bugün
- true'nun çaylak olması15
- herkes eski nikini yazsın bitsin bu eziyet4
- arkadaşlar uyudunuz mu5
- arapça okuyabilen yazarlar3
- israil3
- birsin allahım2
- kadir inanır14
- yapay zekanın her entrymi silmesi2
- velvet28
- memesi güzel olan bir kadını alıp çıkacağım4
- 2026 dünya kupası27
- dinci insanlar efkarlandığında ne içiyor sorunsalı10
- pringles 12 tl oldu kimsenin umrunda değil4
- sözlüğü bırakmak istemek8
- futbol21
- kendi kendine gülmek3
- barda şişenin üstüne oturmuş kız görmek5
- salak erkek neden bu kadar çok8
- anın görüntüsü17
- üniversitelerin gereksiz olması12
- 20102
- yazarların iyi olduğu konular9
- kemalist dünya19
- türk soyu ve arap soyu birdir6
- aile evinde yaşamak13
- sedat pekmez21
- 26 haziran 2026 türkiye abd maçı29
- özlü sözler5
- seri gizli artı oy veren melek7
- 27 haziran 20262
- erleg han ile revani yemek3
- 26 haziran 20266
- yeni tanışılan kızdan istemek5
- kemalistlerin sanki biraz şey olması10
- zor zaman şarkıları2
- kadir mısıroğlu'nun soyu18
- ıhlamur kokusu2
- ayağımla nah çekebilme yeteneğim6
- türklere devşirme diye laf atan kürt5
- kürtçülerin algıları5
- yürüyüş flörtü3
- kürtçülük5
- aylık 320 bin lira iyi para mıdır sorunsalı2
- galatasaray lobisi11
- ana dilimiz kürtçe olsun kampanyası4
- sözlük yazarlarının kombinleri9
- eski sevgilinin dolgun göğüslerini özlemek7
- ırak2
- aylık 317 bin lira iyi para mıdır sorunsalı5
- tüm mahlukatın cenneti yaşayacak olması2
en büyük zaferi kazandığında, bir antonius olduğunu düşün. paris'e geldiğini ve o takın altında olduğunu ve bütün insanların senin altında olduğunu düşün ve gücün en üstünde olduğunu.. yalnız kaldığın o anda; "ne oldu be? şimdi ne olacak?" diyorsan, kaybedensin sen. kaybetmişsin. yani o anda, en büyük zaferin içinde kaybetmişsin. --kaybedenler kulübü--
paul atreides'in de bir kaybedenler kulübü mensubu olduğunu farkettiğimiz kitap. aynı zamanda serinin ikinci kitabı. ikinci kitapların, filmlerin, oyunların belki de kardeşlerin ortak kaderi, ilkinin gölgesinde kalmaktır. bu kitap için de benzer şeyler söylenebilir. hayır kitap kötü olduğu için değil, hem ilk kitabın efsaneler arasına girmesinden, hem de ilk kitabın sonunda hikayenin kısmen tamamlanmış olmasından. harry potter ya da klasik örnek yüzüklerin efendisinde, ilk kitaplar genelde hikayeye giriş niteliğindedir. yani kitabın sonunda bir tatmin duygusu yaşatmaz, aksine daha çok heyecan katar. dune serisinde ise paul atreides'in kısmen de olsa tamamlanmış hikayesi, dune mesihi ile devam ediyor.
bu kitapta daha çok paul'ün içsel çalkantılarıyla ilgileniyoruz. halkından uzaklaşan, tanrılaşan, konuşacak, paylaşacak bir şeyler bulamayan paul'un yalnızlığıyla.. önceleri hayatının başarılarını kazanmasına yol açan kahinlik yeteneklerinin, onu nasıl tükettiğini okuyoruz. olaylar aksiyondan, entrikaya, savaşlardan rutine evriliyor. daha felsefik bir kitap okuyoruz. ilk kitaba göre temposu oldukça düşük kalıyor haliyle. tanıdık karakterlerin de kaybından sonra seri nasıl devam edecek merak ediyorum. benzer güzellikte karakterler yaratmak oldukça zor olacak.
şimdilik bu seriye biraz ara vermeyi düşünüyorum. biraz özleyip tekrar motive olmam gerekecek dune evreni için. sıradaki seri diskdünya ya da ejderha mızrağı olabilir. bilemiyorum.
paul atreides'in de bir kaybedenler kulübü mensubu olduğunu farkettiğimiz kitap. aynı zamanda serinin ikinci kitabı. ikinci kitapların, filmlerin, oyunların belki de kardeşlerin ortak kaderi, ilkinin gölgesinde kalmaktır. bu kitap için de benzer şeyler söylenebilir. hayır kitap kötü olduğu için değil, hem ilk kitabın efsaneler arasına girmesinden, hem de ilk kitabın sonunda hikayenin kısmen tamamlanmış olmasından. harry potter ya da klasik örnek yüzüklerin efendisinde, ilk kitaplar genelde hikayeye giriş niteliğindedir. yani kitabın sonunda bir tatmin duygusu yaşatmaz, aksine daha çok heyecan katar. dune serisinde ise paul atreides'in kısmen de olsa tamamlanmış hikayesi, dune mesihi ile devam ediyor.
bu kitapta daha çok paul'ün içsel çalkantılarıyla ilgileniyoruz. halkından uzaklaşan, tanrılaşan, konuşacak, paylaşacak bir şeyler bulamayan paul'un yalnızlığıyla.. önceleri hayatının başarılarını kazanmasına yol açan kahinlik yeteneklerinin, onu nasıl tükettiğini okuyoruz. olaylar aksiyondan, entrikaya, savaşlardan rutine evriliyor. daha felsefik bir kitap okuyoruz. ilk kitaba göre temposu oldukça düşük kalıyor haliyle. tanıdık karakterlerin de kaybından sonra seri nasıl devam edecek merak ediyorum. benzer güzellikte karakterler yaratmak oldukça zor olacak.
şimdilik bu seriye biraz ara vermeyi düşünüyorum. biraz özleyip tekrar motive olmam gerekecek dune evreni için. sıradaki seri diskdünya ya da ejderha mızrağı olabilir. bilemiyorum.
Gündemdeki Haberler
Güncel Önemli Başlıklar