bugün

3-9 arasında aynı ya da farklı monosakkaritlerin birleşmesiyle oluşan bileşik. serbest olarak bulunmazlar.
bu başlığı açma gereği niçin duyulmuş dediğim biyolojjik terimdir.
Her duyduğumda ''bunda bir eksiklik var sanki'' dediğim garip biyokimya veya organik kimya terimi. Oligo neymiş, olacaksa (bkz: polisakkarit) olsun diye düşünmüşümdür hep. Aynı zamanda insanın aklına (bkz: oligospermi) 'yi getiren kelime.
© copyright 2005 - 2026