bugün
- bik bik moderatör olsun13
- bir sözlük kızı ile yakınlaşmak13
- arkadaşlar biri var17
- kent lokantası niye bedava değil demek22
- boşuna yaşıyorum hissi18
- anın görüntüsü17
- 22 şubat 2024 sparta prag galatasaray maçı13
- ülkeleri hükümetler değil kişiler kalkındırır8
- avrupanın yarrağı yemesi yakındır19
- evlilik17
- patiswiss15
- ak partiliyi çok fena döven chp belediye başkanı11
- akp seçmeni17
- ali erbaş19
- manyak olmaya karar verdim silik olsun kampanyası13
- escort fiyatlarının güncellenmesi12
- diyanet işleri başkanına audi 6 tahsis edilmesi11
- modern kadinin ucuz ve kolay ulasilabilir olmasi17
- icardi1905 silik olsun kampanyası27
- türkiyede çok abartılan arabalar9
- nervio'ya aşık olmak10
- balayını italyada yapmak isteyen nişanlı14
- futbolcu ismiyle nick almak14
- karınıza range rover alır mısınız22
- chp'li o tekin'in öcalan'ın fotosu ile pozu37
- demet akalın'ın zeka seviyesi12
- gina carano9
- icardi190512
- türkiye işçi partisi10
- çin halk cumhuriyeti8
- ellerim bos gonlum hos9
- bir kadında ilk baktığınız yer neresi27
- kalbin sadece bir kişiyi seveceği saçmalığı10
- ruh okuzu9
- 31 mart 2024 cumhuriyet halk partisinin zaferi8
- sözlük kızlarının don renkleri14
- aynı dizileri tekrar tekrar izlemek8
- karımın çok mutlu olacağı gerçeği13
- kadınların boşanmış erkeğe bakışı9
- merfulu8
- sözlük kızlarının ayakkabıları18
- 23 nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı15
- ups boobss nerelerde ramazan da bitti8
- akrep burcu8
- siklememenin getirdiği huzur12
- yakışıklı erkeği çirkin gösterecek şeyler15
- türk kızlarının beğenmediği erkek tipi12
- eloande'ye koca buluyoruz kampanyası9
- her yaptığı yemeği paylaşan kızın amacı10
- murat kurum kurudu gitti8
yaban düşünce adlı kitabında antropolojik ve sosyolojik temelli görüşlerini anlatan biliminsanı.
yapısalcı antropolojinin kurucusu.
trafik işaretlerini incelerken çok ilginç buluşlar atar ortaya; ona göre, renk sistemi ile doğa insan beyninde yansımaktadır, güneş ışığının spektrumda sıralanışına bakarsak, bir uçta kırmızının, tam karşıt uçta da yeşilin yer aldığını görürüz, kırmızı ise kanın rengidir ve bu niteliği ile korku verir, ilkel toplumlarda da, uygar toplumlarda da kırmızı "tehlike" anlamını kapsar. bundan yola çıkarak, karşıtlık ilkesi gereğince, öbür uçtaki yeşil, "tehlikesizlik" kavramına yol açmıştır. spektrumda ortaya düşen sarı ise, ikisi ortası durumdur, dikkatle beklemeyi simgeler. böylece renk sistemine uygun bir kavramlar dizgesi ortaya çıkar. trafikte kullanılan dizgenin yapısı budur.
antropolog. kendisinin antropolojik açıdan degerlendirilmiş bir çok eseri vardır.
fransız etnoloji bilgini, yapısalcılık (structuralisme) kuramının öncüsüdür. özgün buluşları ile bütün insan bilimlerini etkisi altına almış yaman bir düşünür olarak bütün uygar ülkelerde tanınır da, yazık ki, bizde adını bilen çok azdır.
berke vardar, dil bilim sorunları adlı kitabında, onun dil konusundaki (ve daha başka konulardaki) yeri üzerinde durmuştur.
ünlü bilgin, genel kanıya karşı gelerek, yazının bulunması olayını küçümser... "insanoğlu," diyor bir incelemesinde, "en büyük iki buluşu olan tarım ve hayvanın evcilleştirilmesini yazıdan önce gerçekleştirmiştir." bununla da kalmaz lévy-strauss, yazının, yönetenlerin çıkarından yana, halka karşı bir rol oynamış olduğunu da ileri sürer. yazı uzun bir süre sadece yukarı katlarda bulunanlara, soylulara, yöneticilere, zenginlere özgü bir ayrıcalık olarak kalmıştır; bununla kalsa iyi, yazıyı bilenler, yazı bilmeyen halkı onunla korkutmuşlar, kitabı onların burunlarına burunlarına sokarak cezalar vermişler, "burada ne yazdığını biliyor musunuz?" diyerek yazı bilmeyenlerin ödlerini koparmışlardır. bu yüzden olduğu kuşkusuz, yine lévy-strauss'un anlattığına göre, ilkel bir kabilede, yazı yazmayı öğrendi diye kralı halk alaşağı etmiş, ya da öldürmüş... adamlar bunca ürkmüşler yazıdan.
berke vardar, dil bilim sorunları adlı kitabında, onun dil konusundaki (ve daha başka konulardaki) yeri üzerinde durmuştur.
ünlü bilgin, genel kanıya karşı gelerek, yazının bulunması olayını küçümser... "insanoğlu," diyor bir incelemesinde, "en büyük iki buluşu olan tarım ve hayvanın evcilleştirilmesini yazıdan önce gerçekleştirmiştir." bununla da kalmaz lévy-strauss, yazının, yönetenlerin çıkarından yana, halka karşı bir rol oynamış olduğunu da ileri sürer. yazı uzun bir süre sadece yukarı katlarda bulunanlara, soylulara, yöneticilere, zenginlere özgü bir ayrıcalık olarak kalmıştır; bununla kalsa iyi, yazıyı bilenler, yazı bilmeyen halkı onunla korkutmuşlar, kitabı onların burunlarına burunlarına sokarak cezalar vermişler, "burada ne yazdığını biliyor musunuz?" diyerek yazı bilmeyenlerin ödlerini koparmışlardır. bu yüzden olduğu kuşkusuz, yine lévy-strauss'un anlattığına göre, ilkel bir kabilede, yazı yazmayı öğrendi diye kralı halk alaşağı etmiş, ya da öldürmüş... adamlar bunca ürkmüşler yazıdan.
mitosları incelerken, bunların ilkel insanlardan kalma birtakım eksik işaretler gibi görülmesini ve onlarda ne anlatılıyorsa, söylenmek istenenin o olduğunu önemle belirtir, simgeler gibi görmez mitosları; sözgelişi, mitoslarda insanlar hayvanlarla konuşuyorlar ya da onlarla evleniyorlarsa, denizde ya da gökyüzünde yaşıyorlarsa, topraktan çıkmışlarsa, bize ulaştırılmak istenen haber budur ve biz bu masallardan insanın çok eski geçmişteki yaşamı üstüne birtakım "uslamalara" girişebiliriz.
böyle yaparak ilkel insanla uygar insanın, kafa yapıları bakımından birtakım ortaklıklar gösterdiğini öne sürer.
böyle yaparak ilkel insanla uygar insanın, kafa yapıları bakımından birtakım ortaklıklar gösterdiğini öne sürer.
1908 doğumlu*. 1934-37 yılları arasında Brezilya'da Sao Paulo Üniversitesi'nde sosyoloji profesörlüğü yaptı ve ilk saha çalışmalarını da burada gerçekleştirdi. 1941-45 arası New York'ta New School for Social Research'te ders verdi. 'Dilbilim ve Antropolojide Yapısal Çözümleme' adlı tartışma açıcı makalesini bu dönemde yayımladı. 1950-79 yılları arasında Paris Üniversitesi Uygulamalı Yüksek Araştırmalar Okulu'nda sosyal antropoloji çalışmaları yöneticisi olarak görev aldı. 1959-82 yılları arasında Collège de France'ta yine antropoloji kürsüsünde eğitim verdi. Brezilya'nın yanı sıra, bugünkü Bangladeş'te de alan çalışmaları yapan Lévi-Strauss, 1973'te Académie Française üyeliğine seçildi.*
(bkz: yaban düşünce)
ırk, tarih ve kültür adlı yapıtı yazan * , semiyolojinin ve yapısal antropolojinin kurucusu.
kendisi "demir balta taş baltadan daha iyi değildir; sadece daha farklıdır" diyerek karşılaştırmadaki önemi ve yanlışlığı vurgulamaktadır.
Kitaplarını okumak zorunda olduğum yapı karmaşasi.
antropolog, insanbilim uzmanı. Saussure'ın ilkelerinden etkilenen ilk bilim insanı. efsanelerdeki zengin semboller onu çok cezbetmiştir ve dünya efsaneleri üzerine çalışmıştır. ona göre efsaneler dil gibi egemen ve güçlüdür. her efsane bir 'parole' örneğidir. Strauss efsaneleri anlamak için onların yapısını incelemiştir.
güncel Önemli Başlıklar