bugün

yavuz sultan selim halifeliği zorla aldı ve Osmanlı padişahlarının halife olmadığını düşünen o ülkeler emevilerin muaviye döneminde halifeliği hile ile almasına ne diyorlardı acaba? hem de bir peygamberin torununu öldürerek...
gerçekten ilginçtir, halifelik kurumu abbasilerdeyken kılıç arslan döneminde halife himaye altına alınmıştır, halifeler bunu kendi istekleri doğrultusunda yapmıştır. ve yine ilginçtir, abbasi devleti yıkılıp halifelik memlüklülere geçince halifelik kurumu zorlan değil, hükmen yavuz sultan selim'e geçmiştir. halifeliğin manevi niteliği olduğu kadar siyasi niteliği de vardır, veraset anlayışının bir diğer konseptidir. islam coğrafyasına bakıldığında halifelik osmanlı'dayken iplenmiyordu denemez, yemen elden çıkınca halife için yollara düşen hatta cihad edip canını veren arap toplulukları da olmuştur, şerif hüseyin ise paraya ve güce tapan bir sapkın olduğu için halifelik onun gibi münafıklar için anlamsızdır. yazarın bu söyleminin tarihsel hiçbir karşılığı yoktur.
alakası yoktur. 15xx(tam olarak tarihi hatırlamıyorum) tarihinde halifelik osmanlılara geçmemiştir. zaten osmanlı kuruluşundan beridir padişahlar halife ünvanıyla hareket etmişlerdir, bu tarihten sonra da sadece iş resmiyet kazanmıştır. yani osmanlı halifelik illede benim olsun diyip bi tarafını yırtmamıştır. zaten osmanlının cihanda itibarı malumdur.
zorla manevi, uhrevi, siyasi erk kazanılamaz. toplum bünyesi reddeder bunu en azından.

"haydi arkadaşlar, hep beraber halifecilik oynuyoruz ve şimdi bir iki üç deyince hepiniz asırlar boyu bana riayet ediyorsunuz" diyecek değil yoksa.
Gereklidir. (bkz: Ağzı olan konuşuyor) araştırmak ya da yavuz bahadıroğlu'ndan kitap okumak lazım.
(bkz: istedik de verdiler mi)
(bkz: yavuz sultan selim ihaneti)
yahu ne kötü adammış şu yavuz...
ne kadar kötülük varsa o yapmış meğerse.
kürtleri katletmiş, şiileri katletmiş, arapları katletmiş...
yetmemiş gitmiş bir de halifelik makamını zorla almış.

mış, miş, muş...

tabi tarihte her başarılı komutan için, her başarılı devlet adamı için söylenen şeyler bunlar.
bir bitmediniz amına koyayım.
o kadar katledildiniz, bir bitmediniz.
çin'den kalabalıksınız zaar...

neyse.
efendim olayı aktaralım.

nasıl ki günümüzde suriye'liler tayyip'ten medet umup, türkiye'nin ülkelerini işgal etmesini istediyse, o dönemde de suriye'liler yavuz'dan aynı şeyi istemişlerdi.
üstelik osmanlı'nın haklı sebepleri vardı.
zira memlük'ler kendilerini türk ve islam coğrafyasının hamisi olarak görüyor, osmanlı'ya karşı halifelik makamını kullanarak istanbul'u fethetmiş bir devletin kendilerine tabi olmasını istiyorlardı.
bunun için de anadolu'da meydana gelen her muhalif harekete destek çıkmak memlüklerin bir numaralı devlet politikasıydı...

bu iki türk devleti arasındaki sürtüşme osmanlı'nın ramazanoğlu ve dulkadir topraklarını ilhakı ile artık savaşa dönüşmesi kaçınılmazdı.
iki devlet sınır komşusu haline gelmişti, er ya da geç bir meydan savaşı ufuktaydı.

nitekim yukarıda da yazdığımız üzre suriye'deki şiddeti ve bu şiddetten kaçanların osmanlı topraklarına tecavüzleri ile yavuz sultan selim memlükler üzerine yürüme kararı aldı.
ilk başlarda bir fetih amacı gütmeyen bu seferde memlükler'i barışa zorlamak ve onlara karşı bir meydan savaşı kazanıp tüm islam dünyasında osmanlı'yı bir numaralı devlet haline getirmek tek hedefti.
halifelik makamı'nı almak, osmanoğlu sülalesine geçirmek gibi bir niyet ise hiç yoktu. zaten hilafet memlüklerde değildi, halihazırda abbasi sülalesindeydi lakin kahire'deki abbasi hanedanına mensup halife memlükler'in koruması altındaydı...

1516 yılında mercidabık savaşında osmanlı net bir zaferle memlük ordusunu sildi.
bir anda tüm suriye'nin kontrolü osmanlı'ya geçmişti, lakin kahire'deki halife tomanbay'ın ısrarıyla osmanlı'ya karşı cihad çağrısı yaptı.
ve mercidabık'tan bir sene sonra yavuz sina çölü'nü geçerek ridaniye'de memlük ordusu'nu bir kez daha bozguna uğrattı ve kahire'ye girdi.

fiilen memlük devleti ortadan kalkmıştı.
hilafet makamı korumasızdı, bunun üzerine mısır osmanlı topraklarına dahil edildi, abbasi halife'si istanbul'a götürüldü ve islam dünyasında iki başlı bir yönetim olmaması için halifelik mührü osmanoğulları'na emanet edildi...

yavuz'dan mısır'ı ilhak etmesini isteyen bizzat abbasi halifesi'dir.
yavuz ile birlikte payitahta gelmek isteyen bizzat abbasi halifesidir.
yavuz'a hilafet mührünü ve kutsal emanetleri teslim eden bizzat abbasi halifesidir.
halifelerin en büyük özelliği seçimle devlet başına gelmek olmasına rağmen sağolsun emeviler bunu saltanata dönüştürmüştür en azından abbasiler daha masum hem hz muhammed'in amcası abbbasın soyundan geliyorlar hemde insanlara eşit davranıyorlar.
hz.hüseyini kerbela da susuz bırakıp abluka altına aldıktan sonra kafasını kesip zorla halifeliği alanlarda arayın suçu. (bkz: Yezid)
zorla ve hunharca yasalarla halifeliğin kaldırılması kadar gaddarca olmayan davranış. nihayetinde halifelik islam'a ve müslümanlara hizmet için alınmıştır.
islamı baltalamak için kaldırılmamıştır.

not: etme cahil ile muhabbet fıttırırsın, alma cam kırığı ile tahret yırttırırsın.
memlüklerdeyken sanki bir işe yarıyordu denilesi makam.

memlükler, abbasi halifesini işine gelmediği zaman azlediyordu, öldürüyordu. bu şekilde yürüyen halifelik mi olur ? tek yaptığı hilat veya lakap vermek idi.

bence halifelik makamını bile yüceltti.
halifelik belli bir soya, ırka, aileye mensup değildir zaten. ancak bu duruma getirilmiştir. yoksa halifeler seçimle gelir. ancak böyle olmamış hemen taht kavgası yüzünden ayrılma olmuştur.
ciddi anlamda komiktir. halifeliğin memlüklere kalışı zaten bir fiyaskodur. osmanlının müslüman devleti yıkarak alması daha da bir fiyaskodur.dini kullanarak halkı daha da iyi sömürmeye yarayan bir kurumdan öte bir şey değildir halifelik.