bugün

mümkünatı olmayan hadisedir. kuran allah'ın sözüdür, kusursuzdur.
ha kendi kendine monolog olarak tartışmaya çalışır kişi o ayrı ama açacağı tek şey soda olur.
kur'an, allah'ın kitabıdır. bu kesindir; ancak,
--spoiler--
Öztürk'e göre, islam gelenekleri, Kur'an'ın ışığında yeniden gözden geçirilmelidir.

Sadece geleneklerle yürütülen bir dini islam olarak algılamamak gerekir. Bu tarz bir yaklaşım tüm Müslümanlara zarar verir. (Alexandra Kemmerer; Frankfurter Allgemeine Zeitung, 23 Haziran 2000)
Öztürk, Kur'an'ın zamana uygun ve modern bir şekilde yorumlanması gerektiğini savunuyor. Ona göre, Kur'an'ın ibadetle ilgili zaman üstü bölümleri, her zaman geçerlidir. Ama Kur'an'ın diğer bölümleri, zamana, bölgeye ve hatta iklim koşullarına göre yeniden yorumlanmalıdır. (Kemal Güler; Fraenkische Nacht, Ekim 2000) Çok engin bir popülaritesi bulunan ilahiyatçı Yaşar Nuri Öztürk Türkiye'de fırtınalar koparıyor. Onu her yerde görmek mümkün. Türk gazetelerinde yaklaşık kırk yıldan beri yazılar yazmaktadır. ikna edici bir dil ve hünerli bir kaleme sahip bulunan bu insan, yüz binlerden oluşan kitlelerle iletişim kurmakla kalmıyor, aynı zamanda istanbul Üniversitesi'nin ilahiyat Fakültesi Dekanlığı'nı yürütüyor ve o arada birçok bilimsel makale ve kitaba da imza atıyor Kimdir bu Yeni Dinsel Kahraman? Öztürk, islam'a, güler yüzlü-aydınlık ve sevecen bir yaklaşımdır. Siyasal islam'ı izleyenlerin aksine, o, inananları gerçek Müslüman ve sapık laikler şeklinde sergilenen bir sahte ayırımla bölmüyor. Modern Türkiye'nin hayatına bu yepyeni figür nereden gelip girdi?.. Kendisi şu açıklamayı yapıyor: Gerçek bir devrimci olan Atatürk islam'ı da kurtarmıştır. Atatürk, dinin bir başka boyutunu ortaya koydu, dinin devlette değil de kitlelerin ruhunda yaşaması gereken özüne dönüşü sağladı. Öztürk, islam konusunda çok yüksek düzeyli bir eğitim aldı. Onun düşüncesine göre, Müslümanların laikler-inanmışlar şeklinde bir ayrıma tâbi tutulmaları siyasal islam'ın bir icadıdır. insan aynı zamanda Müslüman ve laik olabilir. Öztürk, halkın şu gerçeği anlamasında onlara yardımcı oldu: Laik ve Müslüman olmak ayrı ayrı iki madalyon değil, bir tek madalyonun iki yüzüdür.

Öztürk, siyasal islam'ın özel ajandasında belirlenen paradigmaların dışına çıktı; aynı zamanda dindar ve modern olma imkânı ile geleneksel islam arasında sıkı bir bağ kurmak suretiyle Müslümanlara yeni bir ufuk açtı(Margot Badran; al-Ahram Weekly, 1-7 Şubat 2001)
--spoiler--
(bkz: cami duvarına işemek)
(bkz: KURAN I KERiME delil arayan DELiDiR)
müslümanların yapması gerekendir. zira allah papağan gibi ezbere bir din yaşamamızı değil, akletmemizi ister. aklederek bulanlardan olmamızı diler. ibrahim peygamber gibi... yani din öğretildiği gibi bir dogma falan değildir. her şey akılla ve şüpheyle bulunabilir. yeter ki kullanma isteğiniz olsun.
inanç bilmek istememektir. nietzsche
yokum diyenlerin sayisi cok olacagindan ellenmemesi gereken hadise şeysi
bilinçli müslümanlar tarafından zaten yapılmakta olan eylemdir.

yapılmalıdır da.

inanmayanları geçtim, onların tartışması beni ilgilendirmiyor ama ben bir müslüman olarak kesinlikle tartışmalıyım, ayetleri irdelemeliyim.

bilinçli müslüman olmak dileğiyle.
güncel Önemli Başlıklar