bugün
- saraca silsüpüroğlu12
- özge özacar'ın memeleri12
- anın görüntüsü18
- thusneldaa11
- ups boobss nickli yazar19
- diamond tema33
- türkiyeyi mülteci kampına dönüştüren abd11
- true bir martı olsa olacaklar8
- ülkesi savaştayken başka ülkede keyif süren kansız9
- çinliler her şeyi üretebiliyor türklerin neyi var23
- evlenmeyenlerin seks yapmadan ölüp gitmesi9
- ne zaman evleneceksin diye soran akraba11
- oktay kaynarca'nın türkiyeliyim açıklaması22
- kayseri de atatürk heykeline baltalı saldırı13
- millet öğle yemeğine çıkarken yeni uyanan tipler8
- özgür özel13
- abber'ın ruh hastası olması26
- babalar günü17
- kitap okuyan erkek10
- sevgiliyle aynı evde yaşamak9
- kaka'nın eşinin boşanma gerekçesi9
- diyanetin türkleri araplara şikayet etmesi14
- sözlükteki 11 yaşında yazar olması19
- buralarda dinsiz denen bir tarzan varmış17
- ne hissediyorsun8
- larisalisa12
- steven s power law10
- gideon reid morgan jj25
- kurban eti dağıtmak mecburi mi12
- yazarların başarılı olduğu dersler11
- kendini hunharca teşhir eden liberal türk kızları12
- ismeti yazar yapan moderatör13
- memati1923'ün gelişiyle başlayan süreç13
- yatakta fırtına gibi esen erkek12
- inciden yazar nakli13
- yazın göt boyunda şort giyen kızlar9
- dünyanın en güzel kızlarının olduğu ülkeler9
- yazarlarin orgazm olurken kurduklari cumleler8
- 15 haziran 2024 macaristan isviçre maçı9
fiziksel komedi anlamına gelir. sessiz sinema dönemlerinde rağbet edilen bir sinema türüdür. charlie chaplin, buster keaton, max linder vb. gibi sanatçılar ilk örnekleridir.
Slap stick nedir diye bir girelim bakalım; http://tr.wikipedia.org/wiki/Slapstick budur. Slapstick bir bakıma bir mizah türü iken, ki sessiz sinemanın imkansızlıklarından mütevellit bir fiziksel komedi yapma durumundan doğmuş olsa da akabinde kaba, fiziksel öğelere dayalı bir mizah anlayışını betimlemek adına kullanılır hale gelmiştir. Peki gülünmez mi slape, efendime söyleyeyim sticke,ki kendisi kelime anlamı itibariyle zaten kaba, saçma demekken üstelikte
Slapstick tipi mizahın beslendiği temel kaynak, insanın kendi başına gelse deli gibi utanç duyacağı bilumum hadiselerdir. Örnek; biri tarafından tokatlanmak. Burada hadisenin tanıkları seyirci, tokatı yiyen ezilen, tokat atan ise ezendir. Yiyen 1 atan 0 ilişkisi basittir yiyende 1 tokat atar ve durum 1-1 olur ama burada izleyiciler için yani bizim için bir espri yoktur. Şiddete dayalı bir görsellikten aldığımız haz farklı bir hususu imlemektedir. Hadiseyi ezen ezilen ilişkisine indirgeyen durum ise izleyicilerin tepkileridir. Ezene karşı tepki gösteren bir topluluk ilişkiyi ezen 1, ezilen 2 noktasına bile taşıyabilir. Ancak gene burada da bir mizah unsuru yoktur. Mizah öğesi tamda ezilenin çaresizlikten kıvrandığı noktada başlamaktadır. Ezilenin, Ezene karşı herhangi bir tepki göstermesi o durumdan sıyrılması olası değildir. Bunun kaynağı da sanırım sosyalleşmeye başladığımız ilk dönemlerde yaşadığımız güçsüz olanı topluluk olarak ezen, bir alay nesnesine dönüştüren acımasız çocuk zihnidir. Kısaca ilişkinin öznesi ezendir. Dolayısıyla kendisine çok fazla güç ve anlam yüklenmiştir. işte tam olarak bu süreçten beslenen bir ilişkiyi sahnede gören topluluk, sağlam bir ket vurur geriye, en geriye gene zayıf olana güçsüz olana gülebildiği noktaya.
ilişkinin özüne dair bu çözümlemeye rağmen duygulanımlarımız sırf nedensellik bağıyla incelenecek, ele alınacak kadar düz değildir. Mizah, bu kadar rezil bir alt metne sahip durumlardan beslenebildiği gibi, algımızı tokatlayan veyahut ters düz eden, ironi ve zeka yüklü metinlerden de doğabilir. Slapstick her ne kadar mizahın dibi gibi dursa da emek harcanarak ve seyirciye saygıyı yitirmeden yapılabildiği takdir de gayet tatmin edici seyirlik komediler ortaya koyabilmektedir. Nitelikli örnekleri bunun en güzel ispatıdır.
Slapstick tipi mizahın beslendiği temel kaynak, insanın kendi başına gelse deli gibi utanç duyacağı bilumum hadiselerdir. Örnek; biri tarafından tokatlanmak. Burada hadisenin tanıkları seyirci, tokatı yiyen ezilen, tokat atan ise ezendir. Yiyen 1 atan 0 ilişkisi basittir yiyende 1 tokat atar ve durum 1-1 olur ama burada izleyiciler için yani bizim için bir espri yoktur. Şiddete dayalı bir görsellikten aldığımız haz farklı bir hususu imlemektedir. Hadiseyi ezen ezilen ilişkisine indirgeyen durum ise izleyicilerin tepkileridir. Ezene karşı tepki gösteren bir topluluk ilişkiyi ezen 1, ezilen 2 noktasına bile taşıyabilir. Ancak gene burada da bir mizah unsuru yoktur. Mizah öğesi tamda ezilenin çaresizlikten kıvrandığı noktada başlamaktadır. Ezilenin, Ezene karşı herhangi bir tepki göstermesi o durumdan sıyrılması olası değildir. Bunun kaynağı da sanırım sosyalleşmeye başladığımız ilk dönemlerde yaşadığımız güçsüz olanı topluluk olarak ezen, bir alay nesnesine dönüştüren acımasız çocuk zihnidir. Kısaca ilişkinin öznesi ezendir. Dolayısıyla kendisine çok fazla güç ve anlam yüklenmiştir. işte tam olarak bu süreçten beslenen bir ilişkiyi sahnede gören topluluk, sağlam bir ket vurur geriye, en geriye gene zayıf olana güçsüz olana gülebildiği noktaya.
ilişkinin özüne dair bu çözümlemeye rağmen duygulanımlarımız sırf nedensellik bağıyla incelenecek, ele alınacak kadar düz değildir. Mizah, bu kadar rezil bir alt metne sahip durumlardan beslenebildiği gibi, algımızı tokatlayan veyahut ters düz eden, ironi ve zeka yüklü metinlerden de doğabilir. Slapstick her ne kadar mizahın dibi gibi dursa da emek harcanarak ve seyirciye saygıyı yitirmeden yapılabildiği takdir de gayet tatmin edici seyirlik komediler ortaya koyabilmektedir. Nitelikli örnekleri bunun en güzel ispatıdır.
wikipedia çevirisiyle:
http://www.sinemaestro.co...&id=208&Itemid=76
http://www.sinemaestro.co...&id=208&Itemid=76
güncel Önemli Başlıklar