bugün

-babaannemin kıçını öp!
-neeeeee!

-pat küt, çat çut, çtong, çötenek: bodoffff!
eger baba karakter 50 kisiyle dövüsmek zorunda kaldiysa, baba karaktere 2 kisiden fazla kimse saldirmaz! geriye kalan 48'i arka planda sacma sapan hareketler yapar!

misal vermek gerekirse:

http://www.youtube.com/watch?v=5q9kYKtvYU0
esas adamımız öldüresiye dayak yerken, artık ağzından taharet borusu gibi kan akıtırken ve yerde iki seksen yatarken bir anda aklına ölen sevgilisi/karısı/ailesi vs. gelir veya 2. başrolde oynayan eleman(ki koçu veya hocası olur, ya da filmde alakasız bi yerde tanıştığı kanka) ring'in yanından buna ağır çekimde gaz verir. ve bizim folloş-u hacemat olmuş adam da kalktığı gibi esas kötü adamın kırılmadık kemiğini, morartılmadık hücresini bırakmaz(tabi gaz müzik eşliğinde). seviyorum üçüncü sınıf abd filmlerini, akşam vakitlerinde show tv'de bu dandirik filmler paso gösterilirdi bi ara...
bruce lee'nin cıkardığı seslerle motive olup figüranları saniyelik dövmesi fakat çelimsiz görününen yaşlı kötü karaterde zorlanması ama çıkardıgı son cırtlak ses ile kötü karakterin işini bitirmesi her filminin alışılmış gidiş hatıdır.
bir de dövüşürken "şimdi tanrının kim olduğunu göreceksin aşağılık herif. ömrüm boyunca bu anı bekledim. Annene de tecavüz eden bendim.Sen bir pisliksin dostum" gibicesinden psikanalitik sohbetler olmazsa olmazdır. Bugüne kadar "gel lan buraya ecdadını zektiğimin çocuğu ağzına mıçacam senin" tarzı bir diyaloğa rastlanmamıştır.
en önemli klişe de ana karaktere kötü adamların sürekli tek başlarına dalmaları. yahu öyle yaparak teker teker sopa yiyeceğinize aynı anda saldırın adama da bitirin işini. mazoşistseniz o ayrı tabi.
esas adamdan önce dövülmesi gereken, diğer figüranlardan daha yetenekli ve birlikte çok iyi dövüşen ikilinin örnek verilebileceği klişelerdir.
ana karakter kötü adamları bir yumrukta öldürürken, kendisi 10 kurşunla bile zor ölür, yada ölmez sonra intikam alır.
holywood filmleri için:

- ana karakter sevdiği kızı ya da çocuklarını görene kadar bi kova dayak yer. dayağın ortasında sevdiğiyle yakaladığı göz teması kaslarını çalıştırır, terini soğutur, açlığını giderir hatta abimiz aniden ereksiyon olur. sonrasında kötü adamın kıçından kan alır.

- kendilerine özgü dövüş (bkz: dövüş mü döğüş mü) (bkz: döğüştü lan galiba) (bkz: yok mına koyayım söğüş) evet evet dövüş teknikleri vardır. kartal pençesi, jaguar ensesi, ayı kanadı, kurt pisisi, ejderha osuruğu (bkz: osuruk mu usuruk mu) (bkz: lan bi sus) gibi.

- hiçbiri karateyi karate salonlarında öğrenmezler. gider en olamdık yerde dayak yer ve ilerde karate ustası olacak adam tarafından kurtarılırlar. karate hocalarıda pek bir nazlıdır. öle hemen öğretmez. baya bi mırın kırın eder, sonradan eğitim vermeye başlar.
her yumruktan "pukuaa" diye ses çıkması.
sao sebastiao katedrali - rio de janeiro, brezilya.
kötü adamların dayak yedikten sonra içine düşecekleri bir havuz veya havada uçarken kıracakları alakasız bir cam olmazsa olmazdır.
heyecan katmak için uygulanan taktik çoğu zaman aynıdır. başrol elemanı önce sağlam bir dayak yer, sonra bir anda gaza gelip kazanır dövüşü.
esas karakterlerin kafaları kırılsa dübürlerinde olmaz ama ağızları kanadı mı malkoçoğlu kesilir her biri.
başroldeki eleman ilk başta dayak yer, sonra rövanş için gece gündüz demez çalışır çabalar ve rövanş maçında rakibini indirir.