bugün

AKP Diyarbakır milletvekili. Yerel seçimler öncesinde yerel bir TV kanalına sarf ettiği " Kürt sorununu çözmek isteyen hiç kimse DTP'yi, PKK'yı ve Abdullah Öcalan'ı görmezden gelemez ve yok sayamaz" sözlerinden dolayı Diyarbakır Cumhuriyet Başsavcılığı hakkında inceleme başlattı. Ardından Kürt köylerine Kürtçe isimlerinin geri verilmesini önerdi. Bu tartışmalar dinmemişken son bombası da güney doğu Anadolu bölgesinde dağlar ya da tepelerde yazan "Ne mutlu Türk'üm diyene" yazılarının kürt halkını rahatsız ettiğini dile getirdi. Bir çok çevre ilhan Arslan'ın sözlerini radikal buldu ve olası bir uzlaşma ortamını yıpratmaktan başla bir işe yaramayacak olan çıkışlarını eleştirdi.
Gerçekten de oraları görmüş biri olarak bu yazıların öyle her tepede olmadığını biliyorum. Öyle bile olsa bu yazıdan rahatsız olan zihniyet ülkenin adının "Türkiye Cumhuriyeti" olmasından da rahatsızlık duyuyor olması lazım. Peki ne yapalım ? Ülkenin adını da mı değiştirelim ? Bütün suç Atatürk'ün zaten. Ülkenin adını Anadolu Cumhuriyeti koysa sorun olmayacakmış. Gerçekten de daha çok haklar verilmesine rağmen hala 20 - 30 yıl öncesinden çok daha uzlaşmadan uzak bir noktadayız.
© copyright 2005 - 2026