bugün

Şapsığlar Kuzey Kafkasya'da, Ubıhlardan sonra en fazla kıyıma uğrayan, çok iyi savaşan ama buna rağmen nüfusunun büyük kısmını yitiren oldukça kalabalık
çok fazla sürgün yaşamış olan bir halktır...
bildiğim kadarıyla kahraman çerkes ethem de bu boydandır.

SSCB yönetimi onları asimile etmek için çok uğraşmış ama neyseki başarılı olamamıştır.
''şapsi'' şeklinde de yazılıp okunmaktadır.
© copyright 2005 - 2026