bugün

Bilginin doğası, kapsamı ve kaynağı ile ilgilenen, dolayısıyla bilgi felsefesi olarak da adlandırılan bir felsefe dalıdır.
bilgi türlerini sınırlandırmaktır. açık oturumlarda veya birebir tartışmalarda göz önüne alınmadığı sürece tıpkı sözlükteki gibi ateist-dinci tartışmaları ortaya çıkar.

edit: eksik sözcük kullanımı.
sosyal bilimlerin, aslında bilim olmadığı argümanını ileri sürenleri ve bilgi hakkında birçok şeyi derinlemesine ele alan bilgi felsefesidir.
bilgi felsefesi olarak tanımlanır. bilgiye nasıl ulaşılacağı konusundaki ilke ve yollara işaret eden bir felsefe dalıdır.
bir zamanlar facebook'ta 1 milyon küsür takipçiye sahip olan ve benimde takip ettiğim sayfa.
bilgi felsefesidir.
bilimsel bilginin, bilgisel düzeydeki yetkinliğini soruşturan felsefedir.
Temel kavramları; doğruluk, gerçeklik ve temellendirmeye dayalı bir felsefe dalıdır.
Yunanca episteme (bilgi) ve logos (bilim, açıklama, gerekçe, öğreti) sözcüklerinin birleşiminden oluşmuştur. Türkçedeki karşılığı bilgibilim veya bilgi teorisi adıyla bilinir. bilgi edinme ve bilme konuları üzerinde durur.

-bilginin kaynakları nedir? bilgi nerenden gelir?

-bilginin niceliği ve doğası nedir? zihnin algıladığı dışında başka bir dünya var mıdır?

-bilginin gerçekliği ve güvenilirliği nedir? doğruyu yanlıştan nasıl ayırt edebilirim? bilgilerimiz gerçeğe uygun mu?

gibi sorular sorar.
Bilgi sorunsalının aşılması için, bir takım sorular sorarak ''Hakikat''i arayan bir disiplindir.
bilginin doğasını, kaynağını ve sınırlarını inceleyen bir alandır. Bir şeyi bilmek ne demektir? işte bunu epistemoloji inceler.

olum niye eksilediniz lan bilgi içerikli diye mi:(.
Epistemoloji, bilginin doğası, kapsamı ve kaynağı ile ilgilenen felsefe dalıdır.
bilgi felsefesidir. doğru bilgi var mıdır yok mudur onu tartışır ama yine sonuca varılamaz swh o kadar adam bir araya gelip bi sonuca varamıyor yaw
"bir şey biliyorsam o da hiç bir şey bilmediğimdir."
sayısallar için ygs'den sonra hafızadan silinen terimler bir tanesi. bilgi felsefesi.
öncelikle bilginin imkanı ve imkansızlığına ilişkin konuları ele almaktadır. Yani bilgi felsefesinin temel konusu, bilginin mümkün olup olmadığıdır.

insanın kendi bilgi yetilerinden ya da araçlarından,duyularından, algılarından, gözlem ve deney yapabilme kabiliyetinden şüphe etmeye başlaması oldukça ileri bir bilinç ve birikim seviyesi gerektirmektedir.
Bilginin doğasını inceleyen felsefi disiplin.
basbakan ahmet davutoglunun basbakan ilan edildigi gun yaptigi konusmayi ve epistemolojik problem ne lan diyen cahil guruhu hatirlatir. aklima geldikce hala gulerim.
mutlak bilgi deneyle ispat edilebilendir. bunun dışındakiler bilgi olma konusunun dışına çıkar materyalizmde.

ama felsefik anlamda epistemoloji bilginin ne olduğunu ve varlığını sorgular. yani birçok akım ve terimi içinde barındıran genel bir kavramdır.
Bilgi felsefesi.
Bilgi felsefesinin artistik ismidir. Günlük hayatta insan bi su verir yerine homo sapiens bi su verir demiyosan bu kelimeyi kullanmanın da bi manası yok bence.
türkçe olarak bilgi felsefesi kullanılmasının daha doğru olduğunu düşünen kimselere sormak istiyorum: antik yunanca olan bu kelimede geçen "episteme" yani "bilgi" dediğimiz bu kelime ile türkçedeki bilgi 'anlam' bakımından örtüşür mü?

daha basit izah edeyim:
gnoseoloji de bilgi felsefesi demektir.
epistemoloji de bilgi felsefesi demektir.

ama bunlar farklı?

yani?

episteme olarak bilgi ile gnosis olarak bilgi farklıdır. bu yüzden epistemoloji yerine "bilgi felsefesi" demek doğru değil, yanlıştır; başka bir deyişle eksiktir. antik yunancada bilgi kelimesine karşılık gelen ondan fazla kelime vardır. yukarıdaki episteme bilişsel bilgiye işaret eder, gnosis ise tinsel bilgidir. bilgi felsefesi dediğinizde ikisinden hangisini söylediğinizi ifade etmiş olmazsınız.

lütfen episteme sahibi olmadan fikir sahibi olmayalım.
“Gerekçelendirme, doğru inancı bilgi yapar mı?” ve “Kesin bilgi mümkün müdür?” gibi önemli soruları ele alan felsefi disiplin.
felsefede; bilginin doğası, kökenleri ve boyutları ile ilgilenen dala verilen isim.
bilginin ne olduğuyla, yani bilgi tanımıyla ilgili bilim dalı.
edmund gettier'in ''gerekçelendirilmiş doğru inanç bilgi midir?'' adlı makalesinde çağdaş epistemoloji literatüründe geleneksel bilgi tanımı kabul edilen ''gerekçelendirilmiş doğru inanç bilgidir.'' tanımına yaptığı itiraz çağdaş epistemoloji'deki tartışmaların odak noktasıdır. gettier'in ilgili tanıma yaptığı itiraz, platon'un theaetetus eserinde sokrates'ın doğru inanç tanımına yaptığı itiraza benzemektedir:
bir hakim suçsuz bir zanlıyı bir avukatın yalana dayanan savunmasına kanarak suçsuz kabul ettiğinde o hakim suçsuz kişinin suçsuz olduğunu bilmiyordur. sokrates'a göre bu durumda hakim suçsuz kişinin suçsuz olduğuna inanıyordur ve bu inancı doğru inançtır ama aynı hakim suçsuz kişinin suçsuz olduğunu bilmiyordur. dolayısıyla her doğru inanç bilgi olmadığından bilgiye doğru inanç denemez.
ancak, william kingdon clifford'un ''bir şeye yetersiz delile dayanarak inanmak, herkes için, her zaman ve her yerde yanlıştır.'' sözü dikkate alınarak doğru inancın doğruluğuna yeni bir özellik kazandırıldığında, yani; doğru inanç, bir önermeye yeterli delile dayanarak inanma olarak tanımlandığında sokrates'ın ''doğru inanç bilgidir.'' tanımına yaptığı itirazdan ve gettier'in geleneksel bilgi tanımına yaptığı itirazdan etkilenmeyen bir ''doğru inanç bilgidir.'' tanımı elde etmek mümkün. çünkü söz konusu örnekte hakim yetersiz delile dayanarak suçsuz zanlının suçsuz olduğuna inanmaktadır. aynı durum gettier örneklerinde de geçerlidir.