bugün

(bkz: huri)
(bkz: sebebim ask)
allah a giden, en güzel ve mantıklı yol olması.
müslüman bir ülkede doğmaktan mütevellit durum.italyada doğsaydınız bu başlığa yazacak tek kelimeniz olmazdı.bkz:düz mantık
hissetmektedir bütün sır. hissettikçe sebebleri artar.
olmama sebeplerinden fazla olmayan sebeplerdir. hem olmama sebepleri daha mantıklı ve tutarlı.

hristiyan olma sebepleriyle hemen hemen aynıdır bu sebepler. ( konsept olarak yani )
allah'a ve kitabı kur'an'a, allah'ın kulu ve elçisi olan hz. muhammed'e ve onun söylediklerine inanmaktır.

iki ayet verelim şimdi, bu ayetlerin bu başlık altında verildiğini gördüm fakat anlamlarından saptırılmış halde kullanılmışlar. bu iki ayette allah'ın fikir çatışması içinde olduğunu iddia etmişler. öyleyse birlikte bu ayetlerin gerçek anlamlarını inceleyelim bebişler;

aslında ali imran suresi 84-90 arasını tamamen almak gerekir ama bu seferlik ayetten sonraki açıklamayı yeterli gördüğüm için ayetle yetiniyorum.

[ali imran 85]

85. Kim artık (son din) islâm'dan başka (ilâhî veya beşerî) bir din arar (onları önemser)se asla ondan kabul edilmeyecek ve o, âhirette de hüsrana (büyük zarara) uğrayanlardan olacaktır.

(Âyet-i kerîmedeki islâm'dan maksat, en son gönderilen, 84. âyette geçtiği üzere, önceki ilâhî dinlerin esaslarını kabul eden, aynı zamanda dünya ve âhiret için gereken esasları bildiren, yani hem ibadetlerin, hem sosyal hayatın gereken prensiplerini gösteren sosyal ve evrensel ilâhî bir din ve ilâhî bir hukuk sistemidir. insan ürünü değildir. Hıristiyanlar dinlerinin icra yerini kilise yaptıkları gibi, islâm, yalnız câmide icra edilecek merâsim dîni de değildir. Buna rağmen bundan başka bir din aranması Allah Teâlâ yanında geçersizdir. Ancak Allah'ın dînini beğenmeyenler kendilerine uygun gelen bir sınıf (grup ve millet) dîni icat etmeye veya islâm'ı kendilerine uydurmaya çalışırlar; müslüman ancak islâm'a göre müslüman olur. Bundan dolayı müslümanlar başka bir din/sistem, ideoloji aramaya yönelmezler. Aksi halde Allah'ın onaylamadığı, reddettiği bir şeyi onaylamış ve onu beğenmiş olurlar. Ancak bütün dinlerin üstünde olan islâm'ı tebliğ için veya dünya işlerine ait meselelerde diğer dinlere mensup insanlar arasında diyalog yani konuşma, anlaşma ve tebliğ olabilir.)

[bakara 62-66]

62. Şüphesiz (bütün) iman edenlerle,(1) yahudiler, hıristiyanlar ve sâbiîlerden(2) (son din islâm'a göre veya islâm'dan önce)(3) Allah'a ve âhiret gününe inanıp da sâlih amel işleyenler var ya, artık onların mükâfatı Rableri katındadır. Onlar için hiçbir korku yoktur, onlar üzüntü de çekmeyeceklerdir. [krş. 5/69]
63. Hani (ey yahudiler! Vaktiyle Tevrat ile amel edeceğinize dair) sizden kesin söz almıştık, (sonra bu ahdi bozduğunuz için yeniden söz veresiniz diye tehdit olarak) Tûr'u (Tûr dağını da mûcize olarak üzerinize yükseltip kaldırmıştık da: "Size verdiğimiz (hükümler)e kuvvetle sarılın ve içindekileri daima hatırlayın ki (helakten ve azaptan) sakınanlardan olabilesiniz." (demiştik). [krş. 52/1]
64. Bunun ardından (söz verdikten sonra), yine döndünüz. Eğer Allah'ın üzerinizde merhameti ve büyük lütfu olmasaydı, en büyük zarara uğrayanlardan ol(up yok ol)urdunuz.
65. Cumartesi günü içinizden (ibadet etmek yerine balık avlayarak) haddi aşanları elbette bilmektesiniz. işte onlara: "Aşağılık birer maymun olun." dedik.(4) [krş. 5/60; 7/163, 166]
66. işte biz bunu (bu cezayı) hem o zamandakilere/orada bulunanlara, hem sonradan geleceklere ibret; muttakîlere (Allah&'a karşı gelmekten sakınanlara) da bir nasihat kıldık.

DiPNOTLAR:

1-Samimi olsun veya olmasın (Beydâvî).

2-Sâbiîler, bazı müfessirlere göre Yahudilik'le Hıristiyanlık arasında karma tevhîdî bir dîne inanan kimselerdir. Bunların, Hz. Yahya'nın takipçileri oldukları söylenmektedir. Ancak bunlar Irak'ta yaşayan ve Mandeîler diye tanınan bir topluluğa mensup olabilirler. Harran'daki kendilerine Sâbiî ismini verenler ise bunlardan değildirler.

3-Çünkü son din islâm geldikten sonra artık hiçbir din makbul değildir (3/85). Eğer onların imanı ve ameli kabul olsaydı Hz. Peygamber (s.a.v.), onları davetle uğraşmazdı. [bk. 3/85; 5/69; 7/157-158; 8/38; 22/17]

4-Müslümanlara cuma vaktinde alış verişin yasak olması gibi, yahudilere de Cumartesi günü balık avlamak yasaktı. Onlardan bu yasağı dinlemeyenler ceza olarak maymuna dönüştüler. Maymuna dönüşen bu grup rivâyete göre üç gün sonra da helak oldu. Hayvanlardan insan olmamıştır ama, böyle maddeten veya mânen hayvanlaşan insanlar çok olmuştur.

+ sanırım yeterlidir di mi?
- eveeeeeet!
+ fırat git elini yüzünü yıka ter içinde kalmışsın çocuk!
- banane yea!
+ yordun beni çocuk şu genç yaşımda.
- burası almanya'ymış meğersem.
+ iyice delirdin sen.
(bkz: dogmatizm)
insan olmak en büyük müslüman olma sebebidir.
tesadüflerdir:
müslüman anne-babadan doğan bir çocuk,
doğar-doğmaz hristiyan bir aileye evlatlık verilirse çocuk, hristiyan olacak,
cumaları camiye değil pazar günleri kliseye gidecektir.
- bır ruhban sınıfı yoktur.
- musevılık gıbı belırlı bır ınsan grubuna gonderılmemiştır tum ınsanlığa hıtab etmektedır.
- hrıstıyanlık gıbı dın adamlarına cınsellığı yasaklayarak "sapıklığa" yaklaştırmaz.
- hz adem'den allah resulune kadar tum peygamberlerı kutsalıyet sınırları içine almıştır.
- kıtabı kuran tevrat ve ıncıl gıbı buyuk çarptmalara uğramamıştır.
- hrıstıyanlık benzerı bır "ortaçağ" anlayısı olmamıştır.
- tum ınançlara saygı mevcuttur. musevıler gıbı karşıt tarafları "domuz" olarak nıtelemez.
- bırılerıne ımtıyaz sağlamak için değil adaletı sağlamak için ınmıştır.
- somurgecı değildır .
- savaşlarda kadın ve savunmasız diğer kışılere karşı buyuk hassasıyetı vardır.
nasip, kader.
(#7146043); kainatın bu kadar kusursuz oluşuna secde etmek!
müslüman bir ailede ve ülkede doğmak yaşamak ve de akıl sahibi olmak.