bugün
- hoşlanılan kıza mesaj atma bahaneleri17
- uludağ sözlüğü geliştirme önerileri11
- 183 yapılı yeşil gözlü beyaz tenli dalgalı saçlı14
- mühendislerin memur olmayı düşünmemesi19
- anın görüntüsü16
- bu günlerde baykar'a saldırılmasının nedeni8
- isviçreden anayasa italyadan ceza kanunu alan ülke10
- erkeklerin bir kere küsünce geri barışmaması8
- başıboş köpek sorunu37
- 0 0 7'nin kafasını tutup ağaca sürtmek8
- fatih ürek ile elti gelin görümce9
- ölen amcasını kredi için bankaya getiren kadın12
- israil'deki atatürk büstü10
- bik bik pilavı11
- sözlükteki fosiller20
- kaybolan eşyayı bulma yöntemleri11
- evleneceği adama evi üzerime yapalım diyen kız21
- uludağ sözlük yakıt tüketimi veritabanı8
- junkman10
- esra'yı aç esra yı11
- türkiyenin artık sefalet listelerinde yer bulması16
- yeşil gözlü 180 üzeri kel olmayan erkek18
- sözlük yazarları şu an nasıl hissediyor20
- sevişmek10
- türk erkeğinin seks konusunda rezalet olması31
- evli 2 kız kardeşin pubgde tanıştığı adama kaçması24
- cumhurbaşkanı olduğumda bakan yapacağım yazarlar9
- fuhuş operasyonunda veresiye defteri bulunması12
- merkez bankası'nın 818 milyar tl zarar etmesi22
- camilerin ahır yapılması24
- güzel sözlük kızları8
- eski sevgiliye dair bir anı bırak9
- evinde silah bulunduran yazarlar19
- yeşil gözlü erkek10
- bik bik'ın aşkı10
- mersin belediyesinin sahilde açtığı pub15
- yahudilerin hitler nefreti mide bulandırıcıdır12
- hakan ural tevfik göksu osman gökçek17
- monako yat kulübünde istakoz yiyen akp'li vekil24
- teleferik kazası11
- necmettin batırel8
- mine çakmakçı'yı nasıl buluyorsunuz16
- israil16
- göster ama elletme durumları16
- 15 nisan 2024 alanyaspor galatasaray maçı26
- sözlükte sevilmeyen bir yazar olmak17
- hakim ziyech15
- hastası olan sözler11
- çekilin aç türkler tatilden geri dönüyor8
- buket aydın'ın da monaco da tatil yapması15
helikopterden helikoptere atlarken şarjör değiştirme efsanesinin oyunlara uyarlanmış halidir.
(bkz: havada kahve içerken ateş etmek)
(bkz: havada kahve içerken ateş etmek)
türkçe adıyla "mermi zamanı"
bu çekim tekniğinin hızlı hareket eden kamera ile alakası yoktur aslında. tam aksine, çekilen nesne ya da kişinin etrafına yerleştirilmiş onlarca "sabit" kamera ya da fotoğraf makinesi kullanılır bullet time görüntüsü elde etmek için.
3ds max ya da benzeri 3d yazılımlarında nesneyi belli kareler arasında hareketsiz bırakarak kamerayı etrafında hareket ettirebilirsiniz elbette, ama gerçek hayatta neo'dan 0.01 saniye içinde yapması gereken hareketi 3 saniyede, hatasız yapmasını isteyemezsiniz.
çekilmek istenen sahnede, oyuncunun etrafındaki kamera ya da fotoğraf makineleri sürekli olarak çekim yapar. yani 30'dan fazla kamera tarafından görüntü aynı anda, farklı açılardan kaydedilir. sonra bu çekimler istenen sırada ve hızda peşpeşe oynatılarak akıcı görüntü elde edilir. makineler tarafından aynı ana ilişkin kareleri sırayla oynattığınızda sanki nesne duruyor, kamera etrafında hareket ediyor gibi olur.
bu teknik aslında ilk sinema filmlerinde bile kullanılmıştır. tabi daha az kamerayla. yapılışı basit olmasına karşın yüksek kalite istenildiğinde aynı ya da çok yakın özelliklere sahip onlarca makinenin eş zamanlı kullanılması gerektiği için düzeneği kurmak zordur.
aşağıdaki resimde bu düzenek görünmektedir.
http://sabia.tic.udc.es/g...plos/m1_bullet-time01.jpg
porto-monaco 2004 şampiyonlar ligi finalinde de bu teknik kullanılarak bazı pozisyonlar gösterilmiştir.
ama stadyum gibi büyük yerlerde kullanılması çok sorun oluşturduğu için sonradan vazgeçilmiş, örümcek kamera kullanımı yaygınlaştırılmıştır.
http://www.youtube.com/watch?v=C0kKQOcHsoc
bu çekim tekniğinin hızlı hareket eden kamera ile alakası yoktur aslında. tam aksine, çekilen nesne ya da kişinin etrafına yerleştirilmiş onlarca "sabit" kamera ya da fotoğraf makinesi kullanılır bullet time görüntüsü elde etmek için.
3ds max ya da benzeri 3d yazılımlarında nesneyi belli kareler arasında hareketsiz bırakarak kamerayı etrafında hareket ettirebilirsiniz elbette, ama gerçek hayatta neo'dan 0.01 saniye içinde yapması gereken hareketi 3 saniyede, hatasız yapmasını isteyemezsiniz.
çekilmek istenen sahnede, oyuncunun etrafındaki kamera ya da fotoğraf makineleri sürekli olarak çekim yapar. yani 30'dan fazla kamera tarafından görüntü aynı anda, farklı açılardan kaydedilir. sonra bu çekimler istenen sırada ve hızda peşpeşe oynatılarak akıcı görüntü elde edilir. makineler tarafından aynı ana ilişkin kareleri sırayla oynattığınızda sanki nesne duruyor, kamera etrafında hareket ediyor gibi olur.
bu teknik aslında ilk sinema filmlerinde bile kullanılmıştır. tabi daha az kamerayla. yapılışı basit olmasına karşın yüksek kalite istenildiğinde aynı ya da çok yakın özelliklere sahip onlarca makinenin eş zamanlı kullanılması gerektiği için düzeneği kurmak zordur.
aşağıdaki resimde bu düzenek görünmektedir.
http://sabia.tic.udc.es/g...plos/m1_bullet-time01.jpg
porto-monaco 2004 şampiyonlar ligi finalinde de bu teknik kullanılarak bazı pozisyonlar gösterilmiştir.
ama stadyum gibi büyük yerlerde kullanılması çok sorun oluşturduğu için sonradan vazgeçilmiş, örümcek kamera kullanımı yaygınlaştırılmıştır.
http://www.youtube.com/watch?v=C0kKQOcHsoc
fear oyununun versiyonlarında da bulunur. max payne'i aratmaz.
(bkz: wanted weapons of fate)
(bkz: arog)
max payne'de yapıldığı anda reload yapılarak karizmanın tavana vurdurulduğu zamandır.
max payne klasiği atraksiyonel hareket..
(bkz: max payne)
matrix ile evlerimize girmiş, çok tutulmuş ve daha sonra bir çok filmde de kullanılmış bir efekttir. keanu reeves in çatıda mermilerden kurtulduğu sahnede ve filmin başında trinity nin havada asılı kaldığı sahne bunlara güzel bir örnektir.
bunun dışında bu tarz efektleri yapabilmek için adobe after effects veya vegas video gibi programlar kullanabilirsiniz.
ancak gerçek bir bullet time efekti yapabilmeniz için slowmotion dan çok daha fazlasına ihtiyacınız vardır. örneğin inanılmaz hızlı hareket eden bir kamera.
bunun dışında bu tarz efektleri yapabilmek için adobe after effects veya vegas video gibi programlar kullanabilirsiniz.
ancak gerçek bir bullet time efekti yapabilmeniz için slowmotion dan çok daha fazlasına ihtiyacınız vardır. örneğin inanılmaz hızlı hareket eden bir kamera.
Kamera haricindeki tum objelerin durmasi olarak bilinen, ilk olarak 1999 yilinda matrix filmi'nde kullanilmis, 3d max ile yapilmasi oldukca kolay olan goruntu efektidir.
Gündemdeki Haberler
güncel Önemli Başlıklar