bugün

bıkmadan usanmadan özellikle komedi türünde yapılan klişelerdir.

1. aslında ulvi(!) bir amaç uğruna kadınlar erkek, erkekler kadın kılığına girer ve ardından birden yeryüzünde tanıdığı ne kadar adam varsa ortalarına damlar ardından da çaktırmamaya çalışıp hesapta komik olur.

2. kadın kılığına giren erkeklere adamlar ilk görüşte yıldırım aşkı ile bağlanırlar ve sarkıntılık ederler. ( ki yüzleri genelde peçe ile kapalıdır ve yüzlerinin yarısı görünmez.)

3. aynı bavula sahip iki adam çarpışır, ikisinin de bavullarını yere düşer, nedense önlerine düşen kendi bavullarını değil de uzak olan bavulu alıp karışıklığa sebebiyet verirler. en önemlisi de bir bavulun içi kesin ağzına kadar para doludur.

4. başroldeki şahsa tıpatıp benzeyen başka bir adam vardır. (genellikle mafya babası).

5. teyzelerin sütyeninden mekan zaman farketmeden gelişen nakit akışı.

6. köylü her zaman iyi, şehirli sahtekar, yavşak.

7. 5 dk bile oturulmayan kahvaltı sofrasında iğne atsan masaya düşmeyecek kadar yoğunluk. adamcağız gecekonduda yaşıyor sofrada salamlar, sucuklar.

8. alışverişten sonra kesinlikle geri verilmeyen para üstü. veriyor 5 lira tamam da tam paran kadar mı alıyosun pez.venk.

9. tabi ki en iğrenci şive komikliği.

10. gömlekte ruj lekesi. dudak şekli de ayan beyan belli olur yani adam yalan da uyduramaz "pastel boya o ya!" diye. kızım mal mısın gömleğini niye öpüyorsun adamın!

birşey dikkatimi çekti. bunların hepsi akasya durağı dizisinde yok mu ? ee neden ben her kanal d yi açtığımda bu dizi oynuyor. bir kere bile tebessüm etmedim bırak kahkahayı.

(bkz: eşek anırtan espri)
tek bir esas kızın olması ve dizideki diğer tüm erkeklerin ona aşık olması, onun için kendini paralaması. ancak hanım kızın bu adamların hiçbirine yüz vermemesi. sanırsın kainatta kıyamet koptuktan sonra hayatta kalan tek dişi o. böylesi abes bir senaryoyu ancak badak bir senarist yazabilir. zira gerçek hayatta olay örgüsü 5-10 tane herif bir kıza değil, bir herif 5-10 tane kıza şeklinde gelişir .
zengin oğlan fakir kız ooo yeaa * .
birisi hamile kalıyor.
son dönemde bir gece için uçuk rakamlar teklif etme.
Kapıcı kızının yazdığı o herkulade mektup.
cüneyt akın üstadımız ayakta ölüyor yıkılmıyor.
kadınlar asla maddi yönden mağdur olmaz.
elbet bi' yerden aniden destek gelir.
zengin kötü adam her zaman iflas eder ve fakir iyi adama muhtaç olur.
Zengin kız ile fakir oğlan ya da zengin oğlan fakir kızdan yararlanmaya çalışır.
Hatırlar mısınız bilmem, araba kullanan yavşak abimiz dizi aynasını arkadaki ablaya ayarlayıp yolculuk boyunca onu keserdi, kız da ya rahatsız olur ya da naz yapmaya başlardı işte bu yüzden turk erkekleri sap geziyor ulan kıza açılmak için yapılan teşviğe bak.
Kadınların aşağılanması sanki bütün kadınların hep beyinsiz, fettan, düşük ahlaklıymış gibi gösterilmesi.
her sahne de en az 10'ar saniye, hiçbir şey demeden sürekli birbirlerinin yüzüne bakmaları.
orospu kadına aşık yağız delikanlı.
ramazan davulundan para kazanma muhabbetleri her türk komedi dizisinde istisnasız sergilenmiştir,misal avrupa yakası misal ekmek teknesi misal en son babalar duyar ,,
zengin çocuk fakir kız hiç bitmeyen klişe.
filmler için pek değil ama dizilerdeki apaçık "orta sınıf" eksikliği.

ya açlıktan kıvranan, her gün ucu ucuna hayatta kalan insanlar olur ya da kahvaltıyı özel jetinde yapan tipler. daha da korkuncu, bu iki tipleme olağanüstü şartlar altında karşılaşmaya, etkileşim kurmaya meyillidir. allahın hikmeti işte.

işine gidip gelen, akşam ailesi ile yemek yiyip televizyon izleyen anneler babalar, odasında bilgisayar oynayan çocuklar yoktur son dönem türk dizilerinde. ya karısını ve çocuklarını döven fakir babalar vardır ya da kimin kimi s*keceğine karar verememesinden kaynaklanan entrikalarla beslenen über zenginler.