bugün

eşlerin boşanması veya eşlerden birinin ölmesi durumunda kişinin içinde bulunduğu medeni haldir.
genelde bayanlara verilen sifattir.
(bkz: dul)
baskı hissetmeye başlamaktır.
kadınsanız milletin "kesin verir" düşüncesinde bakışlarıyla karşılaşırsınız. erkekseniz bir problem yoktur.
yarım kalmaktır çoğu zaman.

bu nedenle kimisi nasılsa yarım diye üstünüze gelir, hakkınıza tecavüz etmeye kalkar, kimisi de yarım kalan tarafınızı doldurma bahanesiyle süistimale yeltenir.
musluman ulkelerdeki asiri tabulasmis durum

hz. peygamber bile dul birisi ile evlenmekte sakinca gormemisken yobaz zihniyetin urunudur baskilar.
Genç yaşta dul kalmak, hem psikolojik hem de ekonomik olarak büyük bir yükü tek başına üstlenmeyi gerektirir.
Hayırdır sedoş kocan miı boşadı boş ver sana koca mı yok.
Biri gider, biri gelir. Yarın ne olur kim bilir...
Aklın fikrin totoroşluk lan Kartoncu.

La sürekli trakya ormanlarında takılan sensin.
Issız orman kuytularında Vurdurmaktan dübürün bolu tüneli gibidir ha.

Dul kalmak, ayrılmak, boşanmak sonucu olmaz, eşin vefat etmesi sonucu eşsiz kalma durumudur.

Günlük dilde boşanmış kişiler için de kullanılsa da, Türk Dil Kurumu (TDK) tanımına göre eşin vefat etmesi anlamına gelir.
© copyright 2005 - 2026