1. 1.
    Gitarların kopru kisminda bulunan patenti alınmis bir sistemdir.Her gitarda adi aynidir.Gorevi ise tremolo sistemlerin aksine telleri gevsetmek disinda germeye de yarayarak degisik ses araliklarinda gezmeyi ve degisik efektler elde etmeyi saglar.
    3 ... burningfingers
  2. 2.
    mucidinin adını taşıyan hareketli* köprü sistemi. bir çok versiyonu ve üreticisi bulunmakla birlikte, güvenilir bir marka olmayanlardan(licensed under floyd rose yazanların bir kısmı ve hiç yazmayanlar) uzak durulması gerekir. gitara yeni başlayan bir insanın hastası da olsa uzak durması tavsiyedir.

    bu köprü tipi konusunda meşhur bir kaç marka:

    * floyd rose(patentin asıl sahibi firma)
    * schaller
    * kahler
    * ibanez (edge pro, lo pro edge ve zero resistance modellerine gözü kapalı güvenebilirsiniz)
    * bazı jackson üretimi lisanslı floyd rose köprüler(üst modellerinin iyi olduğunu biliyorum ama yukardakilerle kıyaslanırsa nasıldır tam bilmiyorum)
    bu tip köprüyü yeni kullanmaya başlayanlarsa akord etme ya da akord değiştirmede sık sık sorun yaşarlar. genel geçer bir çözümden bahsedecek olursak:
    - önce güzel bir tuner bulunur
    - tremolo kolu köprüye takılır
    - üst eşikteki kilitler açılır
    - tremolo koluyla köprünün tabanı gitar gövdesine paralel olacak şekilde ayarlanır ve mümkün olduğunca bozmadan tutmaya devam edilir. köprünün kullanım tarzına bağlı olarak paralellikten başka köprü bir miktar kalkık veya bir miktar inik bırakılabilir. bunun neden olduğunu bilmiyorsanız paralel yapın köprünüzü.

    şimdiki kısım ilk başta biraz zor gelebilir ama bu tip köprüyü seviyorsanız ya da kullanmaya mecbursanız alışmak zorundasınız* ki alışmak 1-2 pratikle sağlanabilir. sağ elle tremolo kolunu sabit tutuyoruz mümkün olduğunca. diğer elimizle tuner gözümüzün önünde olacak şekilde kalın mi telinin ses çıkarmasını sağlıyoruz. ve akord kulakçıklarını kullanarak tam mi ye ayarlıyoruz telimizi(veya istediğiniz nota neyse ona). bu olduktan sonra kolu bırakmadan köprünün pozisyonuna tekrar göz atıyoruz ve bir şüphemiz varsa köprüyü tekrar istediğimiz pozisyona getirip çok zaman kaybetmeden sol elimizle söz konusu teli tınlatıyoruz ve ayarladığımız şekilde mi kontrol ediyoruz. kola hakim olabilmişseniz en fazla 1 koma oynama olmuştur. sonra bir alttaki bass tele geçip aynı işlemleri tekrar ediyoruz. bu sefer teli istediğimiz notaya ayarladıktan sonra onu susturup hemen bir önce akord ettiğimiz tele* vurup(sol elle tabii yine) akord ettiğimiz notada olup olmadığına bakıyoruz. eğer değilse bahsi geçen önceki teli tınlatıp tremolo kolunu hafifçe oynatarak tunerın istediğimiz notayı göstermesini sağlıyoruz. ondan sonra kolu o pozisyonda sabit tutup son akord ettiğimiz teli kontrol edip gerekli ayarlamayı akord kulakçıklarından yapıyoruz. bu işlemi ikili tel grupları halinde aşağı inerek bitiriyoruz. işlem bittiğinde tremolo kolunu bırakabilirsiniz. akordun bozulduğunu göreceksiniz muhtemelen.

    şimdi yine tunerı gitardan ayırmadan, gitarın arkasındaki yaylarla oynayacağız. gitarın arkasında yayların gitarın sap tarafına doğru bir noktadaki bir metal plakaya bağlı olduğunu onun da gövdeye iki vidayla monte edilmiş olduğunu göreceksiniz. işte biz bu vidaları oynatarak köprünün paralelliğini sağlayacağız.

    köprüye gitarın yanından bakarak pozisyonu hakkında fikir ediniyoruz. eğer köprü bizim tremolo koluyla tuttuğumuzdan aşağıda bir seviyedeyse yayları gevşeteceğiz demektir. köprü olması gerekenden daha havadaysa bu sefer de yayları sıkmamız gerekecek. hassas bir şekilde bu vidalarla oynayarak(eğer daha önce ayrı ayrı kurcalamamışsanız bu iki vidayı, her seferinde ikisini de aynı miktarda çevirmenizi öneririm) köprüyü olmasını istediğimiz pozisyona getiriyoruz. eğer köprünün milimetrik bir şekilde paralel olması sizin için önemli değilse(neden olmalı veya olmamalı bir fikriniz yoksa milimetrik paralel yapmaya kasmanız güzel olur yine) yine kalın mi telini referans alıyoruz ve tunerdan arkadaki vidaları çevirdikçe notaları izliyoruz ve istediğimiz notaya geldiğinde teorikte köprünüzün de paralel olması gerekir. değilse sözkonusu notayı bir kaç koma aşacak kadar olmak şartıyla yaylarla oynayarak paralelliği sağlıyoruz. nasıl olsa o bir kaç komalık sapmayı köprünün üstündeki ince ayar vidalarıyla halledebiliriz.

    bu işe girişirken aklınızda tutmanız gereken bir kaç kural:

    *tremolo koluyla köprüyü ve akordu tamamlayıp kolu bırakmanızın ardından, arkadaki yaylarla oynamaya başladıktan sonra akord kulakçıklarıyla oynamayın.

    *en başta kilitleri açtıktan sonra, ince ayar vidalarınızı yarı gömülü konuma getirin. yani her iki yöne de eşit miktarda dönebilecek kadar pay bırakın.

    - kilitleri kapatmadan önce ince ayar vidalarıyla son akorda son rötuşlarınızı yapın. hatta köprünüz ve akord kulakçıklarınız üst seviye kalitedeyse tremolo koluyla yavaşça telleri bir gerdirip bırakın ve fazla olmaması gereken oynamaları düzeltin. daha sonra her nota istediğiniz şekilde ayarlanmışsa kilitleri güzelce kapatın. ve bir kez daha herşeyi kontrol edip ince ayar vidalarıyla tekrar rötuş yaparak mutlu sona varın!

    ps: yazıda anlamadığınız terimler varsa bu işe kalkışmak sizin için erken olabilir. mesuliyet kabul etmiyorum.

    mantığı kavradıktan sonra, ayarları aşırı bozulmamış bir gitarın köprüsünü adam etmek 10 dakikanızı alır.

    floyd rose köprü kullanmak isteyenlerin gözü korksun istemem ama bu köprü diğer gitar köprülerinden çok farklıdır ve çalım esnasında farklı tepkiler vermektedir. bunları internetten araştırıp detaylı bilgi edindikten sonra hala gözünüz kesiyorsa buyrunuz floyd rose, at sesi çıkarma çalışmalarına başlayabilirsiniz*
    5 ... diyosun
  3. 3.
    akort için ayrı bir sistemi de içerir. iyi bir çalış tekniği gerektirir. öyle sallama olarak kullanılması kötü sesler çıkartır. sistem olarak tellerin gerginliğini azaltıp arttırma mantığı ile çalışır. gitara karizma katar.

    http://www.vintagekramer.com/parts/floydblkorg.jpg

    ayrıca

    http://www.floydrose.com
    ... massattack
  4. 4.
    sabit köprülerden farkı, içinden yay sistemi yapılarak köprünün hareketli hale gelmesidir. tabiiki bu özgürlüğün bir bedeli de var buda akordun çabuk bozulması, neredeyse her tel değiştirdiğinizde baştan köprü ayarı yapmak istemesidir. floyd rose damgası olmayanlardan uzak durulması gereken bir sistemdir.
    ... wastrel
  5. 5.
    sesi hem pese hem de tize çekebilmeye olanak verir..sabit olmayan köprü sistemeni dayanan tremolo şekli.. kaliteli gitarlarda olmayınca son derece can sıkıcı bir olay haline gelir. tel kopması, akort tutmama gibi sorunlara sebep olur. pahalı ve iyi gitarlarda (iyi ibanez, jackson modelleri gibi) güzel sonuçlar verir. gitardan bir çok değişik ses almanıza yardımcıdır. (bkz: steve vai)ile özdeşleşmiştir..
    ... sanitarium
  6. 6.
    sustaine çok önemli bir etkisi olmayan,* sahnedeyken teli koparsa insanın başına bela açacak aksan. iki saat ayar gerektirir. muhakkak sabit köprülü bir gitara sahip olunmalıdır. fendere asla takılmamalıdır.
    ... exelance
  7. 7.
    Gitara yeni başlayanların gitar alırken bu özelliği mevcut bi gitar almamaları tavsiye edilir genelde...
    ... bellum
  8. 8.
    yeni başlayanlar ritm atarken telleri kapatarak çaldığı zaman ister istemez floyd rose'u titretirler ve bu da ritmin bozulmasına kulak tırmalamasına neden olur. bunun için biraz işi kaptıktan sonra böyle bir gitara sahip olmaları önerilir.
    1 ... exelance
  9. 9.
    "steve vai" dememe sebep olan kelime..
    ... kakabanga
  10. 10.
    bir elektro gitarın olmazsa olmazıdır. çift yönlü floyd rose sistemleri yeni başlayanlara genelde tavsiye edilmez. dikkatli kullanılması gerekir. aksi takdirdie gitarın akordunu bozabilir, hatta tellerini bile kopartabilirsiniz.
    -1 ... firsatci kerim