alan elden üstünlüğüyle tanıdığımız eldir.
pek ahlaklı olduğunu düşünmediğim eldir. veren falan..
ne yani 15 yaşında veledin eline silah vermek mi daha üstün yoksa o silahı almak mı

bu da farklı bir yaklaşım.
her zaman kazanan eldir. verdiğinden fazlasını alır, cömertliğinden ve yardımseverliğinden ötürü.
alan elden üstün filan değildir. eğer ki bir yardımı üstünlük taslama adına yapacaksan hiç yapma daha yeğdir.
mübarek eldir...

“Ey âdemoğlu! ihtiyacından fazla olan malını sadaka olarak vermen senin için iyi; vermemen kötüdür. ihtiyacına yetecek kadarını elinde tutmandan dolayı ayıplanmazsın. iyiliğe, geçimini üstlendiklerinden başla. Veren el, alan elden üstündür (unutma).”

(Müslim, Zekât 97. Tirmizî, Zühd, 32)
"Alan el"den üstündür.
Güncel Önemli Başlıklar
© copyright 2005 - 2026