bugün
- kadınlar neden aldatır8
- sözlükteki zengin yazarlar4
- sözlükteki üstü kapalı erkek nefreti9
- selahattin demirtaş övücüsü halk tv6
- her türk kızını türbanlı zanneden gavur3
- profiline kendi resmini koyan yazarın asıl amacı6
- spora vakit ayıramayan erkek oje sürsün7
- aylık 379 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- eski sevgilinin 1 haftada yeni sevgili yapması8
- akrep kadını başak erkeği uyumu2
- modern sanatın duvara muz bantlamak olması4
- donald trump4
- gocu yla bilek güreşi yapmak6
- 23 haziran 2026 ürdün cezayir maçı3
- türk siyasetçiliği yapan araplar4
- iyi araba kullanan iyi sevişir3
- dut ağacı5
- 2026 dünya kupası15
- forlove192
- demirtaş'ın kılıçdaroğlu ile görüşmeyi reddetmesi2
- sürekli esnemek3
- sözlüğe fotoğraf atmayanların özgüvensiz sanılması19
- altin2
- performans sanatçısı3
- sözlük erkekleri aranıyor mu6
- sözlük yazarlarının bileklikleri6
- karı hoplatmak3
- karşı cinste bağımlılık yapan şeyler4
- chp'deki değişimciler5
- sedat pekmez12
- orospum2
- yagmurcu ile revani yemek4
- kabullenince huzur veren gerçekler5
- akp'nin cumhurbaşkanı adayının erdoğan olması8
- selahattin demirtaş cilalı apo dur3
- eren ali bingöl2
- cebinde parası olmayan fakir erkek3
- 23 haziran 2026 norveç senegal maçı2
- 2026 dünya kupası finalini kim oynar20
- sevgili yapınca her şeyden elini ayağını çekmek3
- 23 haziran 2026 fransa ırak maçı6
- agresif süs köpeği3
- türkiye eyalet haritası2
- aylık 378 bin tl iyi para mıdır sorunsalı2
- sen benim kim oldugumu biliyo musun2
- utanmadan şort giyen erkek7
- muşlettin amca4
- bir kadını araba park ederken izlemek5
- türkiye'nin asla düzelemeyecek olmasının sebebi15
- duşta şarkı söylemek2
nefes için ilk söylenecek şey milliyetçi, militarist bir film olmadığıdır. vatan, bayrak, nöbet, kahramanlık hepsi var ama milliyetçi değil. milliyetçi duygularla filme gidecek olanlar hayal kırıklığı yaşar. bayanlarda pek hoşlanmaz çünkü erkek filmi nefes. gemide gibi erkek filmi. hatta iki erkeğin kapışmasına indirgenecek kadar erkek filmi. o yüzden kız arkadaşınızla, eşinizle gitmeyin derim. bayanlara da pek tavsiye etmem, beğenmeme ihtimalleri yüksek çünkü.
ama film genel olarak çok başarılı, atmosfer gayet güzel aktarılmış. kendinizi orada, o soğuk tepede, o çatışmada hissediyorsunuz ve bunun için fazla zorlanmıyorsunuz. askerliğini yapmış, hele ki doğuda yapmış iseniz "aynısını çekmiş adam*" diyosunuz. eksiklikler, yanlışlıklar yok mu; var tabiki. filmin en büyük eksiği inancının olmaması (belki de o yüzden millyetçi değil), kurgu da sorunlarının oluşu, duygusal sahneler fazla serpiştirilememiş, komutanın psikolojisi son bölümde daha iyi verilebilirmiş.
ama yinede levent semerci iyi iş çıkartmış. sinemada izlenmeyi hakeden bir film nefes.
--spoiler--
öyle sahneler varki insanın kanını donduruyor. kadın teröristin durumu...ağır yaralı, can çekişir halde masada yatarken televizyonda kendisiyle aynı yaşlardaki kızın, güzellik yarışması için kampa katılmasını anlatması. ve tabiki baskın sahnesi...o cendereden çıkmanın imkansızlığı, komutanın bunun farkında olması, ekibinin zayıf oluşunun da farkında olması, kendine güvenmeyenlerin, sevmeyenlerin de olduğunun farkında olduğu gibi (kentlilerin kendini sevmemesinde de gönderme var tabiki) ama en sevdiği arkadaşının intikamını alamazsa bununla yaşamayacağını da bilmesi, doktor'un da komutanı kafaya takmasa zayiatsız bir baskın yapabilecekken, komutanı öldürmek için gelişi ve iki tarafında sağlam zayiat vermesi. doktor'un yüzünün hiç gösterilmemesi. komutanın, uyumayın uyarısının etkili olması (ama bu keşke daha belirgin olsaydı) ve nöbetçilerin baskına uyanık halde yakalanması (ama bir cenderenin içindeler işte, üzeri teneke bir binada ne kadar kendini savunabileceksin), uyanık oldukları içinde teröristlere ciddi zayiat verdirilebilmesi, en azından kimsenin yatağında uyurken öldürülmemesi, üç nöbetçi gözlerini kapatmış hayaller kurarken eş zamanlı gösterilen, teröristlere operasyon, sıhhiyenin "durumu çok ağır" demesine komutan'ın " biliyorum, ben vurdum" demesi, komutan'ın terörist avı için çayla kaynatılmış çarşaf hazırlattırması (çarşaf kaya rengi alır ve kamufle için kullanılır), komutan'ın ölüm haberinin gelişi, dağların tapusunun olmayışı, çok yerinde kullanılan küfürler, espriler, o ağır yalnızlık, huzursuzluk ve inançsızlık...
--spoiler--
ama film genel olarak çok başarılı, atmosfer gayet güzel aktarılmış. kendinizi orada, o soğuk tepede, o çatışmada hissediyorsunuz ve bunun için fazla zorlanmıyorsunuz. askerliğini yapmış, hele ki doğuda yapmış iseniz "aynısını çekmiş adam*" diyosunuz. eksiklikler, yanlışlıklar yok mu; var tabiki. filmin en büyük eksiği inancının olmaması (belki de o yüzden millyetçi değil), kurgu da sorunlarının oluşu, duygusal sahneler fazla serpiştirilememiş, komutanın psikolojisi son bölümde daha iyi verilebilirmiş.
ama yinede levent semerci iyi iş çıkartmış. sinemada izlenmeyi hakeden bir film nefes.
--spoiler--
öyle sahneler varki insanın kanını donduruyor. kadın teröristin durumu...ağır yaralı, can çekişir halde masada yatarken televizyonda kendisiyle aynı yaşlardaki kızın, güzellik yarışması için kampa katılmasını anlatması. ve tabiki baskın sahnesi...o cendereden çıkmanın imkansızlığı, komutanın bunun farkında olması, ekibinin zayıf oluşunun da farkında olması, kendine güvenmeyenlerin, sevmeyenlerin de olduğunun farkında olduğu gibi (kentlilerin kendini sevmemesinde de gönderme var tabiki) ama en sevdiği arkadaşının intikamını alamazsa bununla yaşamayacağını da bilmesi, doktor'un da komutanı kafaya takmasa zayiatsız bir baskın yapabilecekken, komutanı öldürmek için gelişi ve iki tarafında sağlam zayiat vermesi. doktor'un yüzünün hiç gösterilmemesi. komutanın, uyumayın uyarısının etkili olması (ama bu keşke daha belirgin olsaydı) ve nöbetçilerin baskına uyanık halde yakalanması (ama bir cenderenin içindeler işte, üzeri teneke bir binada ne kadar kendini savunabileceksin), uyanık oldukları içinde teröristlere ciddi zayiat verdirilebilmesi, en azından kimsenin yatağında uyurken öldürülmemesi, üç nöbetçi gözlerini kapatmış hayaller kurarken eş zamanlı gösterilen, teröristlere operasyon, sıhhiyenin "durumu çok ağır" demesine komutan'ın " biliyorum, ben vurdum" demesi, komutan'ın terörist avı için çayla kaynatılmış çarşaf hazırlattırması (çarşaf kaya rengi alır ve kamufle için kullanılır), komutan'ın ölüm haberinin gelişi, dağların tapusunun olmayışı, çok yerinde kullanılan küfürler, espriler, o ağır yalnızlık, huzursuzluk ve inançsızlık...
--spoiler--
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar