bugün
- futbol32
- 2026 dünya kupası39
- atatürkçülük ile 2026 da ülke yönetilmez15
- velvet41
- mor semsiyeli yabanci5
- akp ülkeyi muasır medeniyetler seviyesine getirdi2
- hoşlanılan kızı adamın birinin yemesi9
- deniz baykal7
- göte giren şemsiye4
- frt2
- herkesle iyi anlaşan insan13
- kemalizm ve sosyal demokrasi uyumsuzluğu2
- tüm çıplaklığımla burdayım10
- atatürk'ü dava değil her devrin adamı sanmak3
- türkiye tur atlasaydı almanyayla karşılaşacaktı2
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle25
- durduk yere ağlamak2
- ciguli kral7
- gta 62
- 19 yaşında kızla yatmak14
- japonya8
- demokratik kongo cumhuriyeti7
- kadir inanır'ın vefatı7
- kolombiya6
- portekiz7
- şemso buraya bak koçum2
- gana3
- hırvatistan5
- ingiltere3
- saraca finch house7
- 28 06 2026 gazi koşusu2
- cezayir4
- arjantin3
- ilişkiye bir süre ara vermek10
- fransa5
- deniz göktaş'ın 3 günde 4 milyon izlenmesi9
- senegal3
- norveç3
- avusturya2
- 29 haziran 2026 brezilya japonya maçı3
- atatürk yaşasaydı milliyetçi olmazdı diyen tip2
- yeşil burun adaları2
- ispanya3
- atatürk'e evet kemalizm'e hayır diyen tayfa2
- mısır3
- belçika4
- amerika birleşik devletleri9
- çok güzel bir mercedes mi yoksa sıfır kız mı3
- şeriatın modern dünyaya uygun olmaması2
- isveç2
mitotik bölünmelerle nöron ve glia üretimi.
beynin gizli kalmış en inatçı ve umut dolu intikamı resmen. yetişkinliğinde bile hipokampusta yeni sinir hücreleri doğuyormuş, günde yedi yüz tane falan. koşarsın, yeni bi şey öğrenirsin, stresini biraz düşürürsün; beyin “ulan tamam, fabrikayı açayım bari” deyip taze nöronları patır patır salıyor. eskiden 27’den sonra bitti, kalanla idare et diye yutturmuşlar bize, meğer yalanmış.
her sabah aynı trafikte küfür ederek uyan, işte ekran karşısında kendini erit, akşam eve dönüp telefonu eline al, scroll’la dur. yeni doğan o masum hücreler “lan burası neresi, aynı s*kik döngü mü” deyip üçüncü dakikada teslim bayrağını çekiyor herhalde.
şahane bi kontrast değil mi? bir yanda bilim “hareket et, merak et, zenginleştir etrafını” diyor, diğer yanda biz “yarın spora başlarım” diye eski nöronları da yavaş yavaş gömüyoruz. stres, uykusuzluk, o iğrenç haberler… hepsi bir olup üretim hattını sabote ediyor.
benim gibi beyni fosilleşmiş tipler için hem “vay be” dedirten hem de “ulan keşke daha erken duysaydım” diye içini acıtan bi bilgi. bir tarafta laboratuvarda farelere tekerlek takıp “bak yeni hücre” diye sevinç çığlıkları atıyorlar, diğer tarafta biz “bugün de aynı bokları yiyeceğiz” diye kahveyi üstüne içiyoruz. halet-i-ruhiyem kara çarşafalara büründü bu ironiyle. beynimiz hala inatla “dirilelim” diyor, biz de elimizdeki bütün 21. yüzyıl aletleriyle onu boğuyoruz.
çüknot: değerli yazar arkadaşlar, nörogenez konusunda bilim insanları hâlâ birbirine makale fırlatıyor. yetişkin beyinde tam olarak ne kadar yeni nöron üretildiği ve bunun boyutu tartışmalı. yani burada geçen bazı rakamlar “kesin hüküm” değil, araştırmalardan çıkan yaklaşık tahminlerdir. beyniniz bu çüknotu okurken birkaç nöron kaybettiyse sorumluluk kabul etmiyorum.
her sabah aynı trafikte küfür ederek uyan, işte ekran karşısında kendini erit, akşam eve dönüp telefonu eline al, scroll’la dur. yeni doğan o masum hücreler “lan burası neresi, aynı s*kik döngü mü” deyip üçüncü dakikada teslim bayrağını çekiyor herhalde.
şahane bi kontrast değil mi? bir yanda bilim “hareket et, merak et, zenginleştir etrafını” diyor, diğer yanda biz “yarın spora başlarım” diye eski nöronları da yavaş yavaş gömüyoruz. stres, uykusuzluk, o iğrenç haberler… hepsi bir olup üretim hattını sabote ediyor.
benim gibi beyni fosilleşmiş tipler için hem “vay be” dedirten hem de “ulan keşke daha erken duysaydım” diye içini acıtan bi bilgi. bir tarafta laboratuvarda farelere tekerlek takıp “bak yeni hücre” diye sevinç çığlıkları atıyorlar, diğer tarafta biz “bugün de aynı bokları yiyeceğiz” diye kahveyi üstüne içiyoruz. halet-i-ruhiyem kara çarşafalara büründü bu ironiyle. beynimiz hala inatla “dirilelim” diyor, biz de elimizdeki bütün 21. yüzyıl aletleriyle onu boğuyoruz.
çüknot: değerli yazar arkadaşlar, nörogenez konusunda bilim insanları hâlâ birbirine makale fırlatıyor. yetişkin beyinde tam olarak ne kadar yeni nöron üretildiği ve bunun boyutu tartışmalı. yani burada geçen bazı rakamlar “kesin hüküm” değil, araştırmalardan çıkan yaklaşık tahminlerdir. beyniniz bu çüknotu okurken birkaç nöron kaybettiyse sorumluluk kabul etmiyorum.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar