1. 1.
    kullari allah a ibadetten, dinde ihlasli olmaktan, allah a ve resulune itaat etmekten engelleyip alikoyan hersey.
    1 -2 ... ciwan
  2. 2.
    kuran'i kerim'in diyanet baskili mealinde: " Seytan ve Allah'yan baska tapilan hersey" olarak gecmistir.
    2 ... vermilion
  3. 3.
    islamlıktan önce arapların taptığı bir put.
    2 ... akyol
  4. 4.
    Allahtan başka kanun koyan ve tapılan veya şeriattan başka yönetim biçimi olan herşey tağuttur.miseli stalin,hitler,laiklik,komünizm vs.
    2 -1 ... kusayr26
  5. 5.
    türkçe karşılığı ; allahtan başka varlıkların kendini allah olarak görmesi (kanun koyması,iyi kötüyü biz biliriz,biz sizin için daha hayırlıyız).

    --spoiler--
    iman edenler allah yolunda savaşırlar, inanmayanlar ise tâğut (bâtıl davalar ve şeytan) yolunda savaşırlar. o halde şeytanın dostlarına karşı savaşın; şüphe yok ki şeytanın kurduğu düzen zayıftır // Nisa 76
    --spoiler--
    1 ... lachesis
  6. 6.
    aslı "tağut" olan, arapça bir kelimedir. (bkz: tağut)
    ... sunja
  7. 7.
    "insanları Allah'a (C.C.) karşı isyana sevkeden. isyankâr. 
    Her bâtıl mâbud. 
    Şeytan. 
    islâmiyetten önce Kâbe'deki putlardan birinin ismi."

    http://www.sorularlarisal...Bul&s=modules%2Flugat
    1 ... aussteller
  8. 8.
    allaha hamd ve rasûlü muhammede salât ve selam olsun.

    la ilahe illallahin sartlarindan biride tagutu red ve inkar etmektir. bu sart tahakkuk etmeden iman sahih olmaz.
    tagut kavrami, bircok islami kavramda oldugu gibi manası tahrif edilen ve yanlis yorumlanan kavramlardan birisidir. tagutu inkar etmek tum peygamberlerin ilk cagrisi oldugu halde toplumumuz daha bu kelimenin anlamini bilmemekte ve duydugu zaman garipsemektedir. hatta oyle bir duruma gelmistir ki, kisiye tagutu ve onun reddedilmesi gerektigini anlattiginda hemen tavuk mu? tavuk nasil inkar edilebilir ki? seklinde cok komik, bir o kadarda uzucu bir cevap vermekte ve tagutu tavuk seklinde anlamaktadir. bu gercektende cok vahim bir durumdur. tagutu reddetmek tum peygamberlerin ortak cagrisi oldugu halde, ashabi kiramin cocuklarina ogrettikleri ilk sey bu olmasina ragmen gunumuz insani daha bu kelimenin ne anlama geldigini, bu kelimenin kapsamina giren varliklara karsi nasil tavir takinilacagini ve boylelerinin nasil inkar edilebilecegini maalesef bilmemektedir. bu noktada biz muslumanlara dusen gorev, tagutu ve onun kapsamina giren varliklari gucumuz nispetinde halka anlatmaktir. eger biz allah rizasi icin gercekten bu gaye ile adim atarsak, yolda karsimiza cikmasi muhtemel olan zorluklari allahin yardimi ile asariz.
    ey iman edenler! eger siz allah' a yardim ederseniz, o da size yardim eder ve ayaklarinizi sabit kilar. (muhammed/7)
    bu kisa giristen sonra tagut kelimesinin ne anlama geldigini islam alimlerinin izahatlari cercevesinde ele alalim.

    tagut sozlukte; haddi asmak, azmak, belirlenmis siniri gecmek, gibi anlamlara gelir. islahatta ise, allahin disinda yada allah ile beraber kendisine ibadet ve itaat edilen, onun hukumlerini tanimayan ve insanlari allahin dininden uzaklastiran tum varliklardir.

    ibni kayyim der ki;
    tagut; ibadet edilen, tabi olunan veya itaat olunan olsun, kulun haddini asmasina vesile olan herseydir. her kavmin tagutu, allah ve rasulu disinda onun hukmune basvurduklari, allahi birakip ibadet ettikleri, basiretsizce allahin disinda tabii olduklari veya allahtan baska itaat ettikleri kimselerdir. kim rasulullahin getirdiginin disinda bir seyin hukmune basvurur veya o seyle hukum verirse, tagut ile hukmetmis yada taguta muhakeme olmus demektir.

    abdurrahman el batın der ki;
    tagut; allahtan baska ibadet edilenlerin, sapiklikta oncu olanlarin, batila cagiran ve onu iyi gosterenlerin hepsidir. allah ve rasulune zit olan hukumlerle insanlar arasinda hukum verenler, kahin ve sihirbazlar, sapik ve yalan hikayeler uydurarak insanlari mezarlara ibadet etmeye cagiran mezar bekci ve hizmetcileri ayni sekilde birer taguttur. bu tagutlarin asil ve en buyugu ise seytandir. seytan en buyuk taguttur.

    seyhul islam ibnii teymiyye der ki;
    allaha isyani gerektiren hususlarda, hidayet ve hak dine uymamakta, kendisine itaat olunan hersey taguttur. iste allahin kitabindan baskasi ile hukmeden ve bu maksatla hukmune basvurulan kimseye tagut adinin verilisi bundan dolayidir.

    seyh muhammed el fıki der ki;
    islam seriatina muhalif kanunlarla hukmetmek, insanin kan, mal ve irzlari konusunda hukum vermek icin konulan butun kanunlar, allahin seriati olan hadleri kaldiran, faizin zinanin ve ickinin haramligini iptal eden butun beseri kanunlar tagut kavramina girerler. zaten boyle kanunlarin her biri basli basina birer taguttur.

    seytan; suphesiz tagutlarin en buyugudur. o, yeryuzunde islenen butun curumlerin, gunahlarin ve tugyanin asil musebbibidir. insanlari allaha ibadetten alikoydugu ve onlari saptirdigi icin tum tagutlarin elebasi konumundadir. bundan dolayi selefden bir cok mufessir seytani tagut diye nitelendirmis ve onun en buyuk tagut oldugunu beyan etmistir.

    bircok meal calismasi yapan mutercimler farkinda olarak veya olmayarak tagut kelimesini sadece seytan olarak tercume etmektedir. bu, cok vahim sonuclara sebep olabilecek bariz bir hatadir. cunku boylesi bir tercumeden meal okuyan insanin aklina tagut denilince hemen seytan gelecek ve tagut kelimesinin kapsamina girdigi halde sirf bu yanlis tercumeden oturu bircok tagut, o kisinin benliginde tagut olmaktan cikacaktir.

    halbuki seytan ayri bir lafiz, tagut ayribir lafizdir. bu iki ismin farkli lafizlarla gelmesi manalarinin da ayri olmasini gerektirir. elbette ki seytan taguttur. ama tagut sadece seytan degildir. eger boyle olmus olsaydi allah tealanin icerisinde tagut lafzi gecen ayetlerde tagut yerine seytan kelimesini kullanmasi gerekmez miydi?
    ustelik nisa suresinde, iman edenler allah yolunda, kafir olanlarda tagut yolunda savasirlar. o halde seytanin destekcileri ile savasin. suphe yok ki seytanin hilesi pek zayiftir. (nisa/79) buyurarak, tagut ile seytan kelimelerini ayni ayet icerisinde kullanmistir. bu da gostermektedir ki seytan ile tagut farkli farkli seylerdir. son olarak diyorum ki; seytan bir taguttur, ama her tagut seytan degildir.

    sihibazlar; sahabe ve tabiinden bazilari tagut kelimesinin sihirbaz anlamina geldigini soylemistir. sihirbazlar hakki gizleyerek batili insanlara suslu gostermektedirler. buyulerinin gerceklesebilmesi icin kendilerine gelen insanlara allahtan baskasi adina kurban kesmelerini veya icerisinde bircok sirk sozu bulunan muska vb. seyleri boyunlarina asmalarini emrederler ve boylece insanlarin akideleri ile oynarlar.

    kahinler; gaybi ve insanlarin idrakinin disindaki bir takim isleri bildigini iddaa eden kimselere 'kahin' denir. bunlar kimi zaman gelecekten haber verirler, kimi zamanda kaybolmus esyalarin yerlerini soylerler. bunuda, gokyuzunden kulak hirsizligi yapan seytanlardan ogrenirler. boylesi bir is insani kesinlikle dinden cikarir. cunku gaybi ve gelecegi bilmek yalniz allah tealaya mahsustur. allah' in bilebilecegi birseyi kendinde gormek insani sirke sokar.

    putlar; bunlarda allahin disinda ibadet edilen varlik olduklari icin tagut kavrami icinde degerlendirilmistir.

    allahin seriatina aykiri kanun koyanlar; tagut ismini hak edenlerden biriside bunlardir. cunku bunlar allahin gondermis oldugu kitabi bir tarafa atarak kendi heva ve heveslerinden kanunlar yapmakta ve bu suretle haddi asmaktadirlar. insanoglu, kanun icat etmek ve yasa yapmak icin yaratilmamistir. onun tekbir yaratilis gayesi vardir, o da allahin kendisi icin gondermis oldugu kanunlari uygulamak sureti ile rabbine ibadet etmesidir. bu vazifeyi unutarak allahin ustlenmis oldugu bir isi ele almak isteyenler, onun belirledigi sinirlari cignemis olurlar. bu ise onlarin tagut vasfini almalari icin yeterli bir nedendir.
    hele birde allahin serbest dedigine yasak, yasak dedigine de serbest diyenler var ya, iste onlar kufurde ilerlemis ve allaha isyanda zirveye cikmis insanlardir.

    heva ve heves, vatan ve milliyetcilik, irkcilik, demokrasi, allahinn indirdigi ile hukmetmeyenler ve anayasalari kuran olmayan meclisler de, alimlerinin tagut olarak nitelendirdikleri seylerdendir.

    gunumuzde toplumun geneli acisindan dusunuldugunde;

    kendisine ibadet edilen mabud kimdir? allah teala mi, yoksa tagut mu?

    kendisine itaat edilen kimdir? allah teala mi, yoksa tagut mu?

    kullar icin yasa ve kanunlar belirleyen kimdir? allah teala mi, yoksa tagut mu?

    insanlar; degerlerini, kanunlarini ve ilkelerini kimden almaktadir? allah tealadan mi yoksa taguttan mi?
    insanlar kime muhakeme oluyorlar, tartisma ve davalarini kime goturuyorlar? allah tealaya mi, yoksa taguta mi?

    insanlarin bircogu tarafindan itiraf edilmese de, yukaridaki sorularin cevabi; tagut olarak karsimiza cikiyorsa, insanlar ile bu dinin hakikati arasindaki ucurumun buyuklugunu ve yine alimler ve ilmiyle amel eden davetcilerin omuzlarindaki emanetin agirligini, ummet ve dinleri aisindan uzerlerine dusen gorevlerin neler oldugunu idrak etmis oluruz.

    seyyid kutup diyor ki; bugun yeryuzunde bu dinin problemi; allahin uluhiyet sinirina tecavuz eden, onun sultasini gasp etmeye calisan, insanlarin cani, mali, nesli uzerinde emir ve yasaklar koyan ve kendinde bunu yapma cesareti bulan tagutlarin isbasinda olmasidir.

    imam muslimin sahih olarak rivayet ettigi bir hadiste efendimiz soyle buyurur;
    kim la ilahe illallah der ve allahin disinda ibadet seyleri reddederse, mali ve cani haram olmus olur.
    rasulullahin; allahin disinda ibadet edilen seyleri reddederse sozu, tagutu reddetmek anlamina gelir. bu da tagutu reddetmenin la ilahe illallahin sartlarindan birisi oldugunu gosterir.

    bir diger delil ise, rabbimizin su ayetidir; dinde hic bir zorlama yoktur. gercekten iman ile kufur apacik meydana cikmistir. artik her kim tagutu red eder ve allah'a iman ederse o, kopmasi mumkun olmayan sapasaglam bir kulpa tutunmus olur. allah isitendir, bilendir. (bakara/256)

    allah teala bu ayeti kerimede tagutu inkar etmeyi bizlere emretmistir. tagutu inkar etmeksizin gerceklestirilen bir iman asla makbul degildir.

    bir diger delil; andolsun ki biz her ummete allaha ibadet edin ve taguttan sakinin. diye teblig yapan bir peygamber gonderdik. (nahl/36)

    entry uzar gider, tagutu elimden geldiginde anlatmaya calistim. faydali olabilirsek, ne mutlu. hidayet allah teala'dandir.
    1 ... bakor
  9. 8.
    Sana indirilen Kur’an’a ve senden önce indirilene inandıklarını iddia edenleri görmüyor musun? Tâğût’u tanımamaları kendilerine emrolunduğu hâlde, onun önünde muhakeme olmak istiyorlar. Şeytan da onları derin bir sapıklığa düşürmek istiyor.(Nisa Suresi 60.Ayet)

    Allahu Teala emretmiş,inançta önemli bir husus oldugu anlaşılıyor ayetten.
    2 ... kafamuzayda
  10. 9.
    şeriatçı ibnelerin cihat yapacağı alanlardan biride budur. tagut allah ın hükmüyle hükmetmeyenlerin olduğu yer anlamına gelir ve islam terör litaratüründe darül harp bölgesidir. yani savaş yapılacak yer. türkiye de laik bir devlet olduğundan laiklik bunu engelliyor ve türkiye ye cihat yapmayı normalleştiriyor.
    2 ... atheistic