bugün
- fakirin sevmesi hak mıdır10
- bir insanı sevmek5
- kılıçdaroğlu tipi louserlık2
- dil3
- insan3
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler4
- chp'nin belediyeleri kaybedecek olması4
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı9
- haitinin gol atmış olması2
- m r e r e c t o2
- evde sağlık hizmeti yönetmeliği yürürlükte2
- yazarların imza parfümleri3
- dünya8
- 2026 dünya kupası21
- fazla kilo2
- futbol16
- günaydın2
- oyuncu2
- düşün ki o bunu okuyor16
- ameliyat olmak7
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi9
- kolu kıllı kız4
- egay sucukcu8
- pakistan3
- velvet13
- chp genel başkanı hayatını kaybetti2
- hindistan3
- sözlük kızlarının vücutları15
- falıma bakmak isteyen var mı24
- gocu2
- nevşehir üzümü2
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi14
- azerbaycan2
- fas6
- guyana4
- kuzenin içine boşalmak14
- gülüm diyen kız10
- yılmaz güney12
- ingiliz şapkası takmıyor diye türkleri asmak10
- milli takım'ın abd maçı hazırlıkları2
- 25 haziran 2026 iskoçya brezilya maçı2
- yaşamak üzerine2
- kadınları cinsel obje olarak gören erkek6
- bosna hersek3
- yazarların sahip olmak istedikleri süper güçler2
- kafirlerin dünyaya kazandırdıkları8
- arap gibi giyinerek sevap kazandığını sanan tip10
- dolandırılan insanların genel özellikleri9
- her şeye saygı duyulması gerekir6
- üşengeçlikten 1 ay banyo yapmamak6
heidegger in varlık ve varolanları inceleyen yaklaşımları ayırtetmek için kullandığı kavram.
heidegger e göre ontoloji varlık olarak varlık ı incelerken kendilerini ontoloji olarak dahi sunsa bile diğer felsefi yaklaşımlar ontiktir yani varlığı değil varolanları incelemektedir.örneğin bilimler-çünkü varolanları inceler- ve tabii heidegger e göre kendisininki dışındaki felsefi yaklaşımlar...(özellikle descartes ve kant a sataşır sık sık)
ancak heidegger bunlar arasında da görece ayrımlar yapar ve kendine göre varlığın anlamına yaklaşanları önontolojik olarak adlandırır.
heidegger e göre ontoloji varlık olarak varlık ı incelerken kendilerini ontoloji olarak dahi sunsa bile diğer felsefi yaklaşımlar ontiktir yani varlığı değil varolanları incelemektedir.örneğin bilimler-çünkü varolanları inceler- ve tabii heidegger e göre kendisininki dışındaki felsefi yaklaşımlar...(özellikle descartes ve kant a sataşır sık sık)
ancak heidegger bunlar arasında da görece ayrımlar yapar ve kendine göre varlığın anlamına yaklaşanları önontolojik olarak adlandırır.
ayrıca tdk varlıksal olarak çevirmiş. (bkz: http://www.tdksozluk.com/s/ontik/)
araştırma ve inceleme alanlarını birbirlerinden ayırmak amacıyla kullanılan bir kavram. buna benzer bir ayrımı heidegger "fenomenal" ve "fenomenolojik" olarak da yapar.
heidegger bu kavramı biri diğerinden dolaylı olarak iki sebepten ötürü kullanılır.
bunlardan birincisi, varlık ve varolanların incelemesini ayırmak. yani ontoloji varlık'ı (heidegger varolanların varlığı der) incelerken, ontik felsefe varolanları inceler. Fakat burada varolanlar bizim açıklarken kullandığımız ifade, kastımız; varlıkça (varlıksal yerine varlıkça diyorum) olarak varlık olmayan ama varlığı olanlar anlamında varolanlar.
ikinci sebep ise -birincisinden ötürü- diğer ontolojileri (heidegger'e göre ontik felsefeleri) eleştirmek ve ontolojiden farklı bir şey yapmış olduklarını belirtmektir. Yani bir bakımdan varlık yerine varolanları ele alan ve varlığı varolana indirgeyen anlayışı isimlendirmek.
burada bu tür bir atıfta bulunmasının sebebi ontik ve ontolojik ayrımını yapmaktır.
heidegger'e bu eleştirisinden ötürü bazı itirazlarla çıkış yapılmıştır. bu itirazlar genelde, "varolanları incelemek de bir varlık problemiyle ilişkili olduğundan ontolojiye dahil olmaz mı?" yönündedir. fakat sonra bu eleştiriyi yapanlar da eleştirilerinden vazgeçmiştir. çünkü ontik birtakım soru ve sorunlar ontolojiye bir yönüyle dahil olsalar da ontik, ontoloji içerisinde yalnızca bir "yer" tutar. yani ontolojiyi kapsamaz. ontoloji yapmak ise bunlar dahil, varlıkla ilişkilidir.
(bkz: martin heidegger sözlüğü)
heidegger bu kavramı biri diğerinden dolaylı olarak iki sebepten ötürü kullanılır.
bunlardan birincisi, varlık ve varolanların incelemesini ayırmak. yani ontoloji varlık'ı (heidegger varolanların varlığı der) incelerken, ontik felsefe varolanları inceler. Fakat burada varolanlar bizim açıklarken kullandığımız ifade, kastımız; varlıkça (varlıksal yerine varlıkça diyorum) olarak varlık olmayan ama varlığı olanlar anlamında varolanlar.
ikinci sebep ise -birincisinden ötürü- diğer ontolojileri (heidegger'e göre ontik felsefeleri) eleştirmek ve ontolojiden farklı bir şey yapmış olduklarını belirtmektir. Yani bir bakımdan varlık yerine varolanları ele alan ve varlığı varolana indirgeyen anlayışı isimlendirmek.
burada bu tür bir atıfta bulunmasının sebebi ontik ve ontolojik ayrımını yapmaktır.
heidegger'e bu eleştirisinden ötürü bazı itirazlarla çıkış yapılmıştır. bu itirazlar genelde, "varolanları incelemek de bir varlık problemiyle ilişkili olduğundan ontolojiye dahil olmaz mı?" yönündedir. fakat sonra bu eleştiriyi yapanlar da eleştirilerinden vazgeçmiştir. çünkü ontik birtakım soru ve sorunlar ontolojiye bir yönüyle dahil olsalar da ontik, ontoloji içerisinde yalnızca bir "yer" tutar. yani ontolojiyi kapsamaz. ontoloji yapmak ise bunlar dahil, varlıkla ilişkilidir.
(bkz: martin heidegger sözlüğü)
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar