bugün
- millet açsa neden kafeler tıklım tıklım14
- uzağı göremeyen insan14
- bir şarkı sözü der ki11
- anın görüntüsü22
- arkadaşlar cumaya neden gelmediniz15
- evlilik19
- sırtınızı bir sözlük kızına dayar mısınız10
- nickini google da aratınca çıkan ilk görsel17
- kekeme olan biri doktor olurmu9
- seni seviyoruz insan olmaya çeyrek kala8
- ali erbaş12
- bik bik moderatör olsun19
- icardi19058
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi13
- bik bik moderatör olunca bana kız ayarlar mı10
- kent lokantası niye bedava değil demek24
- antalya'ya abartılmış şehir diyen göt11
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır21
- istanbul suriyenin başkentidir12
- 26 nisan 2024 adana demirspor galatasaray maçı46
- kültürlü entelektüel alçak gönüllü güzel kadın8
- türkiyede çok abartılan arabalar18
- nervio'nun ellerinde cenneti koklamak9
- cumaya gidenlerin çok azalması13
- pahalılıktan dolayı suriyeye dönen kadın8
- almanya8
- boşuna yaşıyorum hissi17
- icardi1905 silik olsun kampanyası31
- azerileri çok seviyorum ne yapmalıyım13
- genç kızlıktan teyzeliğe geçiş13
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler8
- sözlük kızlarının don renkleri19
- kanınıza rengini verir misiniz15
- aristoteles'in orta yolu10
- sözlük erkeklerinin bugünkü kombinleri15
- patiswiss14
- integralin müfredettan kaldırılması12
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak16
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası14
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı18
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı14
- birini donuzlayarak ceza vermek9
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı10
- arkadaşlar biri var18
- karınıza range rover alır mısınız8
- escort fiyatlarının güncellenmesi12
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi17
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı14
- futbolcu ismiyle nick almak14
peygamberlerin ''günahsız, masum'' anlamına gelen ''ismet'' sıfatı vardır.
peygamberlerin hiç bir günah işlemediği söylenir dinimizde.
peygamberlerin hiç bir günah işlemediği söylenir dinimizde.
''yunus balık'' ne olmuş ki burda?
işlerler. Çünkü onlar da insandır.
günah işlediklerini bilmiyorum ama hata yaparlar diye biliyorum.
bazı peygamberler hata yoluyla, unutmak veya daha iyiyi terk etmek suretiyle, bizim bildiğimiz şeklin dışında "zelle" denen bazı hatalar işlemişlerdir.
Hz. Âdem'in cennette iken yasak ağacın meyvelerinden yemesi zelleye misal olarak verilebilir. Hz. Âdem, yasak meyvelerden yemekle bizim bildiğimiz manada bir günah işlememiş, daha iyi olanı terk etmiştir. Çünkü, ağaçtan yemeleri kendilerine haram kılınmamıştı ki, bir günah şeklinde düşünülsün. Neticede de, bu hatalarından dolayı cennet nimetlerinden mahrum kaldılar. Cennette günah ve sevap mefhumunun olmaması bu günahın, bilinenden başka bir şeklinin olduğu da anlaşılır.
Hz. Âdem'in yasak ağacın meyvesinden yiyerek cennetten çıkarılmasında kaderin hissesini unutmamak gerekir. Çünkü, Cenab-ı Hakk'ın insanı yaratmasındaki hikmet ve maksadın gerçekleşmesi, ancak Hz. Âdem ve Havva'nın cennetten yeryüzüne inmesiyle mümkün olmuştur.
Hz. Yunus (a.s.) peygamberlikle vazifelendirildikten sonra, kavmini îmâna davet etmeye başladı. Otuz üç yıl gibi uzun bir müddet tebliğde bulunduğu halde, yine de halk üzerinde bir tesir vücuda gelmemişti. Bu durum Hz. Yunus (as)'ın canını sıktı. Bu sıkıntıdan kurtulma ümidiyle, Cenab-ı Hakk'ın izni olmadan kavmini bırakıp ayrıldı. Bir peygamber, Rabb'inden izin almadan bulunduğu yerden ayrılamazdı. Hz. Yunus (a.s.) bu hareketiyle efendisinden kaçmış bir köle durumuna düşmüştü. (Hülâsatü'l-Beyan , II/4748)
Ancak Hz. Yunus (as)'un bu hareketi vazifeden kaçış veya vazifeyi verene karşı bir isyan manasında anlaşılmamalıdır. Hz. Yunus (a.s.) sadece ilâhî davete uymayan halktan uzaklaşmıştır. Bu hareket peygamberlerin dışındaki insanlar için hata sayılmaz. Peygamber için de azabı gerektirecek bir günah değildir.
Evet, peygamberlerin "zelle"lerine bir günah gözüyle bakmamak gerekir. Çünkü, günah azabı gerektiren bir şeydir. Peygamberler ise zellelerinden dolayı herhangi bir cezaya uğramayacaklardır.
Hz. Âdem'in cennette iken yasak ağacın meyvelerinden yemesi zelleye misal olarak verilebilir. Hz. Âdem, yasak meyvelerden yemekle bizim bildiğimiz manada bir günah işlememiş, daha iyi olanı terk etmiştir. Çünkü, ağaçtan yemeleri kendilerine haram kılınmamıştı ki, bir günah şeklinde düşünülsün. Neticede de, bu hatalarından dolayı cennet nimetlerinden mahrum kaldılar. Cennette günah ve sevap mefhumunun olmaması bu günahın, bilinenden başka bir şeklinin olduğu da anlaşılır.
Hz. Âdem'in yasak ağacın meyvesinden yiyerek cennetten çıkarılmasında kaderin hissesini unutmamak gerekir. Çünkü, Cenab-ı Hakk'ın insanı yaratmasındaki hikmet ve maksadın gerçekleşmesi, ancak Hz. Âdem ve Havva'nın cennetten yeryüzüne inmesiyle mümkün olmuştur.
Hz. Yunus (a.s.) peygamberlikle vazifelendirildikten sonra, kavmini îmâna davet etmeye başladı. Otuz üç yıl gibi uzun bir müddet tebliğde bulunduğu halde, yine de halk üzerinde bir tesir vücuda gelmemişti. Bu durum Hz. Yunus (as)'ın canını sıktı. Bu sıkıntıdan kurtulma ümidiyle, Cenab-ı Hakk'ın izni olmadan kavmini bırakıp ayrıldı. Bir peygamber, Rabb'inden izin almadan bulunduğu yerden ayrılamazdı. Hz. Yunus (a.s.) bu hareketiyle efendisinden kaçmış bir köle durumuna düşmüştü. (Hülâsatü'l-Beyan , II/4748)
Ancak Hz. Yunus (as)'un bu hareketi vazifeden kaçış veya vazifeyi verene karşı bir isyan manasında anlaşılmamalıdır. Hz. Yunus (a.s.) sadece ilâhî davete uymayan halktan uzaklaşmıştır. Bu hareket peygamberlerin dışındaki insanlar için hata sayılmaz. Peygamber için de azabı gerektirecek bir günah değildir.
Evet, peygamberlerin "zelle"lerine bir günah gözüyle bakmamak gerekir. Çünkü, günah azabı gerektiren bir şeydir. Peygamberler ise zellelerinden dolayı herhangi bir cezaya uğramayacaklardır.
Bilinen Türk peygamber olmadığına göre türkleri ilgilendirmemesi gereken saçmalıktır.
ilginç olan, çok bilmiş müminin "zelle" kıvırmasını olay olay açıklarken, davut peygamberin "zelle"sini pas geçmesi, yani sansürlemesidir. Üstelik yukarıda lafı geçtiği halde... Ona "zelle" demenin pek inandırıcı olmayacağını düşünmüş olmalı kurnaz.
Yahu inandığınız tanrı sizi kendi adına veya elçisi olduğunu iddia eden kişilerin adına habire kıvırmak zorunda bırakıyorsa, bu işte bir gariplik olduğunu düşünmek gerekmez mi?
ilginç olan, çok bilmiş müminin "zelle" kıvırmasını olay olay açıklarken, davut peygamberin "zelle"sini pas geçmesi, yani sansürlemesidir. Üstelik yukarıda lafı geçtiği halde... Ona "zelle" demenin pek inandırıcı olmayacağını düşünmüş olmalı kurnaz.
Yahu inandığınız tanrı sizi kendi adına veya elçisi olduğunu iddia eden kişilerin adına habire kıvırmak zorunda bırakıyorsa, bu işte bir gariplik olduğunu düşünmek gerekmez mi?
peygamberlerin peygamber olduğunun delili var mı ki. peygamber olduğunu nereden bilelim. tamamen kendisinin söylemleri üzerinden birinin bu makamda olduğunu niye kabul edelim. herkesin her söylediğine göre kabul mu edececeğiz. bakırköyde tımarhanede kimler kimler var ohooo.
her işi kendi gücüyle yapan ve ol dedi oldu diye güya çok inandığını söyleyenlerce anlatılan tanrı niye aracı kullansın ve götü boklu bakteri gibi aciz ve küçük ölümlüler onun dinini neden bozabilsin hedefinden saptırabilsin ve yeniden din indirmek zorunda kalsın. tanrı kulaktan kulağa oynamaz bir şeyi ulaştırmak istese direk hedeftekilere ulaştırır peygambere gerek yoktur. bir arabın günlük hayatında geçen bir ton olayın içine girip tüm insanlık tüm evrene gelmiş bir din olamaz. windows güncellemesi gibi din mi olur. din bozulabilir bir şeyse niye tanrısal olsun.
Peygamberler de insandır ve insan günahkardır. Onların en büyük farkı "farkında" olmalarıdır. Uykuda olanlar bu yüzden onları ilahlahlaştırmayı ibadet sanır. Cehalet böyle bir şey. Derin uyku hali.
peygamber olduğunu iddia edenlerin hiç bir mucizesi olmaması. hep lafta traş masal hikaye. kendi kendine gelin güvey olma hali. kendi cahil çöl çevrsinde esip gürleyip dünyanın başka yerindeki eskimonun kızılderilinin bundan haberi yok peh peh peh kainatlara inmiş din ha.
Peygamberin yaptığı şeyin bizzat kendisi günah sayılmazsa hiçbir mesele kalmaz.
Mesela fakirsen evlenemiyorsan yolda bir kadın geçerken bakmak bile günahtır ama parası olanın kılıç çekenin kılıç çektiren peygamberin 13 karısının 6 cariyesi olması helaldir günah değildir.
Mesela fakirsen evlenemiyorsan yolda bir kadın geçerken bakmak bile günahtır ama parası olanın kılıç çekenin kılıç çektiren peygamberin 13 karısının 6 cariyesi olması helaldir günah değildir.
Bence işler onlarda bir kul allah değil ya işlemez diyenler peygamberleri tanrilaştiriyor bence.ha nedir onlar daha dirayetli kisiler olduğu için seçilmis olabilir.
(bkz: yasak elma)
Dinin kurallarını kendileri belirledikleri için günah olan bir şeyi kendilerinin yapması durumunda bunun günah olmayacağını iddia ederlerse kim ne diyebilir?
Bkz. "diğer müminlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere (helâl kıldık)."
Bkz. "diğer müminlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere (helâl kıldık)."
Doğruyu söylemek gerekirse Peygamberin yaptığı çoğu şeyi, ahlaki açıdan biz yapamayız. Hem peygambere göre günah olmayan şeyler, bizler için mide bulandırıcı olabiliyor.
Örneğin 7 8 yaşındaki küçücük kız çocuğunu şahsen ben koynuma alıp yatamam ama bunu peygamber diye andığınız adam yapmış..
Örneğin 7 8 yaşındaki küçücük kız çocuğunu şahsen ben koynuma alıp yatamam ama bunu peygamber diye andığınız adam yapmış..
nikah kıydığı için 7-8 yaşındaki küçücük kız çocuğunu koynuna alıp yattığını nereden biliyorsun ki ?
acaba onu himayesi altına almak için yapmış olamaz mı ? zira ölümünden sonra hiç kimse peygamberin eşlerine el süremezdi., aç veya açıkta da kalmazdı...
acaba onu himayesi altına almak için yapmış olamaz mı ? zira ölümünden sonra hiç kimse peygamberin eşlerine el süremezdi., aç veya açıkta da kalmazdı...
işleyebilir gibi.
Ceza gerektiren şeyler değildir, hata kusur olur.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar