bugün

tecavüzcüler,
hırsızlar,
gaspçılar vs vs

gibi suçlular için bu 2 kelimeyi kullanamayız elbette.

ama gerçektende kaderin sille-i tokadını yemiş insanlar da mevcut değil diyemeyiz.
ergen numaraları bunlar...
zamanında da gördük.
binbir türlü suç işleyip hapse girmiş insanların kendilerini acındırmak ve halkın iyi niyetini sömürmek için kendilerine koydukları isimdir.
Kader mi ?!.

Ahahahh.

(bkz: keder mahkumu) niki.

Swhh.
Maşallah akıyor bugün akıyor amk.
Şu dakka itibariyle iş boka sardı genşler. Hadi olaysız dağılın.
Kader değil "keder mahkumu".
yaparsın be recep.
ona bakarsan bende seni tek kolumla çarşaf gibi silkelerim de z..kmde değilsin...

seni vida niyetine döndüre döndüre duvara gömerim de kalibrem değilsin..

benimle güreşmek öyle sözlüğe siktiriboktan iki tane fotoğraf atmaya benzemez...
yaratmak istediğin imajına da sana da başlarım...
terbiyesizliğin lüzumu yok. özelime gelip iş olan sensin. mikrobik.

edit: her ne b.ksan artık. keder mahkumu kader mahkumu. nonoş.
kader de yazılan kötü olayların başa gelmesi sonucu söylenen isyan sözcüğü.
3-4 kişiyi öldürüp, 6-7 kadına tecavüz eden kişilerin kendilerine dediği.
görüp görülebilecek en saçma tabirlerden biridir.

fazıl say arabesk yavşaklığından utanıyorum sözlerini açıklarken -bir beşnbirk programıydı yamulmuyorsam- şöyle birşeyler söylemişti,

--spoiler--
benim söylemek istediğim tam olarak arabesk müzik değil, arabesk müzik yapanlar, arabesk müzik dinleyenlerle bir alıp veremediğim yok, ben arabesk ruhtan bahsediyorum. olup bitenler arabesk ruhun soylulaştırılmasıdır.
--spoiler--

ulan kader mahkumu diyosun fazıl say diyosun arabesk yavşaklık diyosun ne lan bunlar dallama dersen; dur bir dakika bak anlatıyorum sinirlenme hemen derim, bi bira da sana açayım hatta.

şimdi flash tv de bir program var, hapishane ortamı yaratılmış parmaklıklar filan var, arkada ranzalar var insanlar kederli kederli bakıyor, atletlerle uzanıyor, ortada iki abi tavla oynuyor, birileri menemen yapıyor bildiğin hapishane ortamının tüm detayları düşünülmüş. dilberay diye bir hanımteyze de üstünde pijamasıyla şarkılar türküler söylüyor ve her şarkı türküyü kartal e tipinden mamak f tipine kader mahkumlarına armağan ediyor, kocası abisi kardeşi içeride yatan insanlar arayıp istek parça istiyor, birlikte kederleniliyor. bu şarkıların türkülerin birilerine armağan edilmesi işte, fazıl say ın bahsettiği bu ruhun soylulaştırılmasının tam karşılığı işte, kızkardeşini kendisine tecavüz eden adamla evlenmek istemediği için öldüren adam da var onların içinde, beş yaşında kız çocuğunu taciz eden adam da var, sevgilisine mesaj atan adamın baldırına bıçak takan adam da var o "kader mahkumu" dediğin adamın içinde, birahanede eften püften çıkan bi kavga yüzünden adam yaralayan da var, sen o adamların acısını paylaşıyoruz ayağına reyting için böyle saçma ortamlar yaratır, bu adamlara şarkı türkü armağan edersen bu saçma sapan düşünceyi önemsemiş oluyorsun, değer vermiş oluyorsun, belki zerre kadar umurunda değil o insanların hayatı ama sırf biraz daha reyting için bu hayatları, bu ruhları soylulaştırıyorsun bal gibi.

yoksa herkes kaderini kendi yazıyor ve mahkum oluyoresa da kendi mahkum oluyor, kaderin kimseyi mahkum ettiği yok. bu bal gibi de arabesk bir ruh ve bunu soylulaştırmak ciddi derecede zararlı.

ben nihat doğangillerin fenomen olduğu ülkede mutluyum, bu insanlar üzerinden para kazanmaya çalışan programların yayınlandığı tv kanallarını izlemekten memnunum dersen o zaman harbi batsın bu dünya der, ben de aranıza katılırım.
Hırsız, katil , teröristlerin vb'lerin ortak tanımı.
düştüm maphus damlarına
öğüt veren bol olur...

sözlerinde olduğu gibi kaderin cilvesine yenik düşmüş mahkumları tanımlamak için kullanılır.
duygu somurusu sadece. insan kaderini kendi cizer. yok kaderinde bir yanlislik varsa ve kaderini kendi duzeltmek istiyorsa sonuclarinada katlanmak zorundadir.
herkes kendi kaderini belirler dedirten sacma soz obegi.