bugün
- ismet gurbuz 202418
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar19
- küfreden kız iticiliği7
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması16
- ankara da nato zirvesi tedbirleri5
- telefon sinyali çekmeyen bölgede kaybolmak5
- ilgi3
- ideal sevgilinin en önemli özelliği17
- lise defteri7
- usta şoförlerden acemi şoförlere tavsiyeler8
- bozulmaması ile meşhur olan şeyler7
- 23 haziran 2026 fransa ırak maçı4
- bacak kıllarını almadan şort giyen erkek4
- bakire kızla evlenmeyi savunmak5
- yürüyüş partisi8
- beyaz otomobil satın almak15
- üstteki yazar hakkında fikrini söyle25
- yeniden üretilse satın alınacak eski arabalar4
- sevgiliye gitmemesi için söylenen sözler5
- uludağ sözlük'ün instagram'a dönmesi11
- türkiye6
- evli çiftlerde tv kumandası kimde olur3
- saba makamı ile okunan ezan4
- mağaza camına kafa atan ergen genç4
- düşük iq belirtileri5
- milli takımı eleştirenleri hapse atma çağrısı7
- bugün de meme atan olmaması13
- aylık 374 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- şapkalılar suç örgütü operasyonu2
- askere 79 kilo gidip 100 kilo olarak dönmek3
- hep aynı şeyleri yaşamak4
- göbek adınız2
- rabbin para vermesi4
- ibne penis nah3
- birader beyler biraderdirler3
- 2 buçuk yaşında çocuğuna şarap seçen anne5
- 22 haziran 2026 arjantin avusturya maçı3
- chp'deki değişimciler3
- makarna süzmek5
- yapay zekaya entry yazdıran yazar5
- yaşlılığınız için insan biriktirin12
- 20 haziran 2026 türkiye paraguay maçı47
- almanya5
- gelmiş geçmiş en iyi türk teknik direktör2
- amerika birleşik devletleri6
- 65 şut çekip gol atamamak5
- eğilirken eliyle göğüs dekoltesini kapatan kız12
- terlikle dövmek2
- bir arı bir arıya sen kapat ben arıyım demiş2
- anın görüntüsü15
günümüzde çevremizdeki büyük bir çoğunluğun diline pelesenk olmuş kelime. bunu söyleyenler haksız mı? haksız mıyız? asla.. insan elbette yapısı gereği bunalacaktır. hayatın belli dönemleri, kimi olaylar bedenen ve ruhen yıpratacaktır bizleri. doğamız gereğidir bu. düşünüyorum da hep mutlu olsaydık eminim bu sürekli mutluluktan da bunalırdık. kısacası bunalıyorum kelimesi laf olsun diye ve insanları huzursuz etmek için söylenen bir kelime değildir genellikle. bu kelimeyi doğruluk payı olanlar dışında elbet çevresine nazını çektirmek için bir araç olarak kullananlar da olacaktır. ama bir oran sallamak gerekirse bir insan bunalıyorum dediğinde %95 gerçek anlamda bunalıyordur.*
peki bunalınca ne yapılır? öncelikle mutlu olmanın yollarına başvururuz bir çoğumuz; (bkz: mutlu olmanın en basit yolu), işe yaramazsa elimizdekilerle mutlu olmayı deneriz; (bkz: hayat herkese adil davranmıyor)...
ancak çok gariptir ki bu bunalımların bir çoğu fizyolojik sebeplerden çok ruhani boyutta yaşanmasına rağmen neredeyse hiçbirimizin aklına işin bu boyutu gelmez. evet ben de dahil. dinimi dört dörtlük yaşayan biriyim dersem yalan olur. öyle kendi söküğümü dikmeden başkalarına yol göstermek de değil amacım... ancak allah bize bunaldığımız da bile ne yapmamız gerektiğini inşirah suresinde bildirmiş.* o sürekli yaşadığımız ''içimde bir sıkıntı var'' anlarına panzehir olacak ve bize işin ruhani boyutunu hatırlatacak bu rehberi paylaşmamak da bencillik olur. yani yukarıda yazdığım ''bunalınca ne yapılır'' bölümünden deva bulamazsanız bir de alttaki satırları okuyun derim;
iNŞiRAH SURESi
Rahman Rahim olan Allah'ın adıyla
1- Biz, senin göğsünü yarıp-genişletmedik mi?
2- Ve yükünü indirip-atmadık mı?
3- Ki o, senin belini bükmüştü;
4- Senin zikrini (şanını) yüceltmedik mi?
5- Demek ki, gerçekten zorlukla beraber kolaylık vardır.
6- Gerçekten güçlükle beraber kolaylık vardır.
7- Şu halde boş kaldığın zaman, durmaksızın (dua ve ibadetle) yorulmaya-devam et.
8- Ve yalnızca Rabbine rağbet et.
peki bunalınca ne yapılır? öncelikle mutlu olmanın yollarına başvururuz bir çoğumuz; (bkz: mutlu olmanın en basit yolu), işe yaramazsa elimizdekilerle mutlu olmayı deneriz; (bkz: hayat herkese adil davranmıyor)...
ancak çok gariptir ki bu bunalımların bir çoğu fizyolojik sebeplerden çok ruhani boyutta yaşanmasına rağmen neredeyse hiçbirimizin aklına işin bu boyutu gelmez. evet ben de dahil. dinimi dört dörtlük yaşayan biriyim dersem yalan olur. öyle kendi söküğümü dikmeden başkalarına yol göstermek de değil amacım... ancak allah bize bunaldığımız da bile ne yapmamız gerektiğini inşirah suresinde bildirmiş.* o sürekli yaşadığımız ''içimde bir sıkıntı var'' anlarına panzehir olacak ve bize işin ruhani boyutunu hatırlatacak bu rehberi paylaşmamak da bencillik olur. yani yukarıda yazdığım ''bunalınca ne yapılır'' bölümünden deva bulamazsanız bir de alttaki satırları okuyun derim;
iNŞiRAH SURESi
Rahman Rahim olan Allah'ın adıyla
1- Biz, senin göğsünü yarıp-genişletmedik mi?
2- Ve yükünü indirip-atmadık mı?
3- Ki o, senin belini bükmüştü;
4- Senin zikrini (şanını) yüceltmedik mi?
5- Demek ki, gerçekten zorlukla beraber kolaylık vardır.
6- Gerçekten güçlükle beraber kolaylık vardır.
7- Şu halde boş kaldığın zaman, durmaksızın (dua ve ibadetle) yorulmaya-devam et.
8- Ve yalnızca Rabbine rağbet et.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar