bugün

Zaten türkleri kıkıçtan geçirip o bölgeye dızzoları yerleştiren bizzat kendisi. Bu şiir gerçekse ki gerçek olduğunu düşünüyorum yazarı başka biridir.
Türkler o dönemlerde türk olduklarını bile bilmiyorlardı. bir de kalkıp Kürt nefreti üzerine şiir mi yazacaklar?
yalan ve uydurmadır. yavuz'un böyle bir şiiri yoktur.
uydurmadır.
Murat bardakci gibi tarihci olmayan gazeteciler referans verilerek olmadigi iddia edilendir .
üzerine boş beleş bir dünya geyik dönen çakma şiir. daha kimse burada dilli düdük gibi entrylerinde tekrarlamak dışında yavuz tarafından böyle bir şiir yazıldığına inandırıcı bir emare gösteremedi. murat bardakçı gibi "onun böyle bir şiiri yok" diyen araştırmacılar var. hala faşizm marşı gibi tekrarlayın durun bakalım. neyse en azından şiir diye bir şeyin varlığını keşfettiniz; belki vesileyle bir nebze şiire ilginiz oluşur.
Yavuz en sevdigim padisahlardandir haine hak ettigi gibi davranmayi bilir .
çeşitli tarih yazıları ve programlarında aslı astarı olmadığı uydurma olduğu
yazıldı söylendi, kasmayın isterseniz.
Kürde fırsat verme ya rab, dehre sultan olmasın, ayağını çarık sıksın karnı bile doymasın, şol cesmeden rum içsin ermeni içsin kürde nasip olmasın diye rivayet edilen şiirdir.

Amma ve lakin gerçek olduğuna pek ihtimal vermemekteyim. çünkü yavuz sultan selim bir halifeydi, müttaki bir mümin idi. Bir millet hakkında böyle faşistvari bir konuşma yapmış olamaz. Ayrıca müslüman olan kürdü gavur olan ermeni ve ruma asla tercih etmez.
zekice uydurulmuş bi hikayedir.
uydurma mı gerçek mi bilinmez ama çok yaygın bi şiir olduğu kesin.
onun degildir. islam dinin halifesinden boyle bir irkcilik beklenemez zaten.
internetin bir kötülüğü de, uydur kaydır bilgilerin kendisine kolayca müşteri bulabiliyor olması.Bunun gibi konularda atalarımız ‘Tut kelin perçeminden’ diye şık bir kelam etmişler. Neresinden tutalım? Üsşenmeyin okuyun M.Armağanın yazısını http://yakintarihimiz.org...tlere-beddua-etti-mi.html
her kim yazmışsa, velev ki murat bardakçı nın dediği doğrudur, bence harfiyen doğruluğunu kendileri uygulamalı ispatlamaktadırlar.
inkara ne hacet???
tarihin arka odası'nda gelen bazı seyirci mesajlarına cevaben uydurma olduğu murat bardakçı ve erhan afyoncu tarafından detaylı olarak dile getirilen çakma şiir. hatta bardakçı bu mevzu ile ilgili olarak "hangi eşek uydurduysa" ifadesini kullandı.
yavuz sultan selim türk - islam imparatorluğunu kurmak istiyordu.

çeşme yaptırmış ve geri geldiğinde çeşmeyi yıkılmış görünce bu yazıyı yazdırmıştır.

Kalleş adamlar o zamanda kalleşmiş. Hep arkadan saldırıyormuş kalleşler. Mert olup yüzüne bir şey söylese adam olduğunu anlayacak ve kellesini kesecekmiş. Onların dökülen kanı bile bozuk demiş sektir çekip Allah zaten onları cezalandırmış birde ben cezalandırmayım demiş. Akıllı olun diye bu yazıyı yazdırmıştır. Doğrudur bu yazı ama yine bunlar duramazlar seneler sonra TÜRKiYE'nin ekmeğini yiyip üniversitesinde okuyan biri çıkar bunu günümüz Türkçe'sine çevirir bunlar Yavuz artık yok diğerleride seslenemez diye silerler yazıyı.
yavuz selim böyle bir şiiri olmamakla beraber ,tamamen ırkçı alaycı ve basit bir yazıdır.
lan düdük. koskoca osmanlı padişahı ki yavuz oda.
kürtlere tepkisi olsa şiir mi yazacak sadece. tahtında oturacak şiir mi yazacak.
onu biz yaparız balım ancak. "israil'i bu olay sebebiyle kınıyoruz" ifade çok tanıdık geldi dimi.
büyük ihtimalle yavuz a ait sözdür. son yılarda tarihçiler türk-kürt gerginliği yaratmamak için yok böyle bir şey deselerde. şiirdeki üslup ,vezin ve kafiye ler yavuz un diğer şiirleriyle benzeşmektedir.

olay a gelince de doğrulayan kaynak var ancak yalanlayan aksini iddia edilmesini sağlayan kaynak yoktur.
yavuz sultan selim türkçülük akımı oluşturmak isteyen bir padişahtı. türk ve islam birliği kurmak istiyordu ve bunu başardıda. yüz yıllar önce böyle ön görmüş ise, ne güzel öngörmüş...
olmayan şiirdir. yavuz sultan selim, adam öldürmekten şiir yazmaya vakit bulamamıştır.
ülkedeki kardeş halkları birbirine düşürebilecek, aslı olmayan şiirdir. sümbülüzade vehbi efendi' nin olduğu iddia edilen şu meşhur argo diye tabir edilen şiir de asılsızdır örneğin.
bir kafatasçının büyük bir imparatorluğa padişahlık yapmış birinin ağzıdan çıkmış gibi ortalığa bok atmasıdır.

her kafatasçı ahmak kaale alınsaydı bu ülke olmazdı zaten.
huylu huyundan vazgeçmez diye yorumlayabileceğimiz şiir.ha ciddiye alınır mı?kişiden kişiye değişir.
Yavuz sultan selimin ileri görüşlü olduğunu gösteren şiirdir.
kaldığım öğrenci yurdunda hayatımı zehir eden malum insanlar yüzünden sinirlerim geçmesi için bu şiiri okuyorum içimden. ne tuhaftır işe de yarıyor.