bugün

Gözüken o ki, zaman aşımına uğrayan herşey gibi ramazan ve peşinden getirdiği gelenekleri de yok olmaya mahkum. Gelişen jenerasyonun, bazı kesimler tarafından dinlerinden soğutulması, islamiyetin korkulacak bir din hale sokulması, manevi iradenin ve gücünün, tabularla sıkıştırılması, tamamen bireyin inançlarına ve düşünce sistemine bağlı olan ruhani düşüncelerin, zorla kontrol altına alınmaya çalışılması yüzünden insanların bu gibi, kutsal günlere yada aylara ne bir bağlılığı kalmıştır nede hoş görüsü. Baksanıza, tarih kokan, kimilerimizi alıp çocukluğuna götüren, kimilerimiz için manevi bir kaç renkten biri olan, ramazan davulcularına bile dayanacak gücümüz kalmamış. Hani o, el yakan canım iftar pidelerinden bahseden tek bir kişi bile göremedim? ne derler bilirsiniz;
değişmeyen tek şey, değişimin ta kendisi üzücü ama gerçek...
(bkz: on yıl sonra burada ne ülke kalır ne de biz)
bu ülkede her şey elden gider de bir din gitmez. baksanıza bir çevrenize.
normal gelişimini sürdüren bir ülke için geçerli, türkiye için geçersiz söylem. zira damarlarına dincilik zerkedilen türkiye'de böyle giderse 10 yıl sonra oruç tutmayanı ergenekondan içeri atarlar.
insanların zamanla değişmeye başlaması,batılılaşma sevdası, geleneklerimizi öldürmeye devam ettiği gibi ramazan ayınıda ve beraberinde getirdirdiği gelenekleride yok edecek durumdur.

edit: malesef öyle 2-3 tane götoğlanı yüzünden neleri konusuyoruz bugün.
davulun kalkmasını istiyorsanız üstüne oturacaksınız kuzularım. zorlar diye düşünmekteyim. ama becerirseniz orhan kural'a haber verin adınızı guinness rekorlar kitabı'na yazdırsın.

komik bile değilsiniz lan.
cok degil, gecen sene bir chp milletvekilinin "Ramazan ayi subat a sabitlensin." istegini duyunca ciddi ciddi gerceklesmesinden korktugum olay. allah bu milleti dinini bilmeyenlerin eline birakmasin. amin.
davul kesin kalır. düğünler bitmez daha lazım oluyor.ramazan ayına ve o ayın getirdiği maneviyata gelince eskisi gibi olmayacak gibi gözüküyor yaz aylarına denk geldiği için. ama din insanların içinde yaşadığı bir olgu olduğu için tıpkı ateş gibi, kor haline gelebilir ama sönmez. zamanı gelince mutlaka yeniden alevlenir.
ülkenin içinde bulunduğu şeriat eyiliminin farkında olmama durumu.
ramazan davuluna sözüm yok o belki kalmaz.
ikisi birbiriyle kıyaslanmayacak kadar farklı. on yıl sonra davul kalmaz doğru. hatta on yılı bile bulmayabilir. nihayetinde davul bir dini vecibe değil. telefonun, çalar saatin olmadığı dönemlerde insanları uyarmak için kullanılmış bir gereç. amaç sahura kalkmaksa isteyen bunu zaten yapıyor. ama ramazan başka. işte o dini vecibe. ve dinin kurucusu da koruyucusu da vardır ve tektir. o sebeple bu konuda endişe duymak yersiz. davulu kaldırılır da bunu kaldırmaya teşebbüs etmek g.t ister. o da yetmez ya..
(bkz: vur davula patlasın)
haklısınız on yıl sonra ramazanda davul da kalmaz ortada iki sebebi vardır bu durumun:

a-) her gün oruç tutmak zorunlu olur her ay ramazan kabul edilir böylece.
b-) sahur vaktini ıskalamak yasaklanır. uymayanlar infaz edilir. böylece davula gerek kalmaz.
(bkz: 3-5 çabulcu rahatsız)
ramazan gelenek değildir.
on yıl sonra ramazan kalır mı bilmem ama böyle giderse pek bir şey kalmayacak.
valla davulun beynimi şe etmesi yerine başka birşey kullansınlar. ne bilim mesela dörtmevsim çalsın ramazan kemancısı (bkz: davul kalksın keman gelsin).
''ay ben saati kurunca da kalkıyorum, davula ne gerek var?'' ya da ''yahu aç insanlara zaten yeri geldiğinde yardım ediyoruz, onların halinden anlıyoruz. illa oruç tutmanın mantığı nedir?'' gibi düz mantığa sahip insanların en büyük temennilerinden birisi olsa gerek.
birara ezan merkezi sistemle okunuyordu.
merkezi ramazan davulu sistemi ile mi olacak onu mu kastettin acep ?
ramazan-ı şerif kalır, kalacak inşallah da davul bir an önce gitsin. ayrıca davul giderse ramazan da gider diye kormanın alemi yok. allah'ü teala dininin koruyucusudur. ta ki bizler onu haketmeyene kadar. davul meselesine dönersek, birileri istedi diye değil, artık gereksiz hatta zararlı olmaya başladı diye gitmeli. din ile bi alakası olmadığı için gitmeli. ezan artık neden şerefelerden değil de hopörlörlerden okunuyorsa aynı sebepten gitmeli.