bugün

kazakça çok anlamına gelir.
Çoğu türk lehçesinde "çok" anlamına gelir.
Bu sözcük ile "hep" arasında bir ilişki olduğunu düşünmekteyim.
köp çoğu zaman "hep, hepsi, bütünü" anlamında da kullanılıyor çünkü.

Türk lehçeleri arasında k-h değişimi vardır. K'ler h'ye ( katun-hatun değişimi ), h'ler de k'ye dönüşür ( ohu-oku değişimi ).

Buna göre köp -> höp -> hep şeklinde bir değişim olabilir.

Uzman görüşnü bilmem ama yeni yeni dilbilim ile ilgilenmeye başlamış biri olarak aklıma gelen bu.
© copyright 2005 - 2026