bu konuda fikrin mi var? buraya entry ekle. üye ol
  1. 1.
    9. nesil yazar. 400 küsür entrysi olmasına rağmen nick altı boş.
    hayalet olabilir.
    1 ... babamemreaydinannemsebnemferah
  2. 2.
    hoşgeldin hitabına muhatab olmamış yazar ve bundan gocunmuş yazar.
    1 ... girift
  3. 3.
    ingilizce human(insan)dan gelen bi akımdır. bilindiği; hatta kabul ettirilmek istendiği üzere çağ olarak mevlana celaleddin-i rumî den sonra yaşamış olan dante veya erasmusun önderi olduğu savunulan bu akım tamamen bir mevlana nazariyesinin bir yan sanayisidir. görüşlerinde bir farklılık hatta fazlalık yoktur ve bundan dolayı kronolojik olarak da zaten bütün dünya; ebet bütün dünya yanlış bir yol üzere gitmektedir. mevlana ve müteakibinde yunuz emre " yaradılanı yaradandan ötürü sevmek" çidir. batılı hümanistlere bakacak olursak eğer; insanı bir meta olarak , mala mülke maddi kaynağa ulaşmak ve onu zenginleştirmek için bir aracı olarak görmektedirler. yani sonu yine materyalizme dayanmaktadır ve insan; bu nazariye çerçevesinde , özgür bir yaşam dahilinde değil tam aksine kölelik sistemi içerisinde yerini almaktadır yine. prof. dr. nuri köstüklü hocanın kürsüsünden aktardıkları doğrultusunda yapılan yorumlardır.
    1 -1 ... girift
  4. 4.
    kendisine tematik takılmasını tavsiye ediyorum. mitlere sarmış belli ki.
    ... facali ve yarali yurek
  5. 5.
    sözlüğe gerekli olan yazar çeşitidir, nesli tükenmekte olup yeni humanistleri yanıma bekliyorum.
    1 ... muyr
  6. 6.
    iyi bir şeydir. Ama bu kisvenin altına gizlenip vatanını seven herkese faşist, hıyanet eden herkese insan demek riyakarlıktır.
    ... flat head
  7. 7.
    hümanist biri katil olmaz diye bir şey yoktur. hümanizm insan severlik, sevgi pıtırcılığı, pembe götlülük falan değildir. hümanistler sadece insani değerlere bağlıdır ve buna uymayanları yok etmek hümanist olmakla çelişmez. ayrıca kendi insani algısı üzerinden bir insan tanımı yaparlar ve uymayanları buna zorlarlar.

    ayrıca özgürlüğe karşı bir fikre özgürlük vermek saçma olduğu gibi özgürlüğe karşı olanı yok etmek de despotik bir hareket olamaz.
    ... atheistic
  8. 8.
    neden sonuç ilişkisi kuramayan, düşünemeyen, sorgulamayan, öngörüsüz beyniyle, akılcı, mantıklı konuşan kişilere faşist, ırkçı diyen, pişkinliğiyle sinir eden, algı yolları tıkanmış, beyni kullanım dışı kalmış, yüzeysel, sığ bir canlı türü.
    ... sisli bir gece