bugün
- 80 yaşına yaklaşmış koltuk sevdalısı siyasiler4
- yazarların imza parfümleri3
- dil2
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı9
- kolu kıllı kız4
- dünya8
- 2026 dünya kupası23
- futbol16
- bir insanı sevmek2
- meslek lisesi vs imam hatip lisesi9
- düşün ki o bunu okuyor17
- chp genel başkanı hayatını kaybetti2
- pakistan3
- nevşehir üzümü2
- hindistan3
- azerbaycan2
- 25 haziran 2026 iskoçya brezilya maçı2
- milli takım'ın abd maçı hazırlıkları2
- velvet13
- fas6
- guyana4
- sözlük kızlarının vücutları15
- falıma bakmak isteyen var mı24
- yaşamak üzerine2
- chp'li 17 belediye başkanının akp'ye geçmesi14
- aşure günü3
- yazarların sahip olmak istedikleri süper güçler2
- kuzenin içine boşalmak14
- gülüm diyen kız10
- yılmaz güney12
- ingiliz şapkası takmıyor diye türkleri asmak10
- bosna hersek3
- japonya4
- kadınları cinsel obje olarak gören erkek6
- karadeniz ağaçlarından yapılan kağıt2
- fakirin sevmesi hak mıdır6
- kafirlerin dünyaya kazandırdıkları8
- her şeye saygı duyulması gerekir6
- moğolistan2
- arap gibi giyinerek sevap kazandığını sanan tip10
- üşengeçlikten 1 ay banyo yapmamak6
- dolandırılan insanların genel özellikleri9
- hızlı para kazanmanın yolları4
- anın fotoğrafı2
- kemal kılıçdaroğlu18
- cezayir2
- gün gelecek dün olacak5
- okullarda zorunlu din dersi meselesi5
- aşk her şeyi affeder mi4
- bir insana inanmak2
sözlüğün çoluk çocuğu, kidi biti lafı neresinden anlıyor, kendilerine giren çıkan, cuk oturan, zorlarına giden nedir bilmiyorum. neyim kendilerine battı ki milli güvenlik derslerinde "öğretildikleri" süper bilgilerle karşımda zavallılıklarını sergiliyorlar ya da kimin götünü kurtarmak için kime laf yetiştirme çabasındalar onu da bilmiyorum. ama ben söylediğimi gayet net şekilde tekrar ediyorum.
özel mesajlaşmalar yoluyla gayet normal ve herkesin kafasına göre yapabileceği birşeydir kutlamalar. kim hangi dine, hangi ideolojiye mensupsa istediği gibi arkadaşlarıyla, dostlarıyla kutlar. ancak ben moderasyonun sözlük yönetimi dahilinde yazarlarla iletişime geçmek amacıyla açılmış bir bölümden kemalist zırvalıklarla meşgul edilmek istemiyorum. amerikan başkanları falan resmi olarak her dini gruba veya ideolojiye yönelik bu gibi kutlamalarda bulunmazlarsa tepki çekebilirler. o yüzden kutlarlar ama uludağsözlük'ün moderasyonunu kimsenin sallayacağını sanmam. hele ki 19 mayıs gibi kimsenin gelişini iple çekmediği, içerdiği manayı oturup düşünme ihtiyacı hissetmediği, stadyumlarda zorla dans ettirilen gençler haricinde kimsenin siklemediği bir gün ise söz konusu olan.
okumadan fikir sahibi olan davarlara da okumayacaklarını bilsem de "kemalizm dini" başlığındaki konu ile ilgili fikirlerin özeti olan entrylerimi okumalarını tekrar öneriyorum. böylece en azından din ile ideolojiyi denkleştirmenin bu konudaki yanlışlığı konusunda aydınlanıp kendi yazdıkları şeylerdeki "ölümcül çatışma"*** durumlarını anlarlar.
ilkokul seviyesindeki sorunu da cevaplayayım. benim entrylerim sözlüğün herkese açık olan bölümlerinde diğer yazarların entrylerinin yanında yayınlanır. herkes istediğini okur, istemediğini okumaz. kimseye şahsi olarak posta gönderilmiş gibi bir durum falan yoktur. kafanı çevirdiğin an o entry senin için yoktur. ama moderasyonun çektiği mesajlar, her yazara özelden ayrı ayrı ulaşır. her yazar bunu sözlük sayfasında gelişmeler bölümünde kendisine atılmış özel bir mesaj gibi bir uyarı ile görür. işte ben öyle bir bölümde saçmalıklar görmek istemiyorum evlat. isteyenin bir yüzü kara hesabı, bunu söylemek benim hakkımdır. yani, beni özel bölümlerden bu şekilde rahatsız edemezsin. zor mu bu kadar bunu anlamak? hamamböceği sevenler derneği'nin festivalleri için de, ensesti destekleyenler derneği'nin kuruluş yıldönümü için de, devleti sahibinden gaspetmiş kemalist haydutların kutsal günlerinde de mesaj almak istemiyorum.
ama sen diyorsun ki "hayır bu mesaj seninle de paylaşılacak illa"...* kendini düşürdüğün bu durumun farkında değilsen ben sana söyleyeyim: bir insan sana defalarca tepki koyuyor, fırça kayıyor, "benim zart-zurt bayramımı kutlama, ben böyle birşeyi kabul etmiyorum, bu saçmalık benim düşmanımdır" diyor, defalarca siktir çekiyor. ama sen hâla yüzsüzce gidip hayır ben senin de bu günün kutlanacak diyorsun. karşılığında küfür yiyorsun, ayar alıyorsun, itin götüne sokulup çıkarılıyorsun ama sonrasında yine gidip "atam atam sen kalk ben yatam" edebiyatının yaşamasına izin vermemi istiyorsun.
kutlama falan yollamayın olm bana kemalist yortularında. hiçkimse yollamasın. "biz de sevmiyoruz ama yollanacak illa, sen de buna tahammül edeceksin" falan da demeyin. böyle birşey demeye geldiyseniz de defolun gidin aq. ama küfür yiyeceğinizi, tepki çekeceğinizi bile bile hâla bu saçmalıklara devam ediyorsanız...
sanırım, o halde söz ile rencide olmuyorsunuz demektir. ne diyeyimki daha size?... yıkın heykellerimi aq.*
ya da iki gram haysiyet sahibi olun da açık açık size siktir çekene bu laflarla, saçmalıklarla gelmeyin.(yazar burada moderasyona da "kızım sana söylüyorum, gelinim sen anla" kıvamında ince göndermeler yapıyor)*
özel mesajlaşmalar yoluyla gayet normal ve herkesin kafasına göre yapabileceği birşeydir kutlamalar. kim hangi dine, hangi ideolojiye mensupsa istediği gibi arkadaşlarıyla, dostlarıyla kutlar. ancak ben moderasyonun sözlük yönetimi dahilinde yazarlarla iletişime geçmek amacıyla açılmış bir bölümden kemalist zırvalıklarla meşgul edilmek istemiyorum. amerikan başkanları falan resmi olarak her dini gruba veya ideolojiye yönelik bu gibi kutlamalarda bulunmazlarsa tepki çekebilirler. o yüzden kutlarlar ama uludağsözlük'ün moderasyonunu kimsenin sallayacağını sanmam. hele ki 19 mayıs gibi kimsenin gelişini iple çekmediği, içerdiği manayı oturup düşünme ihtiyacı hissetmediği, stadyumlarda zorla dans ettirilen gençler haricinde kimsenin siklemediği bir gün ise söz konusu olan.
okumadan fikir sahibi olan davarlara da okumayacaklarını bilsem de "kemalizm dini" başlığındaki konu ile ilgili fikirlerin özeti olan entrylerimi okumalarını tekrar öneriyorum. böylece en azından din ile ideolojiyi denkleştirmenin bu konudaki yanlışlığı konusunda aydınlanıp kendi yazdıkları şeylerdeki "ölümcül çatışma"*** durumlarını anlarlar.
ilkokul seviyesindeki sorunu da cevaplayayım. benim entrylerim sözlüğün herkese açık olan bölümlerinde diğer yazarların entrylerinin yanında yayınlanır. herkes istediğini okur, istemediğini okumaz. kimseye şahsi olarak posta gönderilmiş gibi bir durum falan yoktur. kafanı çevirdiğin an o entry senin için yoktur. ama moderasyonun çektiği mesajlar, her yazara özelden ayrı ayrı ulaşır. her yazar bunu sözlük sayfasında gelişmeler bölümünde kendisine atılmış özel bir mesaj gibi bir uyarı ile görür. işte ben öyle bir bölümde saçmalıklar görmek istemiyorum evlat. isteyenin bir yüzü kara hesabı, bunu söylemek benim hakkımdır. yani, beni özel bölümlerden bu şekilde rahatsız edemezsin. zor mu bu kadar bunu anlamak? hamamböceği sevenler derneği'nin festivalleri için de, ensesti destekleyenler derneği'nin kuruluş yıldönümü için de, devleti sahibinden gaspetmiş kemalist haydutların kutsal günlerinde de mesaj almak istemiyorum.
ama sen diyorsun ki "hayır bu mesaj seninle de paylaşılacak illa"...* kendini düşürdüğün bu durumun farkında değilsen ben sana söyleyeyim: bir insan sana defalarca tepki koyuyor, fırça kayıyor, "benim zart-zurt bayramımı kutlama, ben böyle birşeyi kabul etmiyorum, bu saçmalık benim düşmanımdır" diyor, defalarca siktir çekiyor. ama sen hâla yüzsüzce gidip hayır ben senin de bu günün kutlanacak diyorsun. karşılığında küfür yiyorsun, ayar alıyorsun, itin götüne sokulup çıkarılıyorsun ama sonrasında yine gidip "atam atam sen kalk ben yatam" edebiyatının yaşamasına izin vermemi istiyorsun.
kutlama falan yollamayın olm bana kemalist yortularında. hiçkimse yollamasın. "biz de sevmiyoruz ama yollanacak illa, sen de buna tahammül edeceksin" falan da demeyin. böyle birşey demeye geldiyseniz de defolun gidin aq. ama küfür yiyeceğinizi, tepki çekeceğinizi bile bile hâla bu saçmalıklara devam ediyorsanız...
sanırım, o halde söz ile rencide olmuyorsunuz demektir. ne diyeyimki daha size?... yıkın heykellerimi aq.*
ya da iki gram haysiyet sahibi olun da açık açık size siktir çekene bu laflarla, saçmalıklarla gelmeyin.(yazar burada moderasyona da "kızım sana söylüyorum, gelinim sen anla" kıvamında ince göndermeler yapıyor)*
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar