bugün

esaretin bedeli

bir filmden çok daha fazlası olan filmlerin en başında gelen yapımdır. rahmetli kemal sunalın misal korkusuz korkak filmi veya süt kardeşler filmi nasıl ki 1500 defa izlenmiş olsa bile tekrardan aynı gülümsemeler ile izlenebiliyorsa bu filmde aynı etkiyi yaratır. insan defalarca izlese bile bıkmaz tekrardan izler ilk defa izliyormuş gibi.

özellikle o g.tveren hapishane müdürünün tipi, hareketleri ve yaptırdıkları insanı gıcık ederken yıllar içerisinde andy ve red in katlanarak artan dostluğu üstüne finalde müdürün göt altına gidişi mutlu eder. tüm hayatı hapishanede geçmiş kütüphaneci emminin tahliye olmamak için arkadaşı olan güneyli elemanın boğazına bıçak dayaması ve zorla tahliye ettirildikten sonra dışarıda kendisine çalıştığı markette pislik gibi bakılması ve çaresizliği yüzünden kendini asması üzerken aynı yolda iken son saniyede vazgeçen red mutlu eder. andy e aylarca şiddet uygulayıp hatta tecavüz eden ve kendilerine "kız kardeşler" diyen ibneler insanı gererken baş gardiyanın tahta jop ile bunların başındaki elemanın ağzını yüzünü dağıtıp bir daha düzelemeyecek şekle getirmesi mutlu eder.

akşam eve geçince gene izleyecez belli oldu.