bugün

beckett'in 1954 de yazdığı ünlü oyunudur act without words. diğer oyunları olan godot ve endgameden de izler taşır bu oyun. haliyle aynı yazarın ürünleridir. aynı varoluşsal duurmlar, anlamsız dönüş ve karakterlerin sisfosvari durumları.

oynun birinci bölümü karakterin hamamoğlanıvari olarak sağdan ve solan atılması ve şartı refleksin hayvanlarda nasıl işlediyse onda da aynı durumda işler şekilde devamı ile süregider. ama bu atılmanın özünde sembolik bir anlamı vardır, heidegger in ''geworfenheit(ingilazca-thrownnes türkçe atılmışlık/fırlatılmışlık) varoluşsal anlamda buşekilde ifade edilmektedir, bunun yanında bu fırlatılmışlık da kişinin isteğine tabi değildir. (bu vesileyle şöle Allah'ın sopası bir yerden bir tarafına tekerlek devşirip çıkar ve karakterlerimizin kafasına kafasına, kafasına kafasına(vurgu amacıyla) çakar. zaten kişi seçmediği ve bitip sınırlanmışlık içersinde bulur. o defalarca bu alanı terk etmek istemesine rağmen defalarca varoluşun alanına atılarak ve kendi elinde olmayan güçlerce kontrol edilip, maytap geçilerek pasif hale getirilir.

bunların yanında, onu cezbetmek için yukarıdan bir sürahi su iner fakat o suya ulaşamaz çünkü her seferinde su daha da yükselmektedir. bunun için gökten inen küpleri kullanır ama insanca değil maymunca gerçekleşmektedir bu. daha doğrusu araştırmalara göre, maymunlara yapılan deneyler doğrultusunda-wolfan koeler-mentality of apes- maymunlar muza ulaşmasına rağmen, bizim kahramanımız bir sürahi su tarafından insan olmasına rağmen evrimin yönü-yüca rabbımın kudretiyle-ters çevrilir ve bizim karakterimiz bir sürahi su tarafından maymun edilir. bunun yanında bu kahramanımızın durumu, sürekli gösterip gösterip vermemek süretiyle dağ taş tarafından maymun maskara edilen zeus'un güççük oğlu tantalus'u canlandırmaktadır. onun ezası ebedi açlık ve suszluktur, çünkü birşey yemeğe yeltendiğinde dal nanik nanik yapar su içmeye yeltendiğinde su bile geri geri çekilerek ya eşeğin kıçına kaçar ya da işin suyunu çıkarır.

fakat karakterimizin aklı başına gelmiştir bu tür denemelerden sonra artık dış dünyanın deneyimlenmesiyle artık etrafındaki dünya nimetlerine karşı duyarsızlaşmıştır. hatta sürahiye bile dikkat etmez artık. bundan dolayı artık dış dünyadan ziyade kendi iç dünyasına güvenmeye başlar.

act without words 2'de biraz bu iç dünyanın anlatımıdır. aynı zamanda bu eserin ikinci bölümü ''beckett on film'' projesince filmleştirilmiştir; diğer oyunlarının olduğu gibi.