bugün
- ismet gurbuz 202418
- telefon sinyali çekmeyen bölgede kaybolmak5
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması16
- küfreden kız iticiliği5
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar17
- 23 haziran 2026 fransa ırak maçı4
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler7
- lise defteri7
- bacak kıllarını almadan şort giyen erkek4
- usta şoförlerden acemi şoförlere tavsiyeler8
- bakire kızla evlenmeyi savunmak5
- ideal sevgilinin en önemli özelliği17
- yeniden üretilse satın alınacak eski arabalar4
- yürüyüş partisi8
- evli çiftlerde tv kumandası kimde olur3
- beyaz otomobil satın almak15
- ankara da nato zirvesi tedbirleri4
- sevgiliye gitmemesi için söylenen sözler5
- aylık 374 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- saba makamı ile okunan ezan4
- türkiye6
- şapkalılar suç örgütü operasyonu2
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle25
- mağaza camına kafa atan ergen genç4
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi11
- göbek adınız2
- düşük iq belirtileri5
- amerika birleşik devletleri6
- rabbin para vermesi4
- askere 79 kilo gidip 100 kilo olarak dönmek3
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı7
- hep aynı şeyleri yaşamak4
- ibne penis nah3
- birader beyler biraderdirler3
- almanya5
- bugün de meme atan olmaması13
- 22 haziran 2026 arjantin avusturya maçı3
- chp'deki değişimciler3
- gelmiş geçmiş en iyi türk teknik direktör2
- 2 buçuk yaşında çocuğuna şarap seçen anne5
- ilgi2
- terlikle dövmek2
- makarna süzmek5
- bir arı bir arıya sen kapat ben arıyım demiş2
- yapay zekaya entry yazdıran yazar5
- yaşlılığınız için insan biriktirin12
- diş ağrısı2
- dna testiyle ırk öğrenmek2
- 65 şut çekip gol atamamak5
- ipkis2
daral gelmiş birinin ağzından çıkan, halini, ahvalini anlatan en ekonomik kelimedir. bunu söyleyen insan akabinde dağlara bayırlara kaçma isteğini dile getirecektir.
- insanlar bunaltıyor beni abicim gidicem dağbaşında yaşıycam amk.
- insanlar bunaltıyor beni abicim gidicem dağbaşında yaşıycam amk.
günümüzde çevremizdeki büyük bir çoğunluğun diline pelesenk olmuş kelime. bunu söyleyenler haksız mı? haksız mıyız? asla.. insan elbette yapısı gereği bunalacaktır. hayatın belli dönemleri, kimi olaylar bedenen ve ruhen yıpratacaktır bizleri. doğamız gereğidir bu. düşünüyorum da hep mutlu olsaydık eminim bu sürekli mutluluktan da bunalırdık. kısacası bunalıyorum kelimesi laf olsun diye ve insanları huzursuz etmek için söylenen bir kelime değildir genellikle. bu kelimeyi doğruluk payı olanlar dışında elbet çevresine nazını çektirmek için bir araç olarak kullananlar da olacaktır. ama bir oran sallamak gerekirse bir insan bunalıyorum dediğinde %95 gerçek anlamda bunalıyordur.*
peki bunalınca ne yapılır? öncelikle mutlu olmanın yollarına başvururuz bir çoğumuz; (bkz: mutlu olmanın en basit yolu), işe yaramazsa elimizdekilerle mutlu olmayı deneriz; (bkz: hayat herkese adil davranmıyor)...
ancak çok gariptir ki bu bunalımların bir çoğu fizyolojik sebeplerden çok ruhani boyutta yaşanmasına rağmen neredeyse hiçbirimizin aklına işin bu boyutu gelmez. evet ben de dahil. dinimi dört dörtlük yaşayan biriyim dersem yalan olur. öyle kendi söküğümü dikmeden başkalarına yol göstermek de değil amacım... ancak allah bize bunaldığımız da bile ne yapmamız gerektiğini inşirah suresinde bildirmiş.* o sürekli yaşadığımız ''içimde bir sıkıntı var'' anlarına panzehir olacak ve bize işin ruhani boyutunu hatırlatacak bu rehberi paylaşmamak da bencillik olur. yani yukarıda yazdığım ''bunalınca ne yapılır'' bölümünden deva bulamazsanız bir de alttaki satırları okuyun derim;
iNŞiRAH SURESi
Rahman Rahim olan Allah'ın adıyla
1- Biz, senin göğsünü yarıp-genişletmedik mi?
2- Ve yükünü indirip-atmadık mı?
3- Ki o, senin belini bükmüştü;
4- Senin zikrini (şanını) yüceltmedik mi?
5- Demek ki, gerçekten zorlukla beraber kolaylık vardır.
6- Gerçekten güçlükle beraber kolaylık vardır.
7- Şu halde boş kaldığın zaman, durmaksızın (dua ve ibadetle) yorulmaya-devam et.
8- Ve yalnızca Rabbine rağbet et.
peki bunalınca ne yapılır? öncelikle mutlu olmanın yollarına başvururuz bir çoğumuz; (bkz: mutlu olmanın en basit yolu), işe yaramazsa elimizdekilerle mutlu olmayı deneriz; (bkz: hayat herkese adil davranmıyor)...
ancak çok gariptir ki bu bunalımların bir çoğu fizyolojik sebeplerden çok ruhani boyutta yaşanmasına rağmen neredeyse hiçbirimizin aklına işin bu boyutu gelmez. evet ben de dahil. dinimi dört dörtlük yaşayan biriyim dersem yalan olur. öyle kendi söküğümü dikmeden başkalarına yol göstermek de değil amacım... ancak allah bize bunaldığımız da bile ne yapmamız gerektiğini inşirah suresinde bildirmiş.* o sürekli yaşadığımız ''içimde bir sıkıntı var'' anlarına panzehir olacak ve bize işin ruhani boyutunu hatırlatacak bu rehberi paylaşmamak da bencillik olur. yani yukarıda yazdığım ''bunalınca ne yapılır'' bölümünden deva bulamazsanız bir de alttaki satırları okuyun derim;
iNŞiRAH SURESi
Rahman Rahim olan Allah'ın adıyla
1- Biz, senin göğsünü yarıp-genişletmedik mi?
2- Ve yükünü indirip-atmadık mı?
3- Ki o, senin belini bükmüştü;
4- Senin zikrini (şanını) yüceltmedik mi?
5- Demek ki, gerçekten zorlukla beraber kolaylık vardır.
6- Gerçekten güçlükle beraber kolaylık vardır.
7- Şu halde boş kaldığın zaman, durmaksızın (dua ve ibadetle) yorulmaya-devam et.
8- Ve yalnızca Rabbine rağbet et.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar