bugün
- giresun da otobüs durağında bekleyen turist kız4
- içtim şarabı13
- akepe neden kültürel hegemonyayı ele geçiremedi9
- bazen şık bazen relax mod2
- insanın geçmişinin karanlık olması6
- insan olmaya ceyrek kala3
- türkiye bedava para kazananlar ülkesidir2
- aşure yapan sözlük kızları7
- kadir inanır22
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet17
- bik bik'in mutfağına konuk olmak7
- en son ne yediniz2
- rakı sevmemek6
- trolluğun zeka gerektirdiği gerçeği3
- tas kafa traşlı hırt sorunu5
- yalaka2
- sözlük kızlarını harika yapan detaylar7
- 7 aydır berlinde yaşıyorum soruları alayım7
- okumuş hırt2
- görücü usulü2
- bu sıcakta karpuz tarlasında çalışmak4
- şeriatçıları afganistana sürmek4
- kezoya baka baka yağlarını eritmek2
- sophia osako2
- fight club5
- sözlükteki gizli düşmanım6
- dünya da her insanın bir ismi olması3
- iran'ın abd saldırısına karşılık tehdidi5
- kemalist dünya24
- bioloji2
- cevcet2
- hayattaki şans seviyeniz4
- çok güzel ama manyak kadın7
- her insanın bir cini olması5
- mustafa kemal atatürk7
- hesabı gizliye almak3
- anın görüntüsü20
- aylık 395 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- kaşar5
- kitabı yazarın mezarına bırakıp gitmek6
- üniversitelerin gereksiz olması16
- portekiz'in dünya kupası kazanma ihtimali3
- yagmurcu3
- true'nun çaylak olması16
- osurdum3
- içinden canavar çıkan insan4
- yapay zeka ile flört uygulaması yazmak2
- ilk sevgiliyle evlenmek4
- ye kürküm ye2
- aylık 394 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
insanı ayrı bir kademeye yükselten, Kültür gelişimi açısından iyi ve gelecek için faydalı bir olaydır.
4 dil bilmek, henuz basimi goge erdirmedi.
insanın ufkunu açan, dünyayı algılamasını kolaylaştıran mevzu.
tabi bu topraklarda avantajları da var dezavantajları da.
kullanabileceğin bir alan olmadıktan sonra kaç dil bildiğinin pek önemi yok.
kalburüstü yaşıyorsan ve rahatlıkla, huzurla hareket edebiliyorsan hazzı daha iyi.
ancak sıkıntılı bir hayatın varsa, huzursuzsan dil bilmek pek önem arz etmez maalesef.
yerini buldurmak önemli, gerisi keyifli geçer.
tabi bu topraklarda avantajları da var dezavantajları da.
kullanabileceğin bir alan olmadıktan sonra kaç dil bildiğinin pek önemi yok.
kalburüstü yaşıyorsan ve rahatlıkla, huzurla hareket edebiliyorsan hazzı daha iyi.
ancak sıkıntılı bir hayatın varsa, huzursuzsan dil bilmek pek önem arz etmez maalesef.
yerini buldurmak önemli, gerisi keyifli geçer.
bir bütündür. mesela yazılı ingilizcede iyi olup ingilizce bir belgeselin ne anlattığını anlamamak bünyede ibrahim tatlıses hüznü yaratabilir. ne belgeseli, esl-lab.com 'daki easy seviyesindeki ingilizce konuşmaların yarısını anlamamak kendine zekanı sorgulatır.
Dil bilmek için YDS ye gerek yok ki önemli olan karsidakiyle anlasabilmek.
Amerikalilarin ingilizlerin kaçi yds de 100 çekebilir ki.
Bu şeye benziyor çocukluktan beri türkçe konusmamiza rağmen Hangimiz univ sınavında turkce dil bilgisini fulledi ki yada türkçe sınavlarımız hep yüz muydu Hayır ama birbirimizi anlıyoruz.
Amerikalilarin ingilizlerin kaçi yds de 100 çekebilir ki.
Bu şeye benziyor çocukluktan beri türkçe konusmamiza rağmen Hangimiz univ sınavında turkce dil bilgisini fulledi ki yada türkçe sınavlarımız hep yüz muydu Hayır ama birbirimizi anlıyoruz.
2-3 dil biliyorum?
bak bak yds imiş dil yeterliliğinin ölçüsü. yok ya.
bak bak yds imiş dil yeterliliğinin ölçüsü. yok ya.
Bir edinme sürecidir. Ömür boyu devam eder.
Beceri seviyesi kullanım şekline, ihtiyaca, motivasyona, yatkınlığa göre değişir. Kapalıçarşı'daki esnaf ürününü satabilecek kadar belli cümle kalıplarını ve iletişim stratejilerini biliyorsa rahatlıkla ben şu dili biliyorum diyebilir. Diğer yandan Üniversitedeki bir öğretim üyesi yabancı bir dilde foucault'dan bahsederken eleştirel bağlamda tartışılan tüm ideolojilerin eşit olmayan bir güç dengesi içinde belli bir toplumsal söylem üzerinden oluşturulup defalarca kez yapı-söküm döngüsü sonucunda tekrar ve tekrar anlamlandırılması ile ilgili bir saatlik bir ders anlatamıyorsa o dili biliyorum diyemez.
Sonuç olarak dil karşındakine derdini anlatabilme becerisi ise ve herkesin derdine kimse karışamazsa çok da genel geçer kriterler üzerinden insanları yargılamak aklıselim bir hareket olmaz diye düşünüyorum. Burada ayrımı yapılması gereken konu kullanım amacının basit ya da karmaşık olması değil de dil yetkinliği olmalı. Are you kola diyen biri de karşısındakine derdini anlatır fakat bunu dil ile yapmaz kesinlikle sskdkf.
Beceri seviyesi kullanım şekline, ihtiyaca, motivasyona, yatkınlığa göre değişir. Kapalıçarşı'daki esnaf ürününü satabilecek kadar belli cümle kalıplarını ve iletişim stratejilerini biliyorsa rahatlıkla ben şu dili biliyorum diyebilir. Diğer yandan Üniversitedeki bir öğretim üyesi yabancı bir dilde foucault'dan bahsederken eleştirel bağlamda tartışılan tüm ideolojilerin eşit olmayan bir güç dengesi içinde belli bir toplumsal söylem üzerinden oluşturulup defalarca kez yapı-söküm döngüsü sonucunda tekrar ve tekrar anlamlandırılması ile ilgili bir saatlik bir ders anlatamıyorsa o dili biliyorum diyemez.
Sonuç olarak dil karşındakine derdini anlatabilme becerisi ise ve herkesin derdine kimse karışamazsa çok da genel geçer kriterler üzerinden insanları yargılamak aklıselim bir hareket olmaz diye düşünüyorum. Burada ayrımı yapılması gereken konu kullanım amacının basit ya da karmaşık olması değil de dil yetkinliği olmalı. Are you kola diyen biri de karşısındakine derdini anlatır fakat bunu dil ile yapmaz kesinlikle sskdkf.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar