bugün

Çoğunlukla boşaltım sisteminin kabı olarak niteleyebileceğimiz göt, kimi zaman dinlemeye kimi zaman anlamaya hatta yorumlamaya kimi zaman da güvenmeye yarar.

Hatta bir ölçü birimi olarak da kullanılabilir.

Örneğin:
- Bayburt nasıl il lan?! Göt kadar yer...

Gibi.
(bkz: tahliye borusu)
(bkz: verdim eksini delikanlı)
hiç bir işe yaradığı yok. göt işte.
Oturmaya yarar.
https://twitter.com/insaa...vrFcYsFeQQMeaqcw&s=19

Kullanmayı bilene çok işlevseldir.
Bence de, çok işlevseldir.
Efendim oturmaya ve boşaltım yapmaya yarar. Kimileri başka amaçlar için de kullanmakta fekat onu pek önermem.
Kuşkusuz benimki çok sağlam bir haber kaynağıdır.
Dindar bir amca vardı o, allah'ın hikmetine bak oturduğumuz da, kıçımız ağrımasın diye, iki tane yastık vermiş derdi. işte feraset, işte hidayet.
maymuncuk gibi her kapıyı açması istenir.
bazilari fikir yuruturken kullaniyor beynin alternatifi olarak. enteresan.
kadın ise bakılmaya erkek ise osurmaya.
sözlükte yazar, millete salça olur... aptal aptal entryler girer.
vasıfsızdır.
dedikoducu ve sünepedir. reelde sevimsiz ve işe yaramazdır.
insanların bam teline basmak için uğraşır ve kendine sövdürmeye yer arar.
gün içinde mutlaka rastlanır tiplerdir, okursunuz.
Bazıları için olmaya yarar.
Ben daha çok koltuk kanepe sandalye gibi yerlere oturmak için kullanıyorum sizi bilemem.
götleri (can yücel için bakınız vermeye gerek yok) tanımlamada kullanılır.

neyse, anlatalım...
yıllar önce gazetede yazmaya başlayan değerli şairimizin yazısında göt'ü g*t olarak yazmayıp da aleni olarak göt yazdığı için soruşturma geçirerek tutuklanması ve sonra da beraat etmesi olayı.
hakim şaire sorar: sayın yücel neden böyle yazdınız? biliyorsunuz ki bu tür kelimeleri yazmak yasaktır ve suçtur.
can yücel: valla hakim bey, bizim köyde göte göt derler de ondan.

olayın aslı biraz daha teferruatlıdır.
şöyle ki; can yücel, mahkemedeki sözlü savunmasını "bizim köyde göte göt derler" diye bitirir evet, ancak öncesinde bir de fıkra anlatır mahkemede, ki bildiğim kadarıyla bu da kayıtlara geçer.

fıkra:
bir köyde ateşli bir hasta vardır. kasabaya, doktora getirir hastayı köylüler. koca devletin koca doktoruna. doktor hastaya fitil verir ve köye döndükleri gibi hastaya fitili anüsten vermelerini söyler köylülere. köylüler tabi "tamam dohtor bey" diyip köye giderler. köydeki herkese sorarlar, en bilgelere bile, ama kimse anüs ne demektir bilemez. bu nedenle bir türlü ilacı da veremezler hastaya. hastanın durumu da gitgide kötüleşmektedir. bunun üzerine köylü, doktora, koca devletin koca doktoruna telefon etmeye karar verir ama kimse buna yanaşmaz. ne cüret di mi doktoru arayacak bi köylü. neyse durumun vehameti üzerine muhtar aramayı kabul eder. bütün köylü toplanır santrale, muhtar arar, "biz ne yapacaamızı bilemedik dohtor bey" felan der işte. karşıdan doktor bir şeyler söyler. muhtar döner, ama arkasına: "makattan verin dedi dohtor" der.

yine tüm köye sorarlar, komşu köylere birilerini yollayıp sordururlar felan, ama makat ne bilen yoktur yine. hasta ise giti gidecek, ateşler içinde kıvranıyor bayağı. ihtiyar meclisi toplanır. son çare, doktorun bir kez daha aranmasına karar verilir. yine kimse aramaz istemez doktoru. nihayetinde yine biri kandırılır, telefonun başına geçer, ama bi yandan söylenmektedir: "çok kızacak dohtor çok!" diye.

sonunda telefonu açar, durumu anlatır, doktor bir şeyler söyler yine. telefondaki köylü, yüzü allak bullak, arkasını döner:

"çok kızacak demiştim; 'götüne sokun' dedi."
sikilmeye götü dağıtmaya yarar (kızlarda).
Bunu anana sorsana delikanlı.
bazıları maymuncuk yerine kullanıyor.
işe yaramaz insanların bir cacık çıkmayacak düşüncelerini sokmak için ideal bir konum.
(bkz: al fikrini götüne sok)
sıçmaya ve oturmaya.
Vucudumuzun iki yuvarlak organından birisidir. Diğeri de beyindir.
Başarımız hangisini daha çok kullandığımıza bağlıdır.
görsel