadın-erkek ayrı ortamlarda yapılır, çünkü erkek, yengesine bile yan gözle bakabilecek potansiyele sahiptir.
* "israf! israf!" diye ortalarda gezmelerine rağmen hanımları en pahalı ipekten baş örtüleri kullanır, 1 metrelik kumaşa dünyanın parasını verirler.
* toplu taşıma araçlarında başı açık yaşlı bayana değil de başı kapalı genç hanımlara yer verirler. o hanımlar da o koltuğa oturmaktan hiç gocunmaz.
* yüksek öğretim kurumlarında eğitim gören ve maddi imkânsızlıklardan ötürü cemaat evlerine muhtaç olan öğrencilere "kardeş bak biz sana beleşe ev veriyoruz, sen de şu din kardeşlerine ingilizce, matematik dersi falan ver" derler.
* hz. muhammed(sav) son peygamberdir inancına sahip olmaları gerekirken şeyhleri şıhları onun yerine koyar derecede sevip sayar ve biat ederler.
* hiçbir şeyi sorgulamaz ve saygı duymazlar.
* başörtü takabilmek onlar için özgürlüktür, başını kapatmama özgürlüğü ise kâfirlik!

yazım hatası düzeltildi.
her konuda kendi gibi düşünmeyenlere iftira atmak.
(bkz: #13122140)
bu yobazlık dinde mi?
yoksam.
beyinlerde mi?
sorusuna muhataptır.
eğer ki yobazlıktan yana kasıt islamiyet kuralları içerisinde yaşamaksa, buna yobazlık diyenin yobazlığı kendi beyninden kaynaklıdır.
eğer ki yobazlıktan yana kasıt islamiyetin kuralları içerisinde bulunmayan kurallar türetip dış dünyaya kendini kapatmak veya din kavramından çıkar sağlamaksa zaten bu kişi cennete kilitlenmemiştir.

peki bu ikisi arasındaki farkı ayırt edebilme yetisine sahip olamamış kişinin alacağı tanımlama nedir?

aslında hepimiz hoşgörüsüzlüğümüz ve kendinden olmayana tahammülsüzlüğümüzle biraz yobazız.