bugün

hassas bir konu olmakla birlikte, askerde badana yaparken merdivenden düşerek ölen askerin de pkkyla çatışırken ölen askerin de şehit olarak adlandırılması karşısında bunda bi problem var dediğim durum. benim bildiğim şehit vatanı ve milletinin bağımsızlığı, toprağı ve kurtuluşu için ölen kimsedir. yani benim anladığım, örneğin amerikan askerleri ırakta savaşta ölmelerine rağmen şehit değildir. çünkü ulvi bir göreve hizmet etmemektedirler. bunun yanında o boya yapan merhuma ise sadece allah rahmet eylesin denir.şehit değil.
şehadetin kime nasip olacağını ancak allah bilir. sabah işine giderken bir trafik kazasında ölen bir adamın şehadet şerbetini içmiş olmasının mümkün olabileceği gibi, savaşta ölen bir asker şehitlik merebesine ulaşamamış olabilir.
Madem asker ocağında ölen her askerin şehit olması umuluyor ve madem bunu ancak Allah bilir, bu konuda bizim önceden yorum yapmamızın da bir manası yok, sonuçta kabaca bakarsak hepimiz vatanımız için çalışıyoruz, o halde ya hepimiz öldüğümüzde şehit olma umuduyla toprağa verilmeliyiz ya da birileri üzülmesin diye yapıldığı öne sürülen bu çifte standarta hafiften bir ayar çekilmeli. *
askerocaginda olen her askerimiz malesef sehit degildir, zira sehitlik icin bir takim sartlar gerekir. herseyden once sehitlik bir dini kavramdir. fikih meselesidir. bu konuda hukumleri belirten bilimadamlari olen bir kimseye sehit verilebilmesi icin asagida belirtilen durumlarda vefat etmeleri gerektigini yazmislardir;
1- mevtanin din, vatan gibi ulvi degerler icin savasirken vefat etmis olmasi.
2-isyankarlar vb. tarafindan oldurulmus askerler.buraya pkk. tarafindan sehit edilmis askerlerimiz dahildir.
3-yanarak yada bogularak vefat eden kisiler.
4-bilim yolunda vefat eden kisiler.(buradaki bilimden kasit islami bilgidir)

bu kisimlarin haricinde kalan kisiler sehit sayilmazlar. yani bir kisi evinden cikipta ise giderken yolda vefat etse ona sehit denilmez.
sehitligin approved olmasi icinse en onemli sart o kisinin dini butun musluman olmasi lazimdir. islamin sartlarina eksiksiz inanmasi ve onlari kabul etmesi icap eder. bunun haricinde demokrasi sehidi, hede sehidi hode sehidi gibi tabirler gereksizdir.
(bkz: silah altında olmak)
şehit sayılması için silah altında olması yeterlidir...illaki çatışma sırasında ölmesi gerekmez...
söz söylemenin bize düşmeyeceği konu ,
tartışmanın bir yere varmayacağı konu ,
muhabbet konusu olduğunda konunun içindeki insanları yaralayan konu.
şehitlik dini bir kavram değildir. daha doğrusu "sadece" dini uğruna ölenlere şehit denmez. askerde her olenin sehit sayilmasi konusunu ele alırsak -ki zaten konu bu- burda dinle ilgili bir durum yoktur. "vatanı" uğruna ölmekten bahsediliyordur. askerde birinin şehit sayılabilmesi için illa da düşman tarafından silahla, bıçakla vb. ile öldürülmesi gerekmez. eğer "vatani görev" başındayken öldüyse şehittir. koğuşun duvarlarını boyamak da bir vatani görevdir, ölen şehittir. ama koğuşta birbirleriyle şakalaşan askerlerden birinin ölmesi şehitlik değil, bildiğin mallıktır.
dinimizde* sırf babası gönderdi diye bakkala giderken kazara ölen bir çocuğun bile sehit sayıldığını bilmeyenlerin tartıştığı konu.
bu vatanı sırtında cepheye mermi taşırken vurulan nice kadınlar da kurtardı ve onlar da şehittiler.
bu vatanı askerine postal, kıyafet dikerken açlıktan, hastalıktan ölen çocuklar da kurtardı ve onlar da şehittiler.
bu vatanı cepheye bir pusula taşırkan soğuktan ölen atlılar da kurtardı ve onlar da şehittiler.
sadece asker olmak önemli değildir, her şartta vatanı savunan siviller de şehittir. ayrıca bir insanın illaki vatan savunması gerekmez şehit olmak için, yürekten isterse şehit olmayı allah ta kabul ederse o adam da şehittir.

edit: sadece çatışma da ölmesi değil koğuşun da uyurken bile ölen asker şehittir.
askerlik yan gelip yatma yeri değildir zihniyetinin bir uzantısıdır. askerliği küçük görmektir aksini iddia etmek. şehadet köken olarak dini bir kavramdır ancak vatan borcunu öderken hayatını kaybetmekte bir şehitliktir.
askerde her ölen tabiki şehit olmaz, bu durumda ailelere haber verilirken oğlunuz şehit oldu denilmez, oğlunuz eğitim zaiyati oldu denilir.
din alimlerinin askerde ölenin şehit sayılacağının belirtmelerinin sebebi, şahsın askerde bulunma nedeninin ulviliğidir, vatanına hizmet etmek için oradadır, vatanı görevini yerine getirmektedir. ha burdur'da topçu tugayında ayağı kayıp düşüp ölen bir asker ne kadar vatani savunma için oradadır ve hangi hizmeti görmektedir şüphelidir, nitekim aslolan da kimin şehit olup olmadığı konusundaki tek karar merciinin yatarıcı olmasıdır.
devlet gözüyle öyle sayılsa da gerçekte öyle değildir. iman edip etmemen önemli.
insanın şehitliğe yüklediği anlam olarak doğrudur.
şöyle ki:
o duruma, inançta da geçen bir mertebe, rütbe, bir isim verilmesi icap ettiğinden
şehitlik denmiştir.
insan o merhuma bir isim vermiştir
tıpkı yarası onu öldürmeyene
gazi dediği gibi...
"hayır öyle gazi olunmaz!" diyor muyuz?!

şehitliğin manevi, ilk ve asıl anlamı olan şehitlik ise
en kaba tabiri ile
sadece haçlı seferi karşısında ölürsen alabileceğin bir rütbedir.
artık ölümsüz bir din savaşçısısındır.

ha beni zorla orduya soktular,
aslında benim bu uğurda zerre ölesim yoktu aga diyecek olanlar içindir ki
şehadet mertebesinin kimlere verileceği
sadece yüce allahın bilgisindedir.

şehit olmuş askerlerimizin ruhu
sonsuza kadar şad olsun.
allah onlardan razı olsun...